جندی شاپور (البرز)

علمی فرهنگی

در بهار سال ۱۹۹۴ بود که گروه پرآوازه پینک فلوید چهاردهمین و آخرین آلبوم استودیویی خود را به انتشار رساند؛ آلبومی به نام ‌‌‌‌‌"ناقوس جدایی" (The Division Bell) که قطعات آن عمدتا توسط دیوید گیلمور (گیتاریست و خواننده) و ریچارد رایت (نوازنده کیبورد) ساخته شده بودند. راجر واترز که برخی‌ها او را مغز متفکر پینک فلوید می‌دانند، در تهیه این آلبوم نقشی نداشت.

حال پالی سامسون، همسر دیوید گیلمور به‌طور غیرمرقبه در پیامی که در شبکه توییتر منتشر کرده، از انتشار آلبوم استودیویی جدید پینک فلوید سخن گفته که قرار است در ماه اکتبر سال جاری میلادی روانه بازار شود. این آلبوم "رودخانه بی‌پایان" نام خواهد داشت.

مسئول روابط عمومی دفتر دیوید گیلمور روز یکشنبه (۶ ژوئیه) در تماسی که از سوی نشریه معتبر "رولینگ استون" صورت گرفته، صحت این خبر را تایید کرده است.

به گفته‌ی پالی سامسون آلبوم جدید پینک فلوید از جمله دربرگیرنده‌ی دستاوردهایی است که اعضای گروه در همنوازی‌های خود برای تهیه آلبوم "ناقوس جدایی" ساخته بودند. از این رو قطعات آلبوم جدید به نوعی میراث ریچارد رایت، کیبوردنواز پینک‌فلوید نیز هستند. ریچارد رایت در سال ۲۰۰۸ بر اثر سرطان درگذشت.

گروهی پرنفوذ

پینک فلوید را می‌‌توان یکی از پرنفوذترین گروه‌های راک در جهان دانست. این گروه در سال ۱۹۶۵ پایه گذاری شد و در اواسط دهه هشتاد میلادی نیز با رفتن راجر واترز، دیگر از آن ترکیب جادویی برخوردار نبود.

پینک فلوید بزرگ‌ترین موفقیت‌های خود را در دهه هفتاد میلادی جشن گرفت. آلبوم‌های "نیمه‌ی تاریک ماه" و "دیوار" که به ترتیب در سال‌های ۱۹۷۳ و ۱۹۷۹ به انتشار رسیدند، از آثار فراموش‌نشدنی و تاثیرگذار در تاریخ موسیقی راک محسوب می‌شوند.

تا کنون بیش از ۷۰ میلیون نسخه از این دو آلبوم در سراسر جهان به فروش رفته و از این رو از پرفروش‌ترین آلبوم‌های پاپ و راک در جهان به شمار می‌روند.

آلبوم "ناقوس جدایی"، آخرین اثر استودیویی پینک فلوید نیز از لحاظ تجاری موفق بود و بیش از ۱۲ میلیون نسخه از آن نیز در سراسر جهان به فروش رسید. این آلبوم ۶۰ هفته در فهرست یکصد آلبوم پرفروش جهان قرار داشت.

dw

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:"دیوار" ,پینک فلوید ,"ناقوس جدایی" (The Division Bell) ,دیوید گیلمور, آلبوم "رودخانه بی‌پایان", "نیمه‌ی تاریک ماه",, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

هیات داوران شصت و ششمین دوره جوایز تلویونی امی، نامزدهای سال ۲۰۱۴ این جایزه را معرفی کردند. سریال تلویونی "بازی تاج و تخت" (Game of Thrones) در ۱۹ رشته نامزد شده است.

فصل اول این سریال پر بیننده آمریکا که محصول شبکه اچ‌بی‌او (HBO) است آوریل سال ۲۰۱۱ پخش شد. تاکنون ۴ فصل از این سریال تهیه شده و قرار است دو فصل دیگر نیز به آن افزوده شود.

اولین فصل "بازی تاج و تخت" در سال ۲۰۱۱ برای ۱۳ جایزه امی نامزد شده بود. این فصل ، دو جایزه بازیگر "مکمل فوق‌العاده در مجموعه درام" و "طراحی تیتراژ فوق‌العاده" را دریافت کرد.

فصل دوم سریال در سال ۲۰۱۲ نیز توانست ۶ جایزه در بخش هنرهای خلاقه جایزه امی به‌دست بیاورد. در سال ۲۰۱۳ نیز مجموعه "بازی تاج و تخت" دو جایزه بخش "هنر خلاق امی" را برای جلوه‌های ویژه و گریم به دست آورد.

دیگر مجموعه موفق امسال که بیشترین تعداد نامزدی جوایز را به خود اختصاص داده سریال تلویزیونی "فارگو" است که در ۱۸ بخش رقابت می‌کند.

فارگو یک مجموعه کمدی سیاه-درام جنایی است از روی فیلمی به همین نام ساخته برادران کوئن که در سال ۱۹۹۶ تهیه شده است. از نکته قابل توجه واقعی بودن داستان‌های این مجموعه است. نمایش رسمی قسمت اول از فصل اول این سریال آوریل ۲۰۱۴ آغاز شده و تاکنون۱۰ قسمت آن پخش شده است.

در بخش بهترین سریال کمدی، مجموعه "خانواده مدرن" برای پنجمین سال متوالی نامزد دریافت این جایزه شده است. این سریال، در چهار سال گذشته این جایزه را کسب کرده است.

شش سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones)، خانه پوشالی (House Of Cards)، برکینگ بد (Breaking Bad)، مردان دیوانه (Mad men)، داون تاون ابی ( Downton Abbey) و کارآگاه واقعی ( True Detective) نیز نامزدهای بهترین سریال درام هستند.

فیلم‌های داستانی شرلوک: قول آخرش، کشتن کندی، برتون و تیلور، قلب عادی، سفر به بانتیفول و بازگشت به صفر، نامزد جایزه بهترین فیلم داستانی تلویزیونی امی ۲۰۱۴ شده‌اند.

نام برندگان جوایز تلویزیونی ۲۰۱۴ امی روز ۲۵ اوت در لس‌آنجلس اعلام خواهند شد.

dw

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:"بازی تاج و تخت" (Game of Thrones),شبکه اچ‌بی‌او (HBO),جایزه امی,کارآگاه واقعی ( True Detective),داون تاون ابی ( Downton Abbey),مردان دیوانه (Mad men),برکینگ بد (Breaking Bad),خانه پوشالی (House Of Cards),, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مردم اغلب از این موضوع حرف می زنند که چطور دوستانشان گاه از خانواده به آنها نزدیک ترند. و حالا مطالعه تازه ای نشان می دهد که این برداشت شاید چیزی بیش از یک احساس باشد.

دو محقق در آمریکا مدعی شده اند که ما شباهت ژنتیکی بیشتری با دوستانمان داریم تا با غریبه ها.محققان با بررسی اختلافات میان تقریبا دو هزار نفر از اهالی یک شهر کوچک دریافتند که اشتراک ژنتیکی افراد با دوستانشان یک دهم درصد بیش از شباهت با غریبه هاست.

هرچند این رقم بزرگ به نظر نمی رسد اما شباهتی است که عموما میان آدم هایی که چهار نسل قبل یک جد مشترک داشته اند دیده می شود.البته هستند دانشمندانی که در مورد این مطالعه که در نشریه اقدامات آکادمی ملی علوم چاپ شده ابراز تردید کرده اند.

پروفسور جیمز فاولر یکی از نویسندگان مطالعه از دانشگاه کالیفرنیا در سن دیگو گفت که انتقادها ناشی از عجیب بودن یافته های تازه است.

او و پروفسور نیکولاس کریستاکیس از دانشگاه ییل تقریبا ۵۰۰ هزار نشانگر ژنتیکی را تحلیل کردند.

داده های ژنتیکی از یک مطالعه قلب در یک شهر کوچک به نام فرامینگام به دست آمد.

به گفته پروفسور فاولر این داده ها بسیار مفید بود چون با توجه به کوچک بودن جامعه مورد مطالعه بسیاری از افراد مورد مطالعه با هم دوست بودند.

پروفسور کریستاکیس با استفاده از نشانگرهای ژنتیکی دوستان و غریبه ها متوجه این تفاوت ژنتیکی شد.

سایر محققان می گویند این نتیجه گیری می تواند حاصل عوامل مختلف مثل قومیت یا سایر طبقه بندی های جمعیتی باشد.

آنها می گویند این تحلیل در صورتی موثق است که هیچ کدام از افراد مورد مطالعه به هیچ وجه با هم ارتباط خونی نداشته باشند، مساله ای که نمی توان در یک جامعه کوچک تایید کرد.

با این حال محققان مطالعه در پاسخ می گویند که هرگونه ارتباط خانوادگی را شناسایی و مد نظر قرار داده اند تا بر نتیجه تاثیر نگذارد.

پروفسور کریستی با ابراز اطمینان نسبت به نتایج گفت که بیشتر مردم حتی نمی دانند چهار نسل قبل با چه کسانی جد مشترک داشته اند و با این حال موفق به یافتن دوستانی می شوند که به خویشاوندانشان شباهت دارند.

BBC NEWS

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:شباهت ژنتیکی ,خویشاوندان,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ایران موفق شد در فینال با برد بر چین تایپه مقام قهرمانی خود را برای بار مجدد تکرار نماید.

جندی شاپور البرزتیر93 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:قهرمانی مجدد بلند قامتان ایران در آسیا,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

خانم‌ها معمولا بیشتر از آقایان صحیت می‌کنند؛ مخصوصا درباره مسائل روزمره. بر پایه پژوهش دانشگاه هاروارد آمریکا این کلیشه تا حدودی درست است اما نه به‌طور کامل. بنابر این پژوهش، میزان صحبت کردن زن‌ها به شرایطی که آن‌ها در آن هستند بستگی دارد. در برخی شرایط مردها حتی بیشتر از زن‌ها حرف می‌زنند!

دیوید لیزر(David Laser) ، مدیر این پژوهش، به همراه دیگر دانشمندان برای سنجش میزان صحبت زن‌ها و مردها از دستگاهی که به اندازه یک تلفن هوشمند و حاوی یک میکروفون بود، استفاده کرد.

نادرستی کلیشه‌ها

این دانشمندان در اولین آزمایش گفتار ۹۷ دانشجوی دختر و پسر که در یک کار گروه همکاری می‌کردند را ضبط کردند. آن‌ها برای مقایسه در یک آزمایش دیگر، زمان نهار کارمندان یک شرکت را مورد بررسی قرار دادند و نتایج تحقیق خود را در نشریه علمی Scientific Reports منتشر کردند.

گروه بزرگ‌تر برابر با سکوت زن‌ها

این دو آزمایش نشان دادند که زن‌ها در کار گروه‌هائی که تعداد افرادشان کمتر از ۵ نفر است بیشتر و در کارگروه‌های بزرگ‌تر کمتر حرف می‌زنند. اگر گروهی بیشتر از ۵ نفر داشت، این بیشتر مردها بودند که حرف می‌زدند و در صحبت‌ها شرکت می‌کردند.
استدلال پژوهشگران این است که زن‌ها در گروه‌های نسبتا کوچک‌تر احساس امنیت بیشتری می‌کنند و به همین خاطر بیشتر حاضر به همکاری هستند.

نادیده گرفتن برخی عوامل

نتیجه اصلی این پژوهش آن است که شرایطی که گفت‌گو در آن برقرار می‌‌شود بر رفتار گفتاری زن‌ها و مردها تاثیر می‌گذارد. اما قابل توجه است که این پژوهش از بررسی چند عامل چشم‌پوشی کرده است. برای مثال سن افراد و سطح تحصیلات آن‌ها در این آزمایش‌ها یاد نشده‌اند. بنا به گفته پژوهشگران، این عوامل باید در یک تحقیق مستقل دیگر، مورد بررسی قرار گیرند.

dw

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:زن‌ها,سکوت زن‌ها,Scientific Reports,زن‌ها و مردها ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ایران با شکست تیم برزیل اولین حضور خود در جمع 4 تیم برتر جهان را جشن گرفت .شاید خوشبین ترین های ما هم تا سال قبل رویای چنین پیروزی شیرینی را نمی دید. آفرین بر غیرت مردان مرد ایران زمین.این افتخاری هست که سالهای سال فراموش نخواهد شد.

این هم لحظاتی از خوشحالی ملی پوشان و تماشاگران وفادار ایرانی به روایت تصاویر سایت رسمی فدراسیون جهانی والیبال.

 

دیگه باید گفت به امید قهرمانی جهان 

جندی شاپور البرز تیر 1393

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:اولین حضور والیبال ایران در جمع 4 تیم برتر جهان,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

کریستی والتون

کریستی والتون، ۵۹ ساله با ثروتی بالغ بر ۳۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار ثروتمندترین زن جهان به شمار می‌رود. این زن آمریکایی مالک سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای "وال مارت" است. 

لیلیان بتانکور

لیلیان بتانکور، مالک "لورئال" بزرگترین شرکت تولید لوازم آرایشی در جهان است. این بانوی ۹۱ ساله فرانسوی با ثروتی به میزان ۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در جایگاه دوم فهرست نشریه فوربس قرار گرفته است. 

آلیس والتون

آلیس والتون، دختر سم والتون، بنیانگذار شرکت "وال مارت" است. ثروت او ۳۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود. 

ژاکلین مارس

ژاکلین مارس ثروت ۲۰ میلیارد دلاری‌اش را از راه تولید شکلات به دست آورده است. او نوه فرانک سی مارس، بنیانگذار شرکت شیرینی و شکلات‌سازی مارس است. 

جینا راینهارت

جینا راینهارت، دختر لنگ هنکاک، کاشف یکی از بزرگترین منابع آهن در جهان است. این زن استرالیایی دارای ثروتی بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار است.

سوزانه کلاتن

سوزانه کلاتن، بازرگان آلمانی، پس از درگذشت پدرش هربرت کوانت، به همراه مادر و برادرش وارث دارایی پدر از جمله سهم او از شرکت خودروسازی "ب ام و" شد. ثروت او ۱۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. او همچنین ثروتمندترین زن در آلمان به شمار می‌رود. 

ابیگیل جانسون

ابیگیل جانسون، با ثروت ۱۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری مکان هفتم فهرست ثروتمندترین زنان جهان را به دست آورده است. این زن کارآفرین یکی از مدیران ارشد اجرایی در آمریکاست و هم اکنون به عنوان مدیرعامل اجرایی شرکت سرمایه‌گذاری "فیدلیتی" فعالیت دارد. 

آن کوکس چمبرز

آن کوکس چمبرز، بانوی ۹۵ ساله آمریکایی، وارث مؤسسه کوکس اینترپرایز، یکی از موفقترین مؤسسه‌های انتشاراتی و رسانه‌ای در آمریکاست. او همچنین سفیر پیشین آمریکا در بلژیک بود. دارایی وی حدود ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود.

لورن پاول جابز

لورن پاول جابز، بیوه استیو جابز بنیانگذار شرکت اپل است. به نقل از مجله فوربس ثروت او ۱۴ میلیارد دلار است.

 

یوهانا کوانت

مکان دهم فهرست فوربس به یوهانا کوانت، بانوی ۸۸ ساله آلمانی تعلق دارد. او بیوه هربرت کوانت و مؤسس بنیاد خیریه "Charité" است. مجله فوربس دارایی او را ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار برآورد کرده است.

dw

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ثروتمندترین زنان جهان ,فوربس,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

فیلم علمی-تخیلی «سرچشمه های من» یا «I Origins» داستان یک زیست شناس مولکولی به نام دکتر یان گری است که در مورد چشم انسان تحقیق می کند. وی دلداده زنی شگفت انگیز می شود، اما این عشق دیری نمی پاید، زیرا زن سریع از زندگی او ناپدید می شود.

دکتر گری در ادامه تحقیقات علمی خود به کشفی حیرت انگیز دست می یابد که تمام باورهای علمی و معنوی اش را زیر سؤال می برد.

فیلم، بینش علمی دانشمند و ارتباطش را با تصوری که وی از خود و جهان پیرامون خود دارد، می کاود.

مایکل پیت، هنرپیشه ۳۳ ساله آمریکایی در این فیلم نقش دکتر گری را بازی می کند و در مورد شخصیت وی می گوید: «وی روی چشم تحقیق می کند. در این زمینه تخصص دارد. حین تحقیقاتش به نوعی سرنخ درباره مسائل معنوی که ذهنش را مشغول کرده بود، می رسد و مجبور می شود با باورهای خود درباره علم و معنویت مواجه شود.»

بریت مارلینگ، بازیگر آمریکایی نقش کارن، همکار گری در آزمایشگاه را بازی می کند. وی کسی است که گری را سالها پس از عشقش، در راه رسیدن به این کشف علمی همراهی می کند.

وی می گوید: «به نظرم یکی از دلایل تأثیر گذار بودن فیلم این است که ایده ای دور از ذهن را گرفته، آن را پیچانده و از آن داستانی ساخته است. شیوه ساخت فیلم هم اهمیت دارد. مثلاً اینکه بتوان کاری کرد که بیننده حس کند داستان مربوط به همین زمان و همین دنیای خاکی است و اینکه مثلا بتواند بوی دستکشهای آزمایشگاهی را حس کند. اینها باعث می شود همه چیز واقعی به نظر برسد.»

این فیلم، دومین فیلم داستانی بلندی است که مایک کِهیل، کارگردان، فیلمنامه نویس و تهیه کننده آمریکایی آن را کارگردانی کرده است. وی می گوید که «علم و داستان های علمی تخیلی» دغدغه فکری دائمی اوست و«همیشه دانشمندان الگوی زندگی او بوده اند.» اولین فیلم علمی تخیلی کهیل ۳۵ ساله، «زمین دیگر» ( ۲۰۱۱) نام داشت.

فیلم علمی- تخیلی «سرچشمه های من» در چهل و نهمین دوره جشنواره کارلووی واری در جمهوری چک به نمایش در آمد. این فیلم همچنین در سی امین دوره جشواره ساندس (۲۰۱۴) جایزه آلفرد پی اسلون را از آن خود کرد. جایزه آلفرد پی اسلون، جایزه نقدی معادل ۲۰ هزار دلار است که از سال ۲۰۰۳ به فیلمهایی تعلق می گیرد که موضوعشان نقش علم و تکنولوژی در زندگی بشر است.

euronews 2014

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:I Origins,سرچشمه های من,فیلم علمی-تخیلی,علم و داستان های علمی تخیلی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

کارشناسان روس در حال بررسی یک حفره اسرار آمیز غول پیکر هستند که در یکی از دورترین و شمالی ترین مناطق این کشور ظاهر شده است.

هنوز روشن نیست این چاله عظیم که حدود صد متر قطر دارد چگونه بوجود آمده است. تلویزیون دولتی روسیه تصاویری از این چاله را، در منطقه «یامال» که به معنای «پایان زمین» است، فیلمبرداری کرده است. درجه هوا در این منطقه اغلب به حدود ۵۰ درجه زیر صفر می رسد و در فصل زمستان، خورشید در این ناحیه به ندرت دیده می شود.

تیمی از محققان روسی نمونه برداری هایی از خاک و آب نزدیک این حفره و اطراف آن کرده اند و امیدوارند دلیل پیدایش آن را پیدا کنند.

این چاله خوفناک در نزدیکی منطقه بوانِنتسکی بوجود آمده است که یکی از بزرگترین میادین گازی روسیه است. برخی از کارشناسان احتمال می دهند که این چاله بر اثر انفجار گاز در درون زمین بوجود آمده است.

euronews

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:منطقه بوانِنتسکی,میادین گازی روسیه,چاله عظیم,پایان زمین,حفره اسرار آمیز غول پیکر ,کارشناسان روس,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

درگذشت آلفردو دی استفانو، یکی از اسطوره‌های عالم فوتبال در سن ۸۸ سالگی تاثر ستارگان بزرگ و چهره‌های سرشناس این ورزش را برانگیخت؛ از پله و مارادونا گرفته تا بکن‌باوئر، ژوزه مورینیو و کریستیانو رونالدو.

آلفردو دی‌استفانو ، بازیکن آرژانتینی‌ اسپانیایی از اواسط دهه‌ ۱۹۵۰ تا اواسط دهه ۱۹۶۰ میلادی را می‌توان بی‌تردید بهترین بازیکن فوتبال جهان دانست. او همچنین از نادر بازیکنان شماره ۱۰ است که پیراهن شماره‌ی ۱۰ را هرگز به تن نکرده است. دی‌استفانو از چنان نفوذ و اقتداری برخوردار بود که همه‌ی بازیکنان تیم خودی در زمین ناچار بودند به رهبری بی‌چون و چرای او گردن نهند.

فرانس بکن‌باوئر، قیصر فوتبال آلمان، که خود یکی از بزرگان این ورزش محسوب می‌شود، در پی درگذشت دی‌ستفانو در پیامی در شبکه توییتر گفت: «دی‌استفانو نه تنها اسطوره‌ای در باشگاه رئال مادرید بود، بلکه یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال محسوب می‌شد. روانش شاد باد.»

وقتی درنظر بگیریم که در دوره‌ی اوج دی‌استفانو در تیم رئال مادرید اسپانیا، بازیکنان بزرگی چون فرانس کوپای فرانسوی و فرانتس پوشکاش مجاری در کنار دی‌استفانو توپ می‌زدند و هر دو در سایه‌ی اقتدار او قرار داشتند، بیشتر به شکوه دی‌استفانو پی‌می‌بریم. برخی از کارشناسان فوتبال، جاه و جبروت دی‌استفانو را در حد نوعی "استبداد" تفسیر کرده‌اند.

پله که بسیاری او را بهترین فوتبالیست تاریخ می‌دانند نیز در پیامی توییتری ضمن ابراز تاسف از شنیدن خبر درگذشت دی‌استفانو نوشت: «این که با گذشت زمان پای بازیکنان آمریکای جنوبی به اروپا باز شد، حاصل تلاش‌های دی‌استفانو است. او در صحنه فوتبال یک پیشرو و بیش از هر چیز یک اسطوره بود.»

دی‌استفانو که زاده‌ی آرژانتین بود، در سن ۲۶ سالگی به فوتبال اروپا پیوست و به خدمت رئال مادرید در آمد. بعدها تابعیت اسپانیا را پذیرفت و توانست برای تیم ملی این کشور نیز بازی کند. او حتی در جام جهانی ۱۹۶۲ در کنار پوشکاش با تیم ملی اسپانیا رهسپار شیلی شد، ولی به دلیل آسیب‌دیدگی هرگز پا به میدان نگذاشت.

کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی رئال مادرید که در سال ۲۰۱۳ به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب شد نیز با انتشار پیامی در توییتر تاثر خود را ابراز کرد و گفت: «این، روزی غم‌انگیز برای من، همه مادریدی‌ها و کل جهان فوتبال است. "دن استفانو" ما را ترک گفته، اما یاد او برای همیشه در قلبمان زنده خواهد ماند. اسطوره‌ها هرگز نمی‌میرند.»

اوج درخشش دی‌استفانو با تیم رئال مادرید بود که با آن ۸ بار قهرمان اسپانیا و ۵ بار پی در پی قهرمان باشگاه‌های اروپا شد. دی‌استفانو در سال‌هایی روح و قلب رئال مادرید بود که این تیم به دلیل فوتبال زیبایی که نمایش می‌داد، تیم "قوهای سپید" نامیده شد

سر بابی چارلتون، یکی از بزرگان فوتبال انگلیس نیز در پی شنیدن خبر درگذشت دی‌استفانو گفت: «او یکی از بهترین بازیکنانی بود که من رویاروی او قرار گرفتم. او فوتبالیستی فوق‌العاده تیزهوش بود. جهان فوتبال یکی از بزرگان خود را از دست داده است.»

دی‌استفانو گردبادی در میانه‌ی میدان رئال بود که با دریبل‌های عجیب خود همه‌چیز و همه‌کس را درهم می‌پیچید. شاخص دی‌استفانو، گریز و رهایی از فشرده‌ترین وضعیت‌ها در میانه‌ی میدان بود. این کار تنها به یاری دید عالی و توانایی‌های فوق‌العاده‌ی تکنیکی او ممکن می‌شد.

ژوزه مورینیو، سرمربی کنونی چلسی که زمانی هدایت کشتی پرستاره رئال مادرید را داشت نیز گفت: «آلفردو دی‌استفانو برجسته‌ترین بازیکن تاریخ رئال مادرید و یکی ازبزرگان تاریخ فوتبال بود. روحش شاد باد.!»

حرکات دی‌استفانو موزون و زیبا بود و در آن متانت عجیبی به چشم می‌خورد. او چنان تسلطی بر توپ داشت که هرگز شتابزده عمل نمی‌کرد. طرفداران رئال مادرید به او لقب "پیکان طلایی" داده بودند. دی‌استفانو دوبار در سال‌های ۱۹۵۷ و ۱۹۵۹ به عنوان بهترین بازیکن اروپا انتخاب شد.

دیه‌گو مارادونا، اسطوره فوتبال آرژانتین نیز در گفت‌گویی تلویزیونی تاثر خود را از درگذشت دی‌استفانو ابراز کرد و گفت: «جهان فوتبال باید گریه سر دهد، چرا که یکی از بزرگان این ورزش درگذشته است. او برای من یک معلم بود و چیزهای زیادی به من آموخت. او نه تنها بازیکنی استثنایی که انسانی فوق‌‌العاده نیز بود.»بسیاری از کارشناسان فوتبال معتقدند که هیچ بازیکنی در تاریخ فوتبال دید عالی دی‌استفانو را نداشته است. او بخشی جدایی‌ناپذیر از تاریخ پرافتخار رئال مادرید و در این تیم یک اسطوره است. بسیاری از هواداران این تیم هنوز او را مانند خدایی می‌پرستند.

آلفردو دی استفانو روز دوشنبه، ۷ ژوئیه در سن ۸۸ سالگی چشم از جهان فرو بست و فوتبال‌دوستان، به ویژه هواداران رئال مادرید را در غم فرو برد.

dw

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:درگذشت آلفردو دی استفانو,اسطوره‌های عالم فوتبال,بهترین بازیکن فوتبال جهان ,رئال مادرید,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

بابک پرویز از معماران اصلی پروژه طراحی و تولید عینک گوگل از پیوستن به کمپانی آمازون خبر داده است. او از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ مدیری اصلی پروژه عینک گوگل بود. سمت و موقعیت بابک پرویز در آمازون هنوز رسما اعلام نشده است.

عینک گوگل آنطور که باید و شاید در جهان ولوله به پا نکرد، البته واقعیت این است که هدف گوگل هم ولوله به پا کردن نبود. پروژه عینک و چند پروژه دیگر که همگی از سوی گروه "گوگل ایکس" طراحی و اجرا شده، در اصل ماهیتی آزمایشی داشته‌اند و هنوز برای دیدن آنها به طور انبوه در بازار بایستی چشم‌انتظار بود.

اما حالا در میانه اوضاع خبرها حاکی از جدایی بابک پرویز، یکی از معماران اصلی عینک گوگل، از این تیم و پیوستنش به آمازون است. بابک پرویز از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ مدیریت اصلی پروژه عینک گوگل را بر عهده داشت.



این دانشمند ایرانی−آمریکایی خبر جدایی از تیم گوگل را به صورت ساده و مختصر در صفحه شخصی‌اش در گوگل پلاس اعلام کرد.

او با انتشار تصویری از لوگوی آمازون تنها به نوشتن چند کلمه بسنده کرد: «وضعیت: بسیار هیجان‌زده! :)»

هنوز جزئیاتی در مورد سمت و موقعیت بابک پرویز در آمازون، به طور رسمی منتشر نشده است، اما با این حال دست‌اندرکاران و کارشناسان دنیای دیجیتال حدس‌هایی در این رابطه زده‌اند.

فعالیت روی گوشی هوشمند آمازون"

آمازون روز ۱۸ ژوئن نخستین گوشی هوشمند خود به نام "فایر فون" را معرفی کرد و حال گفته می‌شود که پیوستن بابک پرویز به این کمپانی احتمالا به همین پروژه مربوط می‌شود. گوشی هوشمند آمازون دارای چهار دوربین تعبیه شده روی صفحه جلویی خود است که قادر به ایجاد تصویری سه‌بعدی است.

آمازون روز ۱۸ ژوئن نخستین گوشی هوشمند خود را معرفی کرد.

این دوربین‌‌ها همچنین می‌توانند اشیا را اسکن کرده و آنها را از روی فرم‌شان تشخیص دهند. گمان می‌رود که بابک پرویز در این عرصه با دانش خود به کمک آمازون رود.

آقای پرویز در زمان فعالیت در گوگل همچنین روی طراحی و تولید لنزهای چشمی از جمله ویژه افراد مبتلا به دیابت کار کرده که به مدد حسگرهای تعبیه شده در آن، قادر به کنترل قند خون فرد است.

بابک پرویز دارای چندین مدرک معتبر علمی از دانشگاه‌های مختلف در آمریکا از جمله در رشته‌های فیزیک و مهندسی الکترونیک از دانشگاه میشیگان است. او در این دانشگاه همچنین استادیار است. آقای پرویز در رشته مهندسی الکترونیک درجه دکترا دارد.

dw

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: پروژه طراحی و تولید عینک گوگل,بابک پرویز, آمازون,گوگل,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

فعالیت در عرصه تکنولوژی سایبری چیزی نبوده که پریسا تبریز از همان کودکی در مسیرش گام برداشته باشد. او که تازه در زمان کالج برای نخستین بار با کامپیوتر کار کرده، حالا در ۳۱ سالگی "شاهزاده امنیت" کمپانی گوگل لقب گرفته است.

"شاهزاده امنیت" لقب رسمی پریسا تبریز، مسئول امنیت اطلاعات بنگاه گوگل است. او زیاد اهل مصاحبه نیست و شمار عکس‌هایی که از او در اینترنت پیدا می‌شود، کمتر از انگشتان یک دست است. نشریه معتبر فوربس، سال گذشته پریسا تبریز را در میان یکی از ۳۰ چهره‌موفق زیر ۳۰ سال در عرصه فناوری در کنار مارک زاکربرگ، پایه‌گذار فیس‌بوک، جای داد.

به تازگی خبرنگار مجله "ELLE" به دیدار این کارمند ارشد گوگل، در مقر این کمپانی در کالیفرنیا رفته و با وی گفت‌وگویی انجام داده است. گفت‌وگو در سالن کنفرانس گوگل انجام شده، چون طبق قوانین گوگل خبرنگاران اجازه ورود به ساختمانی را که پریسا تبریز در آن کار می‌کند، ندارند. در تمام مدت گفت‌وگو نیز یک محافظ این خبرنگار را همراهی می‌کرده؛ حتی هنگام رفتن به دستشویی.

پریسا تبریز، ۳۱ ساله، در حومه شهر شیکاگو بزرگ شده است؛ مادرش پرستاری آمریکایی − لهستانی و پدرش یک پزشک مهاجر ایرانی است. او در سال ۲۰۰۷ به استخدام گوگل درآمد و دهمین عضو تیم کوچکی از هکرها در این کمپانی شد. وظیفه این تیم در یک کلام تأمین امنیت نرم‌افزارهای گوگل بود. اما اکنون این تیم گسترش یافته و بیش از ۲۵۰ متخصص امنیتی در گوگل مشغول به کار هستند.



خبرنگار مجله "ELLE" می‌نویسد، پریسا تبریز برای گفت‌وگو در لباسی به رنگ همیشگی، سیاه، با چهره‌ای صمیمی و بدون آرایش ظاهر می‌شود و با لبخند می‌گوید: «این رنگ لاغر نشان می‌دهد.»

پریسا تبریز آن طور که خود می‌گوید، در دوران کالج برای نخستین بار با کامپیوتر کار کرده و تا آن موقع وقتش را با هنر، ورزش و رقابت با دو برادرش سپری می‌کرده است. او که در ریاضی و علوم استعداد داشته، سپس وارد دانشگاه ایلی‌نوی شده و اندکی بعد نیز علاقه به امور کامپیوتری در او بیدار می‌شود.



مقاومت در برابر وسوسه پول

پریسا تبریز به گروه هکرهای "کلاه سفید" تعلق دارد که در مقابل هکرهای "کلاه سیاه" قرار دارند. کلاه سفید‌ها به سیستم‌ها نفوذ می‌کنند، اما از این نفوذ نیت بدی ندارند و هدفشان بررسی امنیت سیستم، شناسایی خلاء‌های امنیتی و ارتقای استحکام سیستم است. او توضیح می‌دهد که برای استخدام به دنبال ‌آنهایی باید باشند که توانایی رخنه به بهترین‌سیستم‌ها را داشته باشند، اما در عین حال اینقدر از نظر شخصیتی قوی باشند که بتوانند در مقابل وسوسه پول مقاومت کنند و خریدنی نباشند.در حال حاضر شرکت‌ها به کسانی که قادر به یافتن باگ‌ها در سیستم باشند و آنها را گزارش دهند، پول پرداخت می‌کنند. برای مثال این مبلغ نزد گوگل، آن طور که خانم تبریز می‌گوید، از ۲۵ هزار تا ۶۰ هزار دلار متغیر است.

طبق گزارش مجله "ELLE" بخشی که پریسا تبریز ریاست آن را بر عهده دار‌د، بیش از ۳۰ هکر در اروپا و آمریکا را شامل می‌شود که کارشان بررسی تهدیدات امنیتی به طور ویژه مربوط به موتور جستجوی گوگل کروم است.

همین تیم بود که در سال ۲۰۱۱ متوجه هک شدن شرکت هلندی "دیجی نوتار" شد. هکرها در این حمله موفق به ربودن گواهینامه‌های امنیتی دیجیتال این شرکت و صدور گواهینامه‌های جعلی شده بودند و به این ترتیب حساب جی‌میل صدها هزار کاربر ایرانی را هک کردند.

پریسا تبریز با نگاهی به آینده از کم‌رنگ‌شدن اهمیت "رمز عبور" خبر می‌دهد. به گفته او ورود به کامپیوترها و حساب‌های کاربری از راه‌های فیزیکی صورت می‌گیرد، نظیر اثر انگشت که هم اکنون آیفو‌ن از آن بهره‌می‌گیرد و این تازه آغاز راه است.

فناوری و شکاف جنسیتی

وقتی پای شکاف جنسیتی و موقعیت زنان در محل کار به میان می‌آید، گوگل نیز با مشکلات خاص خودش روبروست. پریسا تبریز در بخشی از گفت‌وگویش با این مجله، به نادیده گرفتن زنان از سوی دنیای فن‌آوری اشاره می‌کند و می‌گوید: «من فکر می‌کنم که تلفن‌های همراه برای مردان طراحی شده‌اند، برای این که آنها بزرگ هستند و همیشه در جیب‌تان جای نمی‌گیرند... اگر هدف شما خلق فن‌آوری جدید برای تمام دنیا باشد، بایستی نماینده همه جهان باشید و همه جهان فقط از مردان سفیدپوست تشکیل نشده است.»

در ادامه این گزارش به نقل از شریل سندبرگ، یکی از مدیران ارشد سابق گوگل آمده، زمانی که گوگل کارمندانش‌را در جریان نتیجه یک تحقیق داخلی در این کمپانی گذاشت، "شمار نامزد شدن زنان برای تصدی پست‌های بالاتر به طرز چشمگیری افزایش یافت." در این تحقیق آمده بود که کارمندان زن ۲۰ درصد کمتر از کارمندان مرد برای پذیرش مسئولیت‌های جدید پیش‌قدم می‌شوند.

پریسا تبریز غالبا بعد از پایان کار به باشگاهی در نزدیکی مقر گوگل می‌رود و به ورزش مورد علاقه‌اش یعنی صخره‌نوردی می‌پردازد. در باشگاه مزبور بیشتر صخره‌نوردان از کارمندان گوگل هستند.

dw

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: پریسا تبریز,فوربس,شاهزاده امنیت,هکرهای "کلاه سیاه" ,هکرهای "کلاه سفید",مجله "ELLE",, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

کودک خردسال یک مادر آمریکایی مبتلا به ایدز که عاری از ویروس عامل بیماری اعلام شده بود همچنان حامل این ویروس است.

برای مادر این کودک، که حالا چهارساله است، در دوره حاملگی داروهای مقابله با ایدز تجویز شده بود که به گفته پزشکان، انتظار می‌رود احتمال آلودگی نوزاد به ویروس عامل بیماری را به طرز قابل توجهی کاهش دهد.

تجویز دارو برای نوزاد هم تا سن دوسالگی ادامه داشت اما از آنجا که آزمایش های پزشکی حاکی از آن بود که او عاری از ویروس عامل بیماری است، این داروها قطع شد.

در آخرین آزمایشی هم که حدود سه ماه پیش روی این دختر چهارساله انجام شد نشانی از آلودگی به ویروس عامل بیماری نداشت اما جدیدترین آزمایش، بار دیگر وجود ویروس را تایید کرد و تجویز دارو از سر گرفته شد.

در آمریکا، برای اکثر مادران آلوده به اچ‌آی‌وی در دوره حاملگی داورهایی تجویز می شود تا امکان ابتلای نوزاد به این بیماری کاهش یابد و معمولا درمان تا مدتی ادامه می یابد.

این دختر چهارساله تا سن هجده ماهگی از دارو استفاده می کرد اما پس از آن، ارتباط پزشکان با او قطع شد و ده ماه بعد که بار دیگر به پزشک مراجعه کرد، آزمایش های صورت گرفته حاکی از آن بود که با وجود قطع دارو برای این مدت، اثری از ویروس اچ آی وی در او دیده نمی شود.

آزمایش های بعدی هم این نتیجه گیری را تایید می کرد اما آخرین آزمایشی که هفته گذشته انجام شد، نتیجه ای متفاوت داشت.

به این ترتیب، ظاهرا تا کنون تنها یک فرد مبتلا به ایدز درمان شده است. او یک مرد ساکن سانفراسیسکو در آمریکاست که در سال ۲۰۰۷ تحت عمل پیوند مغز استخوان قرار گرفت. دهنده مغز استخوان دارای مقاومت طبیعی نسبت به اچ آی وی بود و گیرنده نیزتا پنج سال بعد، اثری از آلودگی دوباره نشان نداده بود.

BBC NEWS

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: اچ‌آی‌وی ,مغز استخوان,آلودگی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تا پیش بازی‌های نیمه نهایی ۶۰ بازی انجام شد و ۱۵۹ گل رد و بدل شد. آمار زیر تا پیش از مرحله نیمه نهایی است.

۱. ۲۷ گل را بازیکنانی ذخیره که در میانه بازی وارد میدان شدند به ثمر رساندند. این رکورد جدیدی در تاریخ جام جهانی است.

۲. تا پیش از بازی کاستاریکا - هلند٬ هر تیمی که اولین ضربه را در پنالتی‌های بعد از وقت اضافه زده بود٬ پیروز از زمین بیرون آمده بود.

۳. مایکل بردلی٬ در ۳۹۰ دقیقه در بازی‌های امسال ۵۴.۷ کیلومتر دوید. بالاترین سرعتی هم که او در این مسابقات دویده ۳۰.۹ کیلومتر در ساعت بوده است.

۴. هلند در ۹ پنالتی که در طول تاریخ جام جهانی به دست آورده (بجز پنالتی های آخر بازی) توانسته همه را گل کند.

۵. خامز رودریگز٬ بازیکن کلمبیا بعد از گرد مولر در ۱۹۷۰ نخستین کسی است که در هر پنج بازی نخست خود در جام جهانی توانسته گل بزند.

۶. آلمان تنها کشوری است که در ۱۶ دوره متوالی در میان ۸ تیم برتر جام جهانی جا داشته است. آخرین باری که آنها در میان هشت تیم برتر نبودند به سال ۱۹۵۰ بازی می گردد که به دلیل جنگ جهانی دوم از شرکت در بازی‌ها محروم شدند.

۷. سریع‌ترین اخراج این دوره در بازی آلمان و پرتغال اتفاق افتاد که په‌په در دقیقه ۳۷ کارت قرمز گرفت.

۸. برزیل در ۴۲ بازی گذشته خود که در خانه بازی کرده٬ نباخته است. آخرین شکست آنها در برزیل در اوت ۲۰۰۲ در یک بازی دوستانه مقابل پاراگوئه رخ داد.

۹. هلند و فرانسه از یک نظر بدشانس‌ترین تیم‌ها بودند. این دو تیم بیش از هر تیم دیگری به تیر دروازه حریف کوبیدند. هر کدام شش بار.

۱۰. اسپانیا از ۲۳ بازیکنی که با خود به برزیل برد٬ ۲۲ نفر را به زمین فرستاد. فقط داوید ده‌خه‌آ فرصت بازی در برزیل را پیدا نکرد.

۱۱. ماکسی پریرا٬ بازیکن اروگوئه نخستین بازیکنی بود که در این دوره اخراج شد. (در بازی کاستاریکا و اروگوئه)

۱۲. ورزشگاه فونته نووا در سالوادور شاهد بیشترین گل در این دوره بوده است. ۲۴ گل

۱۳. بیشترین حضور تماشاگران در یک بازی بر خلاف تصور در مسابقه‌ای بدون حضور تیم برزیل بوده است. بازی میان آرژانتین و بوسنی با حضور ۷۴ هزار و ۷۳۸ نفر.

۱۴. فرید موندراگون٬ دروازه بان کلمیبا که فقط پنج دقیقه در این دوره بازی کرد٬ با ۴۳ سال و سه روز رکورد مسن ترین بازیکن در تاریخ جام جهانی را شکست٬ رکوردی که در پیشتر در اختیار روژه میلا٬ بازیکن کامرون بود.

۱۵. آساموا ژیان٬ از غنا با دو گلی که در برزیل زد٬ عنوان بهترین گلزن آفریقایی در همه ادوار جام جهانی را به دست آورد. این عنوان هم پیشتر در اختیار روژه میلا بود.

۱۶. هفت مربی پس از حذف تیم‌هایشان از جام جهانی٬ دیگر همکاری‌ با تیم‌شان را ادامه ندادند. سوارز (هندوراس)٬ کاپلو (روسیه) زاکرونی (ژاپن)٬ هلیل هوجیج (الجزایر)٬ لاموچی (ساحل عاج)٬ هیتسفلد (سوئیس) و کشی (نیجریه)

۱۷. جردان شقیری٬ بازیکن سوییس پنجاهمین هت تریک تاریخ جام جهانی را در بازی با هندوراس به ثبت رساند.

۱۸. فابیو کاپلو با ۶۸ سال مسن ترین مربی در میان ۳۲ مربی حاضر در برزیل بود.

۱۹. نیمار نخستین بازیکنی بود که در این دوره ضربه پنالتی را گل کرد.

۲۰. نیمار همچنین در جریان بازی برزیل و کامرون صدمین گل این تورنمنت را به ثمر رساند.

BBC NEWS

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:جام جهانی ۲۰۱۴,نکات جام جهانی فوتبال برزیل,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

در ابتدا هیچ نشانه‌ای حکایت از آن نداشت که جورجیو آرمانی قرار است روزی به یکی از بزرگترین طراحان مد جهان تبدیل ‌شود. او ۱۱ ژوئیه ۱۹۳۴ در شهر پیاچنزا در ایتالیا متولد شد.

از سال‌های جنگ جان سالم به در برد و برای تحصیل در رشته پزشکی وارد دانشگاه شد که بعدها آن را نیمه‌‌کاره رها کرد. در دوران سربازی به صورت اتفاقی شغلی در بخش تبلیغات یک فروشگاه پیدا کرد و همین آغاز ورودش به دنیای مد شد.آرمانی در حالی طرح لباس می‌زد که هیچگاه برای این حرفه آموزش ندیده بود. در سال ۱۹۷۵ پس از سال‌ها کار کردن در آتلیه دیگر طراحان، او به همراه شریک زندگی‌اش سرجیو گالئوتی که در سال ۱۹۶۶ با او آشنا شده بود، شرکت آرمانی را در شهر میلان بنیان گذاشتند.جورجیو آرمانی از همان اوایل در تلاش برای نشست و برخاست با ستارگان سینما و موسیقی بود. پس از آن‌که در سال ۱۹۸۰ طراحی لباس‌های ریچارد گیر در فیلم "ژیگولوی آمریکایی" را بر عهده گرفت، نام آرمانی و لباس‌های متفاوت مردانه‌اش بر سر زبان‌ها افتاد. ریچارد گیر و جورجیو آرمانی تبدیل به دو ستاره‌ای شدند که این فیلم هالیوودی به دنیا معرفی کرد.جورجیو آرمانی هنوز هم یکی از مهم‌ترین طراحان صحنه مد میلان است؛ اگرچه علیرغم موفقیت تجاری از منظر مد سال‌هاست که طرح‌هایش دیگر آن شکوه گذشته را ندارد. حالا پیروان مد بیشتر به دنبال سلین، پرادا یا سن لوران می‌روند و آرمانی دیگر چندان "مد" نیست. با این همه جورجیو آرمانی بارها با انتقاد از مد روز تأکید کرده که روح زمانه برایش اهمیت چندانی ندارد؛ همانطور که برایش مهم نیست طرح‌هایش مد باشند یا نباشند.طرح‌های جورجیو آرمانی تاکنون بر تن بسیاری از چهره‌های سرشناس و ستاره‌های سینما رفته است. شارلین ویستاک، قهرمان پیشین شنا اهل آفریقای جنوبی سه سال پیش در مراسم عروسی‌اش در لباسی از جورجیو آرمانی به آلبرت، شاهزاده موناکو بله گفت. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان شاهد پخش زنده این عروسی از شبکه‌های تلویزیونی بودند. جورجیو آرمانی نیز به این مراسم دعوت شده بود.جورجیو آرمانی در سال ۱۹۸۵ با از دست دادن شریک زندگی‌اش تنها مالک و مدیر شرکتی شد که امروزه در ۶۰ کشور فعالیت و سودی سالانه بیش از یک میلیارد یورو دارد. ثروت شخصی آرمانی بیش از ۷ میلیارد یورو تخمین زده می‌شود.

تصویری از کشتی تفریحی جورجو آرمانی در یکی از سواحل ایتالیا.

 

سوفیا لورن، هنرپیشه زیباروی ایتالیایی، سال‌هاست که طرح‌هایی از جورجیو آرمانی را به تن می‌کند و دوستی نزدیکی با این طراح هموطن دارد.

ماه مه امسال اعلام شد که بازیکنان باشگاه بایرن مونیخ از فصل آینده (۲۰۱۴/۲۰۱۵) کت و شلوارهای مارک آرمانی را به تن خواهند کرد. به گفته مسئولان بایرن، این باشگاه قراردادی سه ساله با شرکت آرمانی امضا کرده است. جورجیو آرمانی در پیامی بایرن مونیخ را تیمی فوق‌العاده و متشکل از قهرمانان استثنایی خوانده و گفت که به همین دلیل تصمیم به همکاری مجدد با این باشگاه گرفته است.جورجیو آرمانی در سال ۲۰۱۰ نخستین هتل به نام خود را در برج ۸۰۰ متری دوبی افتتاح کرد. طراحی این هتل نیز همانند طرح‌های لباس آرمانی، ساده اما لوکس است. یک شعبه دیگر این هتل نیز چندی بعد در شهر میلان گشایش یافت.یکی دیگر از دوستان جورجیو آرمانی‌، شون پن هنرپیشه هالیوود است. آرمانی یکی از حامیان کارزار خیریه شون پن برای کمک به هائیتی بوده است. او در سال ۲۰۰۲ به دلیل فعالیت‌های خیرخواهانه‌اش برای پناهجویان افغان به عنوان سفیر افتخاری کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان انتخاب شد.

طرح‌های آرمانی ساده ولی در عین حال همراه با ظرافت است. او چیزهای زائد را در طرح‌هایش کنار می‌گذارد و خود را محدود به رنگ‌های خنثی می‌کند. شعار آرمانی بر ساده‌گرایی استوار است: less is more؛ مکتبی که سادگی و دوری از مفاهیم پیچیده را زیباتر از هر چیز دیگر می‌داند.برخلاف مارک‌های لوکس و گرانی نظیر پرادا یا گوچی، جورجیو آرمانی مارک آرمانی را رنگ و تنوع بخشیده است. برای مثال در سال ۱۹۹۱ برند "Armani Exchange" با این هدف به بازار آمد که کسانی نیز که لزوما متعلق به قشر پردرآمد نیستند اما به محصولات مارک‌دار علاقه دارند، از پس خرید محصولات آرمانی برآیند.کیت وینسلت، مگان فوکس، کریستین بیل از جمله هنرپیشگان و رافائل نادال، تنیسور سرشناس و دیوید بکام، فوتبالیست سابق بریتانیایی از جمله ورزشکارانی بوده‌اند که شرکت آرمانی از آنان برای تبلیغ محصولاتش بهره برده است.لیدی گاگا، خواننده آمریکایی که به پوشیدن لباس‌های عجیب و منحصر به فرد شهرت دارد، در پنجاه و دومین مراسم اهدای جوایز معتبر گرمی لباسی از جورجیو آرمانی را به تن کرد.جورجیو آرمانی چندی پیش گفته بود که زیباترین هدیه ‌تولدش را از تیم بسکتبال "المپیا میلانو" که با نام "EA7 Emporio Armani Mailand" شناخته می‌شود، گرفته است. طراح ایتالیایی خود مالک این باشگاه است. این تیم امسال موفق شد جام قهرمانی باشگاه‌های ایتالیا را از آن خود کند. آرمانی خود نیز در بازی فینال در حالی که لباس تیم را به تن کرده بود، در ورزشگاه حضور داشت.حدود پنج سال پیش جورجیو آرمانی به بیماری هپاتیت مبتلا شد. انتشار این خبر زنگ هشداری بود که در دنیای مد به صدا درآمد. این موضوع که پس از درگذشت آرمانی، چه کسی هدایت امپراتوری وی را بر عهده خواهد داشت، یکی از پرسش‌های اصلی دنیای مد است که تا کنون جوابی برای آن پیدا نشده است. آرمانی تاکنون از ورود به بازار بورس خودداری و پیشنهادات کمپانی‌های لوکس برای خرید برند آرمانی را بدون استثناء رد کرده است.

DW

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:جورجیو آرمانی ,گوچی,پرادا,بزرگترین طراحان مد جهان,ریچارد گیر,مگان فوکس,کیت وینسلت,"EA7 Emporio Armani Mailand",کریستین بیل,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

در پیکار نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، که با پیروزی ناباورانه ۷ بر یک آلمان بر میزبان خاتمه یافت، چندین رکورد شکسته شد. آلمان و برزیل پیش از این دیدار هر یک ۷ بار در فینال این مسابقات حضور داشتند.

ملی‌پوشان آلمان با این پیروزی تازه توانستند گوی سبقت را از حریف بربایند و بعنوان تنها تیم تاریخ فوتبال برای هشتمین بار به فینال این مسابقات راه یابند (۱۹۵۴، ۱۹۶۶، ۱۹۷۴، ۱۹۸۲، ۱۹۸۶، ۱۹۹۰، ۲۰۰۲، ۲۰۱۴).میروسلاو کلوزه، مهاجم آلمان که تاکنون ۱۳۶ بار پیراهن تیم ملی آلمان را بر تن کرده، در دیدار با برزیل توانست شانزدهمین گل خود در مسابقات جام جهانی فوتبال را به ثمر برساند و رکورد ۱۵ گله‌ رونالدو را بشکند.

کلوزه که از سال ۲۰۰۱ پیراهن تیم ملی آلمان را به تن دارد، چهار جام جهانی را تجربه کرده است. این مهاجم کارکشته اکنون رکورددار بیشترین گل در تاریخ ۸۴ ساله جام جهانی است.البته این تنها رکوردی نیست که کلوزه در دیدار میان آلمان و برزیل شکست. او تنها بازیکنی است که تاکنون چهار بار در مرحله‌ی نیمه‌نهایی مسابقات جام جهانی حضور داشته است: (جام ۲۰۰۲ کره جنوبی و ژاپن، جام ۲۰۰۶ آلمان، جام ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی و جام ۲۰۱۴ برزیل). ناگفته نماند که کلوزه در طی بازی‌های ملی خود برای آلمان تا کنون ۷۱ بار دروازه حریفان را باز کرده است.از نخستین دوره مسابقات جام جهانی تاکنون هیچ تیم میزبانی متحمل چنین شکست سنگینی نشده بود. این اولین بار بود که دروازه ملی‌پوشان کشور میزبان ۷ بار باز می‌شد.تیم آلمان با پیروزی بر برزیل یک رکورد مهم زردپوش‌های این کشور را نیز شکست و آن هم شمار مجموع گل‌های زده در مسابقات جام جهانی است. ملی‌پوشان آلمان با احتساب دیدار نیمه‌نهایی مقابل برزیل تا کنون ۲۲۳ گل در مسابقات جام جهانی به ثمر رسانده‌اند. مجموع شمار گل‌های تیم ملی برزیل در این رقابت‌ها بر ۲۲۱ گل بالغ می‌شود.ملی‌پوشان برزیل در پیکار نیمه‌نهایی جام ۲۰۱۴ همچنین سنگین‌ترین شکست ملی خود را نیز تجربه کردند. تلخ‌ترین ناکامی زردپوشان برزیل (البته پیش از شکست ۷ بر ۱ از آلمان) به سال ۱۹۲۰ و شکست ۶ بر صفر آنان مقابل تیم ملی اروگوئه برمی‌گردد.پیروزی ۷ بر یک آلمان مقابل برزیل در عین حال رکوردهایی منفی نیز برای تیم میزبان به‌همراه داشت. این نخستین بار بود که ملی‌پوشان برزیل در طی مسابقات جام جهانی بیش از ۵ گل می‌خوردند.

برزیلی‌ها در پیکارهای جام جهانی فوتبال ۱۹۳۸ فرانسه در مرحله یک‌هشتم نهایی ۶ بر ۵ از سد لهستان گذشتند، اما دروازه‌شان پنج بار باز شده بود.تیم ملی آلمان در دیدار مقابل برزیل برای نخستین بار در تاریخ خود توانست در عرض شش دقیقه چهار بار (دقایق ۲۳، ۲۵، ۲۶، ۲۹) دروازه حریف را باز کند.در خارج از میدان هم دو رکورد مهم شکست. بازی تیم ملی آلمان مقابل برزیل که از شبکه دوم تلویزیون آلمان پخش شد، نزدیک ۳۲ میلیون و ۵۷۰ هزار بیننده داشت. آخرین رکورد به دیدار نیمه‌نهایی جام ۲۰۱۰ میان آلمان و اسپانیا برمی‌گشت. شمار بینندگان تلویزیونی این دیدار ۱ و نیم میلیون نفر کمتر از سال ۲۰۱۴ بود.در فضای مجازی نیز نبرد پرگل آلمان و برزیل رکوردی تازه برجای گذاشت. مجموعا بیش از ۳۵ میلیون پیام توئیتری در ارتباط با این بازی ارسال شد. پنجمین گل آلمان مقابل برزیل که توسط سامی کدیرا به ثمر رسید، ۵۸۰ هزار توئیت در دقیقه به دنبال داشت که این خود نیز رقمی قابل توجه است.

DW

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل,آلمان و برزیل,میروسلاو کلوزه,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

موسسه مشاوره بوستون آمریکا چندی پیش با انتشار جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که تعداد خانواده های میلیونر هند در سال 2013 به 175 هزار رسید و در مقام 15 در جهان قرار گرفت.

در این گزارش به عنوان «سرمایه جهانی سال 2014» آمده است که تعداد خانواده های هند که بیش از 100 میلیون دلار سرمایه دارند به 284 خانوار رسیده است.

بر اساس این گزارش، آمریکا با 7 میلیون و 100 خانوار میلیونر، چین با 2 میلیون و 400 هزار، ژاپن با یک میلیون 200 خانوار به ترتیب در مقام های اول، دوم و سوم قرار دارند.

به دنبال بهبود بازار اوراق بهادار و سرمایه گذاری، تعداد خانواده های میلیونر در جهان از 13 میلیون و 700 خانوار به 16 میلیون 300 هزار خانوار افزایش یافته است.

منبع :CRI

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تعداد خانواده های میلیونر,سرمایه جهانی سال 2014,بازار اوراق بهادار,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

در این تحقیقات از میان ملت های شرقی و غربی جهان نمونه گیری گردیده و نتیجه این تحقیقات نشان می دهد که غربیها بطور میانگین بین 7 الی 8 ساعت در شبانه روز در خواب می باشند در حالیکه میانگین خواب شرقیها کمتر از 7 ساعت می باشد.

 

 جندی شاپور البرز تیر 93

منبع :Science News Staff

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ملت های شرقی و غربی جهان ,میانگین خواب,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

شاهنامه‌ي فردوسي داراي يك كشش و بُرد ايران‌گرايي است كه بررسي و دريافت باريك‌بينانه‌ي آن دشوار است. چون ايران‌گرايي در اين اثر مانند خوني‌ست كه تا كوچك‌ترين اندام‌هاي پيكر آن دويده است و با تار و پود آن چنان درآميخته كه گزارش درست آن نياز به پژوهشي گسترده دارد. اما در اين‌جا به چند نكته‌ي كلي بسنده مي‌كنم.


ايران‌گرايي شاهنامه را مي‌توان زير چند عنوان اصلي برشمرد:
  الف- نگهداشت فرهنگ ايران- از آن‌جايي كه خداي‌نامه و كم و بيش همه‌ي متون تاريخي و ادبي در زبان پهلوي و نيز برگردان‌هاي فارسي و عربي آن‌ها از دست رفته‌اند، شاهنامه مهم‌ترين چشمه‌ي آگاهي ما در بسياري از زمينه‌ها، چون تاريخ و جغرافي و ادب و هنر و آيين‌هاي خانوادگي و اجتماعي و آيين‌هاي اداري و كشوري در ايران باستان به‌شمار مي‌رود.
  ب- آرمان معنوي شاهنامه- اين آرمان را مي‌توان در شعار نبرد نيكي با بدي خلاصه كرد. نبرد با بدي يعني كاربست آرمان‌هاي اخلاق ايراني، هم‌چون: يكتاپرستي، خداترسي، دين‌داري، ميهن‌دوستي، مهر به زن و فرزند، دستگيري از درماندگان، خردمندي، دادخواهي، دورانديشي، ميانه‌روي، آداب‌داني، مهمان‌نوازي، جوانمردي، بخشش، سپاسگزاري، خشنودي، خرسندي، كوشايي، نرمش يا مدارا، وفاداري، راستي، پيمان‌داري، شرم و آهستگي، خاموشي، دانش‌ آموزي، سخن‌داني، و ديگر و ديگر.
اخلاق شاهنامه ساخته و پرداخته‌ي فردوسي نيست. بلكه بخشي از ميراث معنوي ايران باستان است كه از آموزش‌هاي زرتشت و پيش از او ريشه گرفته و در زمان ساسانيان گسترش يافته است.
  ج- پاس‌داري زبان فارسي- شاهنامه چه از نگاه گنجينه‌ي واژگان و دستور زبان، چه از نگاه شيوايي بيان و چه از نگاه درون‌مايه‌ي پُر سويه‌ي آن، ستبرترين ستون زبان فارسي‌ست. اين كتاب زبان فارسي را كه در آن روزگار سخت در خطر نابودي بود، براي هميشه پايه‌اي نيرومند و استوار بخشيد.

منبع :(این نوشتاربخش كوتاهي از جستار استاد جلال خالقي مطلق است. اين جستار در كتاب «سخن‌هاي ديرينه» (به‌كوشش علي دهباشي- ١٣٨٨) چاپ شده است.) - امرداد 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:شاهنامه‌ي فردوسي,نگاهبان فرهنگ ايراني,آرمان معنوي شاهنامه,پاس‌داري زبان فارسي,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

فینالیست های ویمبلدون در قسمت زنان در غیاب مدعیان اصلی قهرمانی مشخص شدند: پترا کویتووا با سابقه قهرمانی در معتبرترین تورنمنت تنیس جهان بر روی چمن و یوژنی بوشار ستاره ای که درخشش خود را آغاز کرده است.

کویتووا از جمهوری چک که در اولین مسابقه نیمه نهایی زنان، هموطن خود لوسی صفروا را در دو ست با نتیجه هفت بر شش و شش بر یک شکست داد در ویمبلدون چهره آشنایی است و رسیدنش به فینال دور از انتظار نبوده است.

کویتووا که ۲۴ سال دارد در سال ۲۰۰۸ برای اولین بار در زمین های چمن ویمبلدون ظاهر شد. او دو سال بعد به نیمه نهایی رسید و در ۲۰۱۱ با شکست دادن ماریا شاراپووا در فینال قهرمان شد، اما در ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ از یک چهارم نهایی بالاتر نیامد. او در ۲۰۱۲ در گراندسلم های استرالیا و فرانسه نیز به نیمه نهایی رسید. کویتووا که هم اکنون نفر ششم رده بندی جهانی است در طول عمر تنیس حرفه ای خود در یازده تورنمنت قهرمان شده است،

حریف کویتووا در فینال یوژنی بوشار بازیکن ۲۰ ساله کانادایی است که در نیمه نهایی سیمونا هالپ نفر سوم جهان از رومانی و فینالیست رولان گاروس را در دو ست با نتیجه هفت بر شش و شش بر دو شکست داد.

بوشار که در سال ۲۰۱۲ در قسمت نوجوانان ویمبلدون قهرمان شد و سال گذشته برای اولین بار در قسمت بزرگسالان مسابقات گرانداسلم شرکت کرد، امسال در استرالیا و فرانسه به نیمه نهایی رسید و حالا هم در ویمبلدون به فینال. او که در این مدت کوتاه توانسته خود را تا ردیف سیزدهم رده بندی جهانی بالا بکشد، امسال صاحب اولین مقام قهرمانی خود در یک تورنمنت تور جهانی زنان در نورمبرگ نیز شد. کارشناسان تنیس جهان آینده درخشانی برای بوشار پیش بینی می کنند و متفق القولند که رسیدن او به فینال در واقع طلوع ستاره ای جدید در تنیس زنان است.

در قسمت مردان مبارزات به مرحله نیمه نهایی رسیده است و از چهار نفری که روز جمعه برای رسیدن به فینال تلاش می کنند دو نفرشان راجر فدرر و نوواک جوکوویچ سابقه قهرمانی در ویمبلدون دارند و دو نفرشان گریگور دیمتروف و میلوش رائونیچ می خواهند برای اولین بار جام پرافتخار تنیس روی چمن را صاحب شوند.

فدرر سوئیسی که برای رسیدن به نهمین فینال خود در ویمبلدون با رائونیچ کانادایی نفر هشتم جهان روبرو می شود تاکنون هفت بار در اینجا قهرمان شده و می خواهد با قهرمان شدن برای بار هشتم رکورد دیگری در تنیس جهان به نام خود ثبت کند. او مجموعا ۱۷ جام گرانداسلم در خانه دارد و با این که یک ماه دیگر ۳۳ ساله خواهد شد و هم اکنون در رده بندی جهانی نفر چهارم است، همچنان چالاک و آماده برای قهرمانی به نظر می آید.

جوکوویچ صرب که نفر دوم جهان است و در صورت قهرمانی در اینجا صدرنشین رده بندی جهانی خواهد شد، تا کنون دو بار به فینال ویمبلدون رسیده که بار اول در ۲۰۱۱ با شکست دادن رافائل نادال در فینال قهرمان شد و سال گذشته در فینال از اندی ماری شکست خورد.

جوکوویچ برای رسیدن به فینال برای سومین بار باید از سد گریگور دیمتروف، بازیکن ۲۳ ساله بلغاری بگذرد که امسال بر روی چمن شکست نداشته است. دیمترف که نفر سیزدهم رده بندی جهانی است یک هفته قبل از آغاز ویمبلدون در مسابقات کوئینز کلاب لندن که روی چمن انجام می شود به پیروزی رسید و تاکنون در ۵ مسابقه هم در ویمبلدون پیروز شده است.

BBC NEWS

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:فینالیست های ویمبلدون,قسمت زنان ,پترا کویتووا ,یوژنی بوشار,سیمونا هالپ,گرانداسلم,فدرر ,جوکوویچ صرب,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تامسون رویترز، شرکت چندملیتی عرضه‌کننده اطلاعات برای نیروهای متخصص، با بررسی منابع علمی و اختراعات و دستاوردهای ثبت شده جدید، ۱۰ پیش‌بینی درباره تحولاتی کرده که علم و تکنولوژی تا سال ۲۰۲۵ در زندگی ما بوجود خواهند آورد.

گزارش تامسون رویترز بر پایه تجزیه و تحلیل اطلاعاتی است که در آخرین منابع علمی از جمله درباره اختراعات و دستاوردهای جدید عرصه دانش و تکنولوژی موجود است. در این گزارش پیش‌بینی شده که علم و تکنولوژی چگونه زندگی ما در دو دهه دیگر را متحول خواهد ساخت.

پژوهشگران برای آنکه این گزارش را تهیه کنند در گام نخست ۱۰ حوزه جدید تحقیقاتی را که در علوم گوناگون درحال پا گرفتن هستند، بر اساس تواتر ذکر نام آن‌ها در منابع علمی شناسایی کردند. آن‌ها در گام بعدی اختراعاتی را که از سال ۲۰۱۲ تا کنون ثبت شده‌اند بررسی کردند تا تعیین کنند در کدام ۱۰ عرصه هم اکنون بیشترین اختراعات در حال به‌ثمر رسیدن هستند.

این پژوهشگران سپس حوزه‌هایی از تکنولوژی را که بیشترین علائق تجاری و تحقیقات علمی را برمی‌انگیزند بررسی کردند تا روشن شود بزرگترین دستاوردهای جدید علمی و فنی در آینده در کدام عرصه‌ها خواهد بود.

در اینجا نظری می‌افکنیم به ۱۰ پیش‌بینی تامسون رویترز در مورد تغییراتی که با کمک علم و تکنولوژی تا سال ۲۰۲۵ رخ می‌دهد:

انرژی خورشیدی بزرگترین منبع انرژی در کره زمین خواهد بود

در بیشتر مقاله‌های علمی‌ دو سال اخیر تکرار شده است که در آینده نزدیک پیشرفت تکنولوژی فتوولتائيک و به‌کارگیری فتوکاتالیزور فرآیند تبدیل نور آفتاب به انرژی را بسیار تسهیل می‌سازد، به گونه‌ای که انرژی خورشیدی می‌تواند نه تنها مورد استفاده گروه کوچکی که به فکر حفاظت از محیط زیست‌اند، بلکه دراختیار توده مردم قرار گیرد.

DW

آزمایش‌های دورنوردی (Teleportation) معمول خواهد شد

برپایه تحقیقات درباره "ذره بوزون هیگز" شاید در آینده واقعا عبارت "منتقلم کن، اسکاتی!" [از سریال علمی تخیلی Star Trek] عمل کند. پیش‌بینی می‌شود که آزمایش‌های مربوط به "دورنوردی"، یعنی جابجایی یک ماده از یک نقطه به نقطه دیگر بدون عبور از فضای فیزیکی ما بین آن‌ها، عادی شود. در منابع علمی از سال ۲۰۱۲ "ذره بوزون هیگز" ۴۰۰ بار تکرار شده است .

همه چیز در همه جا دیجیتالی خواهد شد

همه چیز از کوچکترین اشیاء مورد استفاده شخصی تا مناطق جغرافیایی مختلف در سراسر دنیا به یمن پیشرفت فن‌آوری‌های این عرصه از جمله تکنولوژی ۵جی به صورت دیجیتال هدایت خواهد شد.

دیابت نوع یک قابل پیشگیری خواهد شد

در نتیجه پیشرفت‌هایی که در عرصه مهندسی ژنتیک حاصل شده است، دانشمندان قادر خواهند بود که مبدأ بیماری دیابت نوع یک را تشخیص داده آن را درمان کنند. در حال حاضر مهمترین دستاوردهای علمی مهندسی ژنتیک متعلق به این عرصه تحقیقاتی است.

نقشه‌برداری DNA در هنگام تولد رایج خواهد شد

پژوهش درباره ژن انسان در آینده نیز یکی از عرصه‌های هیجان‌انگیز تحقیقات علمی خواهد بود. پیشرفت در فن‌آوری نانو همراه با استفاده از فن‌آوری‌های گسترده‌تر برای "داده‌های بزرگ" تشخیص بیماری‌ها را ممکن خواهند ساخت.

پروازهای الکتریکی آغاز خواهد شد

مهندسی هوا فضا همراه با فن‌آوری‌های باتری جدید باعث تقویت عرصه حمل و نقل در زمین و هوا از طریق وسایل الکتریکی می‌شود.

شیوه‌های درمان سرطان ضررهای جانبی کمتری خواهند داشت.

از هم اکنون تلاش برای تولید داروها با دقت بیشتر صورت می‌گیرد تا تاثیرات ناتوان‌کننده مواد شیمیایی سمی بر بدن بیماران تحت درمان کاهش یابد. شمار چنین داروهایی در آینده بیشتر خواهد شد.

بسته‌بندی‌های ساخته از سلولز جایگزین بسته‌بندی‌های مبتنی بر مواد نفتی خواهند شد

از هم اکنون کسانی که آگاه به حفاظت از محیط زیست هستند درباره استفاده از بسته‌بندی‌هایی چون کیسه‌های پلاستیک هشدار می‌دهند. در آینده بسته‌بندی‌هایی بر پایه سلولز که ۱۰۰ درصد جذب طبیعت شود جای آن‌ها را خواهد گرفت.

کمبود یا نوسان بهای مواد غذایی دیگر وجود نخواهد داشت

پیشرفت در فن‌آوری‌هایی چون نوررسانی و تصویربرداری و تصویرسازی همراه با استفاده از علم ژنتیک در تولید محصولات محیطی مناسب برای تولید محصول و جلوگیری از نابودی آن بوجود خواهد آورد.

شمار بیماران مبتلا به دمانس کاهش خواهد یافت

با افزایش شناخت درباره دلایل بروز بیماری دمانس، در روش‌های درمان آن نیز پیشرفت حاصل خواهد شد.

رئیس شرکت تامسون رویترز، بسیل مفتاح، درباره پیش‌بینی آینده می‌گوید: «ما گوی پیشگویی نداریم که بتوانیم در آن آینده را ببینیم. اما چیزی بهتر از آن داریم که نقل قول‌های منابع علمی و اطلاعات درباره اختراعات ثبت شده هستند. وقتی این اطلاعات را با هم در یکجا بررسی کنیم، می‌توانیم دستاوردهای جدیدی را ببینیم که زندگی همه ما را در آینده تغییر خواهند داد.»

DW

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:پیش‌بینی , علم و تکنولوژی ,سال ۲۰۲۵,۱۰ پیش‌بینی تامسون رویترز,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

هنگامی که در مرحله‌های حذفی بازی در ۹۰ دقیقه وقت قانونی و سپس ۳۰ دقیقه وقت اضافی مساوی تمام می شود٬ این ضربات پنالتی هستند که راه را برای صعود یک تیم هموار می کند؛ راهکاری که شاید خیلی هم عادلانه به نظر نرسد٬ اما فعلا بهترین راهی است که برای مشخص شدن برنده میدان وجود دارد.

ضربات پنالتی تعیین کننده پیروز میدان٬ از سال ۱۹۷۸ وارد جام جهانی شد. پیش از آن در صورتی که در مرحله حذفی دو تیم مساوی می کردند، بازی تکرار می شد، که البته این اتفاق تنها چهار بار اتفاق افتاد.

تعیین برنده بازی با ضربات پنالتی نخستین بار در سال ۱۹۸۲ به کار گرفته شد و از آن زمان سرنوشت ۲۲ بازی با ضربات پنالتی تعیین شده است؛ یعنی ۱۸.۷ درصد از کل بازی‌های مرحله حذفی.

در مجموع این ۲۲ بازی ۲۰۴ پنالتی زده شده که ۱۴۴ ضربه داخل دروازه شد و ۶۰ ضربه به گل تبدیل نشد.

۱۶۲ ضربه با پای راست و ۴۲ ضربه با پای چپ نواخته شد.میشل پلاتینی٬ کریس وادل٬ سوکراتس٬ مارادونا٬ روبرتو باجو٬ فرانک لمپارد، استیون جرارد، آندره شوچنکو و دیوید ترزه‌گه از جمله بازیکنان سرشناس جهان بوده اند که در جام جهانی و در ضربات پنالتی آخر بازی، دست کم یک بار نتوانسته اند ضربه خود را به گل تبدیل کنند.از مجموع این ۲۰۴ پنالتی٬ فقط ۸ ضربه پنالتی بوده که بدون اینکه در چارچوب دروازه باشد و یا با نقطه ای از تیر دروازه برخورد کند٬ مستقیم به خارج رفته است؛ از جمله پنالتی سرنوشت ساز روبرتو باجو در فینال ۱۹۹۴ مقابل برزیل.

 کشور در مجموع در ضربات پنالتی جام جهانی حضور داشته اند. ایتالیا، آرژانتین، فرانسه و آلمان هر یک با چهار بازی در صدر این جدول قرار دارند. اما خوش شانس ترین تیم، آلمان بوده است که در هر چهار بازی برنده شده و بدشانس‌ترین تیم، ایتالیا بوده که فقط در یک بازی پیروز شده است.

آرژانتین که در سال ۱۹۹۰ درخشش جام پیش از آن را نداشت٬ در دو بازی در ضربات پنالتی پیروز شد و صعود کرد و تا فینال پیش رفت. این تنها تیمی است که در یک دوره٬ دو بار با ضربات پنالتی صعود کرده است.

بازی فنیال دو بار به ضربات پنالتی کشیده شد و برزیل (۱۹۹۴ در مقابل ایتالیا) و ایتالیا (۲۰۰۶ در مقابل فرانسه) بازی فینال را در ضربات پنالتی بردند و قهرمان شدند.

تیم های اروپایی در چهار بازی از ده بازی که در مقابل تیم‌های قاره‌های دیگر کارشان به پنالتی کشیده شد، برنده بیرون آمدند.

بلژیک٬ پاراگوئه و کره جنوبی تنها تیم هایی بوده اند که تمام ضربات پنالتی شان را به گل تبدیل کرده اند. در مقابل سوئیس تنها تیمی است که در یک بازی (با اوکراین ۲۰۰۶) که به پنالتی کشید٬ هیچکدام از ضرباتش را گل نکرد و ۳ بر صفر بازنده شد.

انگلستان و ایتالیا در ضربات پنالتی کم دقت‌ترین و شاید بدشانس ترین ها بوده اند. انگلیسی ها از ۱۴ ضربه پنالتی ۷ تا را گل نکرده اند و ایتالیایی از ۲۰ ضربه ۱۳ تا را.

در هفت بازی گذشته جام جهانی که نتیجه را ضربات پنالتی مشخص کرده، تیمی پیروز میدان بوده که اولین ضربه را زده است. آخرین باری که تیمی ضربه دوم را زده و برنده شده، به سال ۲۰۰۲ و دیدار اسپانیا و جمهوری ایرلند باز می گردد که برنده اسپانیا بود.

BBC NEWS

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ضربات پنالتی ,جام جهانی ,آمار و ارقام,مرحله حذفی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

متخصصان می گویند ممکن است روزی از راه برسد که دیگر مجبور به پر کردن دندانتان نباشید.

  و ظاهرا انتظار خیلی طولانی نخواهد بود، یعنی شاید ظرف سه سال در دسترس قرار گیرد.درحال حاضر وقتی پوسیدگی اتفاق می افتاد، دندانپزشک سراغ مته و چرخ می رود و بعد آن را پر می کند.اما به گفته محققان در کینگز کالج لندن، آنها می توانند مرمت طبیعی دندان موقع شروع پوسیدگی های کوچک را تسریع کنند تا کار به پر کردن نکشد.

این تکنیک که بدون درد خواهد بود توسط شرکت رمینووا زیر مجموعه کینگز کالج لندن ابداع شده.مسئولان این پروژه می گویند که شیوه کنونی درمان دندان ایده آل نیست چون وقتی دندان چرخ و بعد پر شد بعد از مدتی دوباره نیاز به مرمت پیدا می کند؛ چون موادی که برای پر کردن دندان به کار می رود دوام دایمی ندارند.

دندان به طور طبیعی به طور پیوسه در حال مرمت است.وقتی غذا یا نوشیدنی های شیرین یا اسیدی مثل آب مرکبات مصرف می کنیم به مواد معدنی مینای دندان خسارات ذره بینی وارد می شود.اما بزاق دهان حاوی مصالح ساختمان میناست: یعنی کلسیم و فسفات.گاهی روند آسیب دیدگی شدید است و مواد معدنی از دست رفته قابل جایگزینی نیست و تبدیل به پوسیدگی می شود.

یکی از راه های جلوگیری از پوسیدگی مصرف فلوراید است که به آب و خمیردندان اضافه می شود.فلوراید در واقع مینای دندان را تقویت می کند.در شیوه تازه هم محققان به همین روند طبیعی مرمت متوسل می شوند.آنها با استفاده از جریان های ضعیف الکتریکی مواد معدنی را به داخل ناحیه آسیب دیده می فرستند تا پوسیدگی مرمت شود.

گفته می شود که هزینه این تکنیک از شیوه های کنونی بیشتر نخواهد بود.

BBC NEWS

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:پر کردن دندان,مرمت طبیعی دندان ,کلسیم و فسفات,پوسیدگی ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تف کردن فوتبالیست‌ها مانند شادی پس از گل جزء جدانشدنی از فوتبال است. آیا تف کردن ورزشکاری که تا این حد عرق می‌کند، واقعا ضروری است؟ چرا گاه بازیکنان تعویضی در حالی که هنوز گرم نشده‌اند، روی چمن تف می‌کنند؟

آب دهان از جمله مایعات بدن انسان است و بدن ترجیح می‌دهد آن را نگهدارد. تف کردن همان‌قدر برای بیننده مشمئزکننده است که دیدن کف در گوشه لب‌های گوینده. البته دلایل پزشکی محکمی برای دوری از تف دیگران وجود دارد؛ مثلا بیم از انتقال بیماری. با وجود این تف کردن در فوتبال همان‌قدر عادی است که شادی پس از گل. چرا؟

البته در زمین چمن فوتبال "تف‌های تاریخی" هم وجود داشته‌اند. از جمله در مسابقه آلمان و هلند در جام جهانی ۱۹۹۰ که فرانک رایکارد دو بار آب دهان خود را به موهای رودی فولر انداخت.

عدم تخلیه آب، کمبود بزاق

پایگاه اینترنتی "اشپیگل" موضوع تف کردن فوتبالیست‌ها را از منظر پزشکی بررسی کرده است. این وبسایت آلمانی به نقل از یک متخصص گوش و حلق و بینی و استاد دانشگاه دورتموند آلمان نوشته است که دوندگی و فشار بازی سیستم عصبی فوتبالیست‌ها را در حالت حمله یا فرار قرار می‌دهد؛ در چنین شرایطی بدن همه منابع انرژی موجود را به کار می‌گیرد، فشار خون بالا می‌رود، سوخت‌وساز افزایش می‌یابد، اما دسترسی به توالت وجود ندارد.

وقتی انسان غارنشین از چنگ درندگان می‌گریخت، بسیج یک‌باره همه منابع انرژی مزیت بزرگی بود. امروز اما انسان‌ها عموما وقتی برگه امتحانی را می‌گیرند، زیر فشار عصبی کار و زندگی هستند یا در هنگام ورزش چنین تجربه‌ای دارند. در این شرایط ترشح بزاق هم کاهش می‌یابد.

جرمی لزج به‌جای بزاق روان

اما اگر فشار بر بدن ترشح بزاق را کاهش می‌دهد، چرا فوتبالیست‌ها با وجود کاهش بزاق، بیشتر تف می‌کنند؟

استاد دانشگاه دورتموند معتقد است: «فوتبالیست‌ها به دلیل نیاز شدید به اکسیژن مجبورند از دهان تنفس کند. حرکت هوا در دهان رفته‌رفته کام و زبان را خشک می‌کند و بزاق موجود در مسیر حرکت هوا به جرمی غلیظ تغییر حالت می‌دهد؛ میزان آن هم افزایش می‌یابد. بدین ترتیب این قابل درک است که بازیکنان علاقه‌ای به نگهداشتن این جرم در دهان خود نداشته باشند».

اما دو پرسش هنوز بدون پاسخ مانده‌اند: چرا بازیکن تعویضی قبل از اینکه یک بار هم پا به توپ زده باشد، شروع به تف کردن می‌کند؟ چرا فوتبالیست‌های زن به ندرت تف می‌کنند؟

نشانه‌گذاری قلمرو و غلبه بر افکار منفی

به اعتقاد یک روانشناس ورزشی در آلمان، فوتبالیست‌ها هم – البته به صورت ناخودآگاه – قلمرو خود را نشانه‌گذاری می‌کنند؛ شبیه به دیگر موجودات که محل حضور خود را به رخ حریف می‌کشند.

نکته روانی مهمتر در مورد تف کردن فوتبالیست‌ها اما خالی‌کردن عصبانیت یا ناامیدی است: «اگر به تف کردن فوتبالیست‌ها دقت کنید، به راحتی متوجه می‌شوید که فوتبالیست‌ها از سر خوشحالی تف نمی‌کنند، بلکه زمانی که در انجام عملی ناموفق هستند، دست به این کار می‌زنند. هر آنچه اندیشه‌های منفی را تخلیه و متوقف کند، خوب است».

منبع :DW

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: فوتبالیست‌ها,تف کردن,چرا فوتبالیست‌ها تف می‌کنند؟,نشانه‌گذاری قلمرو,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

روایت تاریخی ترور

امروزه کمتر تاریخ‌دانی است که بر علت‌های اصلی جنگ جهانی اول مُهر تایید نکوبد: رقابت اتریش و روسیه در شبه‌جزیره‌ی بالکان، اختلاف میان فرانسه و آلمان بر سر آلزاس و لرن که از سال ۱۸۷۰ آغاز شده بود و رقابت اقتصادی و دریایی میان آلمان و بریتانیای کبیر. بهانه‌ی آغاز جنگ ولی، دو گلوله‌ای بود که گاوریلو پرنسیپ شلیک کرد.

پس از قتل فرانتس فردیناند و همسرش، دولت اتریش صربستان را متهم به دخالت در این ترور کرد و از مقامات آن خواست با حضور نمایندگان این کشور تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کند. دولت صربستان به خواست بازپرسی‌ از پرنسیپ و هم‌راهانش و محاکمه‌ی آنان تن در داد، ولی از پذیرش شرط حضور نمایندگان اتریش سرباز زد.

این امر سبب شد که دولت اتریش به صربستان اعلان جنگ داد و روسیه به حمایت از این کشور بسیج عمومی را آغاز کرد. در نتیجه آلمان به حمایت از اتریش برخاست، به روسیه و فرانسه اعلام جنگ داد و بلافاصله نیروهای خود را راهی بلژیک ساخت. این اقدام به معنای حمله به یک کشور بی‌طرف ارزیابی شد و در پی آن بریتانیای کبیر نیز از در جنگ با آلمان و متحدانش در آمد.

شادی مر‌گبار مردم


با اعلام آغاز جنگ در ماه اوت ۱۹۱۴، میلیون‌ها تن از مردم کشورهای مختلف به خیابان‌ها ریختند و از سر شادمانی به رقص و پایکوبی پرداختند. رهبران این کشورها تا ساعت ۱۱ صبح روز ۱۱ نوامبر ۱۹۱۸، هنگامی که جنگ در جبهه‌ی غرب پایان گرفت، بی‌وقفه نسلی را با پشتیبانی کامل مردم قربانی بازی‌های قدرت‌طلبانه‌ی خود ساختند.
این نسل، در ابتدا برای اعزام به میدان‌های نبرد ساعت‌ها داوطلبانه در صف‌های نام‌نویسی می‌ایستاد. ولی پس از تجربه‌ی صحنه‌های دهشتناک خون و خون‌ریزی و پیامدهای ویران‌گر آن سرخورده شد و علیه ادامه‌ی آن به تظاهرات پرداخت. در تاریخ آمده است که حدود ۱۰ میلیون سرباز در این جنگ بی‌ثمر کشته و بیش از ۲۱ میلیون تن زخمی شدند.
متهمان ترور فرانتس فردیناند و همسرش سرانجام در اکتبر ۱۹۱۴ از سوی دادگاهی در صربستان به حبس‌های طولانی‌مدت و سنگین محکوم شدند. واسو کوبریلوویچ که در آن زمان ۱۸ سال بیشتر نداشت از جمله‌ی این متهمان بود که به ۱۶ سال زندان با اعمال شاقه محکوم شد. او در زمان تیتو (۱۸۹۲ - ۱۹۸۰) رییس جمهور یوگسلاوی و رهبر "اتحادیه‌ی کمونیست‌های یوگسلاوی"، به مقام وزارت رسید و ۵ سال خدمت کرد.

DW

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:جنگ جهانی اول,صربستان,اتریش,آلمان و بریتانیای کبیر,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

پنج سال از درگذشت ناگهانی مایکل جکسون می‌گذرد. سبک موسیقی، رقص استثنایی و کنسرت‌های به یادماندنی او را به ستاره‌ای بی‌همتا در موسیقی پاپ تبدیل کردند که بی‌تردید تا سال‌های طولانی پس از مرگش همچنان درخشان باقی خواهد ماند.مایکل جکسون بی‌شک اگر نه مشهورترین و موفق‌ترین، بلکه یکی از مشهورترین و موفق‌ترین خوانندگان و رقصندگان تمام دوران است.

"سلطان پاپ" پنج‌سال پیش به طور غیرمنتظره در اثر ایست قلبی جان باخت.دوران کودکی مایکل جکسون آمیخته با جاه‌طلبی‌های پدری پرخاشگر بود که بی‌رحمانه از فرزندانش کار می‌کشید. مایکل هیچگاه به مدرسه نرفت و در خانه تحت تعلیم قرار گرفت. پنج ساله بود که برای نخستین بار همراه برادرانش به روی صحنه رفت.

در هفت سالگی او به تنهایی به عنوان خواننده و رقصنده در برابر تماشاگران برنامه اجرا کرد.در دهه ۷۰ میلادی مایکل  همراه با برادرانش در گروهی که آن را "جکسون فایو" نامیده‌ بودند، به روی صحنه رفت و نخستین موفقیت‌هایش را بدست آورد. این تک‌ستاره دنیای پاپ بعدها اغلب با تلخی از دوران کودکی‌اش یاد کرد. مایکل که در روز ۲۹ اوت ۱۹۵۸ چشم به جهان گشود، همراه با پنج برادر و سه خواهر در خانه‌ای کوچک در یکی از محله‌های کارگری مخصوص سیاه‌پوستان بزرگ شد.در دهه ۸۰ میلادی مایکل جکسون با آلبوم "تریلر" به موفقیت بی‌سابقه‌ای دست یافت. این آلبوم با فروش بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه در جهان پرفروش‌ترین آلبوم تاریخ موسیقی لقب گرفته است. آلبوم "تریلر" پلکان ترقی مایکل به سوی جایگاهی یگانه در دنیای موسیقی پاپ شد.

ترانه‌های مایکل یکی پس از دیگری در صدر جدول ترانه‌های پرفروش در جهان جای گرفتند: "Billie Jean"، "Beat It" یا "The Girl is mine" هر کدام موفقیت‌های تجاری چشمگیری را کسب کردند. اما روی دیگر سکه که این موفقیت‌ها به همراه داشتند، فشار افکار عمومی و نمایان ساختن قسمت‌های تلخ و تاریک صنعت سرگرمی بودند. آن پسربچه کوچک حالا دیگر به هنرمندی بی‌همتا و محبوب، اما بدون زندگی شخصی و حریم خصوصی تبدیل شده بود.اواسط دهه ۹۰ میلادی فروش آلبوم‌های مایکل دیگر رونق سابق را نداشتند. او حالا دیگر از نظر ظاهری نیز تغییر کرده بود. پوستی که تا آن زمان به رنگ سیاه بود، به کمک عمل‌های جراحی متعدد به رنگ سفید درآمده بود. مایکل چندین بار نیز برای جراحی بینی تن به تیغ پزشکان داد.لیزا ماری پریسلی، تک دختر الویس پریسلی "سلطان راک اند رول" در تاریخ ۲۶ مه ۱۹۹۴ با مایکل جکسون ازدواج کرد. مراسم ازدواج این دو در جمهوری دومینیکن برگزار شد؛ ازدواجی که تنها ۱۹ ماه دوام یافت.زن بعدی در زندگی مایکل جکسون، دبی رو بود؛ پرستاری که در مطب پزشک معالج وی کار می‌کرد. در نوامبر ۱۹۹۶ مایکل به طور غیرمنتظره و ناگهانی در حاشیه تور کنسرت‌هایش در استرالیا با دبی که در آن زمان باردار بود، ازدواج کرد. از این ازدواج که ۳ سال به طول کشید دو فرزند بر جای مانده است.در سال ۱۹۹۷ "پرینس مایکل جکسون جونیور"  به دنیا آمد. یک سال بعد "پاریس مایکل کاترین جکسون" چشم به جهان گشود.

سومین فرزند با نام "پرینس مایکل جوزف جکسون دوم" در فوریه ۲۰۰۲ متولد شد. تا به امروز مادر سومین فرزند مایکل جکسون ناشناس مانده است.، هنرپیشه هالیوود، سال‌های زیادی را به عنوان دوست در کنار مایکل جکسون سپری کرد. او به ویژه در دوران‌های سختی که مایکل جکسون از سر گذراند، در زندگی‌سلطان پاپ حضور داشت و او را تنها نگذاشت.بدترین دوران زندگی مایکل زمانی بود که به وی اتهام سوءاستفاده جنسی از پسربچه‌ای‌زیر سن قانونی وارد شد. این پسر در سال ۱۹۹۳ مدعی شد که مایکل جکسون در اقامتگاهش به نام "نِوِرلند" وی را مورد آزار جنسی قرار داده است. این پرونده در ازای پرداخت خسارتی چند میلیون‌دلاری مختومه اعلام شد. سال ۲۰۰۵ اما اتهام سوءاستفاده جنسی از کودکان بار دیگر گریبان وی را گرفت. در جریان دومین دادرسی جزئیات زیادی از زندگی خصوصی مایکل به رسانه‌ها راه یافت. سلطان پاپ بیشتر و بیشتر از انظار عمومی کنار کشید.

او به همراه ۷۰ خدمتکار در مزرعه‌۲۷۰۰ هکتاری‌اش به نام "نورلند" در حومه سانتا باربارا در ایالت کالیفرنیا، روزگار می‌گذراند. نورلند از جمله دارای یک باغ‌وحش خصوصی با ۲۰۰ حیوان، سه جایگاه فرود هلیکوپتر، یک روستای سرخپوستی و یک جزیره مصنوعی بود.موفقیت‌های مایکل جکسون علیرغم فراز و بیش از همه نشیب‌های زندگی‌اش استثنایی بود‌ه‌اند. مجموعا ۱۳ ترانه وی جایگاه نخست جدول موسیقی آمریکا را بدست آورد. او ۱۳ جایزه گرمی بدست آورد و فروش آلبوم‌هایش حدود ۷۵۰ میلیون نسخه تخمین زده می‌شود. مایکل جکسون تقریبا تمامی ترانه‌هایش را خود نوشت و تنظیم کرد، با این حال وی قادر به نواختن هیچ ساز موسیقی نبود.در سال ۲۰۰۹ مایکل جکسون خبر از بازگشت دوباره به روی صحنه داد. طبق برنامه قرار بود روز ۱۳ ژوئیه نخستین کنسرت از مجموع ۵۰ کنسرت به نام "This is it" که تا مارس ۲۰۱۰ پیش‌بینی شده بود، در لندن اجرا شود. تمامی بلیت‌های کنسرت مایکل جکسون در لندن تنها در عرض چند دقیقه به فروش رفت.طرفداران مایکل جکسون نتوانستند بار دیگر شاهد هنرنمایی سلطان پاپ روی صحنه باشند. روز ۲۵ ژوئن ۲۰۰۹ او در پی یک حمله قلبی ناگهانی درگذشت. پیکر مایکل در میان غم و اندوه اعضای خانواده و نیز میلیون‌ها هوادار در گورستان "فارست لاون" به خاک سپرده شد.

درگذشت ناگهانی مایکل جکسون شبه‌های زیادی را به وجود آورد، اما در نهایت اعلام شد که دلیل ایست قلبی مصرف بیش از حد داروی خواب‌آور از جمله "پروپوفول" بوده است.سبک موسیقی، رقص منحصر به فرد، طرز لباس‌پوشیدن و کنسرت‌های به یادماندنی مایکل جکسون او را به ستاره‌ای بی‌همتا در موسیقی پاپ تبدیل کردند که بی‌تردید تا سال‌های طولانی پس از مرگش همچنان درخشان باقی خواهد ماند.در ماه مه ۲۰۱۴ آلبوم جدیدی از مایکل جکسون با عنوان Xscape شامل هشت ترانه از کارهای منتشر نشده وی به بازار آمد. این آلبوم توسط چند تن از تهیه‌کنندگان مشهور موسیقی پاپ از جمله تیمبالاند بازسازی و تکمیل شد. آلبوم Xscape یازدهمین آلبوم مایکل جکسون است و ترانه‌های آن را ال ای رید، مدیر شرکت تولید موسیقی اپیک، از بین کارهای ناتمام مایکل در دوران فعالیتش انتخاب کرده است.

DW

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مایکل جکسون,جکسون فایو,سیاه‌پوستان, آلبوم "تریلر",دختر الویس پریسلی,سلطان پاپ,الیزابت تیلور,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

صد سال پیش دو گلوله‌‌ای که از سلاح یک جوان ملی‌گرای صرب شلیک شد، به زندگی ولیعهد پادشاهی اتریش- مجارستان و همسرش پایان داد. این ترور بهانه‌ای به دست کشورهای متخاصم اروپایی داد تا علیه یک‌دیگر وارد جنگ شوند.

گاوریلو پرنسیپ، جوان ۱۹ ساله‌ای که این دو گلوله را از نزدیک به سوی فرانتس فردیناند، ولیعهد پادشاهی اتریش -مجارستان و همسرش، صوفی فون هوهنبرگ شلیک کرد، به گروه ۷ نفره‌ی "جنبش ملی جوانان بوسنی" تعلق داشت. اعضای این گروه همگی از ۱۷ تا ۲۰ ساله بودند. "جنبش ملی جوانان بوسنی"، امپراتوری هابسبورگ را "اشغال‌گر" می‌نامید. افراد فعال این جنبش درست در روزی که فرانتس فردیناند و همسرش پس از بازدید از یک رژه‌ی نظامی در وین، به ساریوو سفر کردند تا وابستگی این استان جنوبی به امپراتوری خود را نیز به نمایش بگذارند، آنان را به قتل رساندند.

چگونگی ماجرا

رییس دربار فردینالد، این خبر فاجعه‌بار را در روز ۲۸ ژوئن ۱۹۱۴ این‌گونه به فرزندان آنان رساند: «با کمال تاسف به اطلاع شما می‌رسانم که امروز هر دو مقام معظم سلطنتی به دست قاتلی ناجوانمرد در سارایوو کشته‌ شدند.»


آنتون اشتاین‌باخ، افسر محافظ فرانتس فردیناند که هنگام ترور این زوج در نزدیکی آنان بود، چند ساعت بعد ماجرا را به مامور بازپرسی کل صربستان این گونه گزارش می‌دهد: «من اول صدای یک تیر را شنیدم و بعد دومین تیر در رفت. بعد دیدم که گلوله به شاهرگ همایونی خورد و ایشان افتاد. همسرشان هم که نشسته بود، تیر خورد و درگذشت.»

چند روز پس از این ترور، برای فردیناند و همسرش سه بار مراسم ‌خاکسپاری برگزار شد. نخستین آن در شهر بندری تریسته در شمال شرقی ایتالیا بود. آخرین مراسم تدفین در قلعه‌ی آرشتتن در غرب وین پایتخت اتریش برپا شد. آرامگاه این دو در این قلعه واقع است.

ماجراهای پشت‌پرده

اعضای "جنبش ملی جوانان بوسنی" و گاوریلو پرنسیپ که تابعیت اتریش را داشت، تنها "دشمنان" خانواده‌ی سلطنتی اتریش مجارستان نبودند و از انجام این عملیات تروریستی سود نمی‌بردند. دراگوتین دیمیریوویچ، رییس اداره‌ی اطلاعات و امنیت صربستان که از پشتیبانی روس‌ها در سن‌پترزبورگ نیز برخوردار بود، در این میان نقش تعیین‌کننده‌ای به عهده داشت.
صوفی نوزتیتس ـ رینک، دختر این زوج سلطنتی معتقد بود که نبرد قدرت میان کشورهای آن دوران و منافع اقتصادی ـ سیاسی هر یک از آن‌ها،عوامل اصلی آغاز جنگ بودند. او در سال ۱۹۸۴ هنگامی که ۸۴ سال داشت، در باره‌ی طرح‌های سیاسی فرانتس فردیناند که با اهداف رهبران کشورهای دیگر اروپایی هماهنگ نبود، گفته است: «او علاقه داشت که مسایل ملی پیشرفت کنند و می‌خواست که سرزمین‌های زیادی را از قلمرو پادشاهی خود جدا کند تا هر کشوری راضی باشد. ولی زبان اصلی و رسمی همان آلمانی باقی بماند.... به نظر من او می‌دانست که چه چیزی در انتظارش است.»

ادامه دارد

DW

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:جنگ اول جهانی,ولیعهد پادشاهی اتریش -مجارستان,گاوریلو پرنسیپ,فرانتس فردیناند ,خانواده‌ی سلطنتی اتریش مجارستان,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ایران با وجود شایستگی هایش از برزیل خداحافظی نمود.اما یادمان نرود بعد از جام جهانی قبلی و تیمی که نا امیدانه بازیهایش را دنبال می نمودیم ورود مجدد ما به جام و بازیهای این تیم در برابر نیجریه و آرژانتین مانند معجزه می ماند و مسلما معجزه گرمان کیروش را نیز نباید از یاد ببریم زیرا ما استاد از دست دادن معجزه گرانمان هستیم .

یادمان باشد که 4 سال دیگر هم باید برای حضور در جام جهانی بعدی و نمایشی قدرت شاید به مانند تیم والیبال آماده باشیم .ما نشان دادیم با داشتن مربی آگاه و بروز و با امکاناتی بسیار کمتر از سایر تیم های هم گروهیمان نیز شایسته هستیم .نتایج سایر تیم های آسیایی را با هزینه های گزافی که می پردازند، ببینیم .

ما ادعا می کنیم توان پرداخت هزینه مربیمان را نداریم و این گفتمان برای همه ملت ما بسیار تلخ است.این غرور ملی یک ملت است که حاضر نیستیم برایش هزینه کنیم.

انتظار داریم با مربیان درجه دو و امکاناتی ضعیف و بدون بازی تدارکاتی مناسب آرژانتین ، بوسنی و نیجریه ای را که به خوبی هزینه می کنند و برای هر روزشان برنامه منسجم دارند ببریم .این بیشتر مانند توهم است.به نظر من همین نتایج هم شاهکاری ناشی از جنگندگی ملی بازیکنان و هوش مربیمان بوده است .

اکنون حداقل کار فدراسیون و وزارت ورزش حفظ همین داشته هایی است که تا 2 سال پیش نداشتیم .بیایید این حداقل شادی را هم از مردم کشورمان دریغ ننمائیم.

جندی شاپور البرز تیر 93

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:حذف ایران,شایستگی تیم ملی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

در قسمت جدید از سری فیلمهای اکشن و علمی تخیلی «ترانسفورمرها» که « ترانسفورمرها، عصر انقراض» نام دارد، مارک والبرگ، هنرپیشه آمریکایی نقش آفرینی می کند. وی با رهبر اتوباتها طرح دوستی می ریزد و با کمک دختر نوجوان و دوست پسرش بر نیروهای شیطانی و دیسپتیکونها پیروز می شوند و زمین را از خطر نابودی نهایی نجات می دهند.

این اولین فیلم ازمجموعه فیلمهای ترانسفورمرهاست که هنرپیشه ۴۳ ساله در آن بازی می کند. وی می گوید: «من هیچگاه در قسمت دوم فیلمی بازی نکرده ام و این فیلم هم اولین فیلم از این مجموعه است که در آن بازی می کنم. فکر کردم بد نیست در فیلمی بازی کنم که با فیلم های قبلی متفاوت باشد. می خواستم که با مایکل بی هم، کار کرده باشم.»

«ترانسوفرمرها، عصر انقراض»، چهارمین فیلم از مجموعه این فیلمها به کارگردانی مایکل بی، کارگردان ۴۹ ساله آمریکایی است. بی می گوید که قصد داشته است این فیلم، آغازی دوباره برای این سری فیلمها باشد.

وی می گوید: « با والبرگ در فیلم «رنج و پیروزی» (۲۰۱۳) کار کردم. به من گفت مایل است در یکی از مجموعه فیلم های «ترانسفورمرها» با هم کار کنیم. او بازیگر انحصاری سری فیلم های خاصی نیست و کار کردن با او خوب است. راهی پیدا شد که همه چیز از نو ساخته شود. به این ترتیب، جهانی که این فیلم با آن سر و کار دارد، بسیار گسترده تر شده است.»

مایکل بی طرفدار گروه راک مستقل «اژدهاهای خیال» (Imagine Dragons) است و از آنها خواسته است که در ساخت موسیقی فیلم شرکت کنند. ترانه ای که این گروه آمریکایی برای فیلم ساختند «فریاد آغاز جنگ» نام دارد.

دن رینلود یکی از اعضای گروه می گوید: «تا پیش از این که مایکل بی با ما تماس بگیرد ما اصلا به ساخت موسیقی برای فیلم فکر نمی کردیم و می گفتیم وقتش را نداریم. هر بار که از ما درخواستی می شد، رد می کردیم چون برایمان امکان نداشت. اما وقتی مایکل داستان فیلم را برایم تعریف می کرد بلافاصله نغمه ای به ذهنم رسید که با الهام از داستانی بود که بازگو می کرد و همین طور یاد هانس زیمر و استیو جابلونسکی و کارهایی که ساخته بودند، افتادم. خیلی سریع همه چیز جور شد.»

فیلم سوم از سری فیلم ها «ترانسفورمرها: تاریکی ماه» (۲۰۱۱) نام داشت و در کل جهان بیش از یک میلیارد دلار فروش داشت. این فیلم تنها در چین ۱۶۵ میلیون دلار فروش کرد که دومین بازار بزرگ فیلم بعد از آمریکای شمالی است.

«ترانسوفرمرها، عصر انقراض» از اوایل تابستان امسال بتدریج بر روی پرده سینماهای جهان خواهد رفت.

استیون اسپیلبرگ، کارگردان و تهیه کننده آمریکایی در تهیه قسمتهای سوم و چهارم مجموعه فیلمهای «ترانسفورمرها» با مایکل بی همکاری کرده است.

اولین قسمت سری فیلمهای علمی تخیلی «ترانسفورمرها»، با همین عنوان در سال ۲۰۰۷ ساخته شد. قسمت دوم این سری «ترانسفورمرها، انتقام شکست خوردگان» (۲۰۰۹) با بازی شیا لبوف، بازیگر آمریکایی، برغم فروش زیاد با اقبال منتقدان روبرو نشد.

euronews 2014

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:فیلمهای اکشن و علمی تخیلی,ترانسفورمرها,ترانسفورمرها، عصر انقراض,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

سیاره غول پیکر کپلر 10cاز قوانین پیروی نمی نماید،درست مانند زمین از سنگ تشکیل شده است.

دانشمندان آن را زمین غول پیکر می نامند.سیاره های غول پیکر سیستم خورشیدی ما همگی از گاز تشکیل شده اند که نماد بارز آنها ژوپیتر و زحل می باشندو دانشمندان به این مسئله عادت کرده بودند که سیارات بزرگ باید بصورت اساسی از هلیوم و هیدروژن تشکیل شده باشند ولی کپلر 10cمتخصصان را مجبور به دور انداختن فرضیه شان نمود.

با توجه به ابعاد این سیاره، میدان جاذبه آن سه برابر از زمین قویتر می باشد.با توجه به نزدیکی این سیاره به خورشیدش و مدار کوتاهترش نسبت به زمین ،در مقایسه با زمین که اتمام  گردش در مدارش 365 روز به طول می انجامد این سیاره مدارش را تنها در عرض 45 روز به اتمام می رساند که این نزدیکی نشان از هوایی به شدت گرم در این سیاره دارد.این سیاره 17 بار سنگینتر از زمین است و دانشمندان بر این باور بودند که سیاره ای با جرم بیش از ده برابر زمین می بایست از گاز تشکیل شده باشد ولی این سیاره خلاف این امر را ثابت کرد.

جندی شاپور البرز تیر 93

Society for Science & the Public  2014

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:سیاره غول پیکر کپلر 10c,سیاره مشابه زمین,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

محققان ایتالیایی ادعاهای موجود درباره مومیایی سیسیلی را که گفته می‌شود هر روز چشمانش را باز و بسته می‌کند رد کردند.

 به گزارش ایسنا به نقل از همشهری آن لاین، این ادعای عجیب پس از فیلمبرداری مداوم و روزانه از این مومیایی که به کودکی دو ساله تعلق دارد، مطرح شد و سال‌هاست که به آن دامن زده شده‌ است. این هفته نیز روزنامه‌های ایتالیایی دوباره اعلام کردند روزالیا لامبوردو، مومیایی دختربچه دوساله‌ای که در سال 1920 در اثر ابتلا به ذات‌الریه جانش را از دست داده، در طول یک روز بارها پلکش را باز و بسته می‌کند تا چشمان آبی‌رنگ و سالمش دیده شوند.

 روزالیا که یکی از سالم‌ترین مومیایی‌هایی است که در جهان وجود دارد، مشهورترین مومیایی از هشت‌هزار مومیایی است که در کاتاکومب‌های (دخمه‌هایی مملو از قبر) نهفته در زیر معبد کاپوچین در «پالرمو»ی سیسیل وجود دارند.

این مومیایی که «زیبای خفته» نامگذاری شده‌، دختربچه‌ای دو ساله است که گویی در حال چرت‌زدن است. صورت آرام این کودک دوساله را تارهای موی مجعد و طلایی رنگی احاطه کرده و روبان موهایش هنوز روی سرش دیده می‌شود.

 سال‌هاست که شایعه شده این مومیایی کوچک در طول روز چشم‌هایش را باز و بسته می‌کند؛ شایعه‌ای که در نهایت توسط محققان ایتالیایی رد شد. به گفته سرپرست کاتاکومب‌های کاپوچین، این پدیده در حقیقت خطای دیدی است که در اثر فیلتر شدن نور توسط شیشه محافظ مومیایی ایجاد می‌شود.

 از آنجایی که چشمان چشمان این کودک کاملا بسته نشده‌اند، فیلتر شدن نور توسط شیشه محافظ مومیایی توهم باز و بسته شدن چشم را ایجاد می‌کند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مومیایی,معبد کاپوچین,پالرمو,کودک ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

این گونه از عنکبوتها که در آبهای کم عمق شناور شده و در سطح آن شنا می نمایند توسط دانشمندان کشف شده اند.

بر اساس این تحقیقات علمی 8 گونه از 109 گونه عنکبوت ها قادر به گرفتن و کشتن ماهی از طریق کمین و تزریق دوزهای کشنده سم خود به آنها    می باشند.

این تحقیقات توسط یک تیم از دانشمندان سوئیسی و استرالیایی انجام شده و در مجله Plos One ارائه گردیده است.این گونه ها که معمولا در مناطق گرمتر نسبت به همنوعان خود زندگی مینمایند می توانند در آب شنا نموده یا بر سطح آب راه بروند وحتی قادر به کشتن ماهی هایی بزرگتر و قدرتمند تر از خود می باشند.

جندی شاپور البرز تیرماه 93

The Guardian home

PLOS ONE

 

 

 

 
ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:عنکبوت ماهی خوار,ماهی,عنکبوت ها,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

فیلم برداری قسمت هشتم جدید "جنگ ستارگان" در سال 2015 در استودیوی Pinewood آغاز خواهد شد.

این استودیو فیلم های بتمن و جیمز باند را ساخته است. بنگاه سخن پراکنی بریتانیا "بی بی سی" با اشاره به جورج آزبورن، وزیر دارایی بریتانیا این مطلب را گزارش داد. در حال حاضر فیلمبرداری قسمت هفتم را در همان استودیوی انجام می شود. در اواخر آوریل نامهای بازیگرانی که در فیلمبرداری شرکت خواهند کرد، معلوم شد. رسما اعلام شد که فیلمبرداری این قسمت با حضور جان بوئیگا، دیزی ریدلی، آدم درایور، اسکار ایزاک، اندی سرکیس، دونال کلیسون و ماکس فون زودوف انجام خواهد گرفت. هریسون فورد، کری فیشر، مارک همیل، آنتونی دانیلز، پیتر میهیو و کنی بیکر، بازیگران اصلی "جنگ ستارگان" نیز به گروه جدید بازیگران خواهند پیوست. اما در مورد نقش هر کدام از آنها گزارش نشده است .

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:قسمت هشتم "جنگ ستارگان" ,هریسون فورد,کری فیشر,مارک همیل,Pinewood ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

«شهر سوخته» زابل به عنوان یک سایت فرهنگی در اجلاس یونسکو به ثبت جهانی رسید.
 
به گزارش خبرگزای ایسنا، پرونده «شهر سوخته»، یکشنبه اول تیرماه در سی و هشتمین اجلاس یونسکو در دوحه قطر از سوی ایران مطرح شد و بدون رای مخالف به ثبت جهانی رسید.


شهر سوخته عنوان یک محوطه باستانی در 56 کیلومتری زابل در سیستان و بلوچستان است که به حدود شش هزار سال پیش تعلق دارد.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:«شهر سوخته»,یونسکو,ثبت شهر سوخته,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

زمان صفر يا زمان پلانك 

در 43- ^10 ثانيه پس از انفجار ، كائنات چنان فشرده و غلظت چنان انباشته است كه نيروي جاذبه ، كه در حالت معمولي در مقياس ميكروسكوپي قابل اغماض است، مانند نيروها از قبيل نيروهاي هسته‌اي قوي و ضعيف نيروي الكترومغناطيسي ، بسيار قوي مي‌باشد. ولي ما نمي‌توانيم رفتار و مشخصات اتمها و نور را در جاذبه بسيار قوي دريابيم. اين مساله نخستين بار در آغاز قرن حاضر توسط "ماكس پلانك" مطرح شد. به همين دليل زمان 43- ^10 ثانيه را "زمان پلانك" مي‌گويند. كه در آن فيزيك از توضيح عاجز مي‌شود و مرز آگاهي‌ها به نهايت مي‌رسد. 

 جاذبه سد زمان صفر 

براي پشت سر گذاشتن زمان پلانك به نظريه‌اي‌ كوانتيك از جاذبه نياز است كه در آن قوه جاذبه بتواند با ساير نيروها متحد شود. فيزيكدانان در تلاشند تا يك نظريه جامع طبيعت بيابند كه در آن چهار نيروي حاكم بر جهان بصورت يك نيروي واحد عمل كنند. و تا كنون موفق شده‌اند شرايط گرد آمدن نيروهاي هسته‌اي قوي و ضعيف و نيروي الكترومغناطيسي را بدست آورند. ولي نيروي جاذبه همچنان با اتحاد با اين نيروها مخالفت مي‌كند. اين نيرو كه بر دنياي بينهايت بزرگها حاكم است از هر گونه اتحاد با دنياي بينهايت خردها سرباز مي زند.

پيوند و اتحاد مكانيك كوانتومي با نسبيت در حال حاضر همچنان سدي غير قابل عبور است و حتي اينشتين كه در سي سال آخر عمر خود ، سر سختانه در اين زمينه به كار پرداخت، نتوانست از اين سد بگذرد. تا وقتي مقاومت و استقامت جاذبه شكسته نشود، فراتر از زمان پلانك را در يافتن ، كاري غير ممكن است. اين زمان مرز و حد نهايي آگاهي و شناخت ما است. در پشت ديوار پلانك واقعيتي هنوز دست نيافتني پنهان است كه در آن جفت فضا ـ زمان كائنات چهار بعدي ما مي‌تواند كاملا متفاوت باشد با ديگر وجود نداشته باشد. 

 

پشت ديوار پلانك 

فيزيكدانهايي كه شكافهاي كوتاه و گذرايي در پشت ديوار پلانك وارد كرده‌اند، مي‌گويند كه با كائنات پرآشوبي كه ده يا حتي بيست و شش بعد دارد، برخورد كرده‌اند، كه در آن قوه جاذبه چنان قوي است كه فضا را به كلي دگرگون كرده است و در آن ، فضا ، تحت تاثير جاذبه به تعداد بيشماري سوراخ سياه ميكروسكوپيك تبديل شده است كه گذشته ، حال و آينده و حتي زمان در آن معنا ندارد. هر كدام از اين سوراخها صد ميليارد ميليارد بار كوچكتر از يك پروتون هستند، كه با حرارت 32 ^10 كلوين در فاصله 43- 10  ثانيه تبخير مي‌شوند، ناپديد مي‌شوند و دوباره ظاهر مي‌شوند. 

 

زمان مرجع:

سالها كوشش و مطالعه طاقت فرسا لازم است تا ديوار پلانك سوراخ شود و تا رسيدن به آن روز ما بايد "زمان پلانك" را به منزله "زمان صفر" بپذيريم. بنابرين ، وقتي از مبدا و آغاز خلقت كائنات گفتگو مي‌كنيم، زمان مرجع ما زمان پلانك خواهد بود.

 

 
ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:زمان پلانك ,زمان صفر,قوه جاذبه ,نظريه‌كوانتيك, اينشتين ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , scientific.alborz.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com