جندی شاپور (البرز)

علمی فرهنگی

فضانوردان در سفرهای فضایی مدت طولانی را بدون در اختیار داشتن آب تازه می گذرانند. آبی که آنها مصرف می کنند بطور مداوم بازیافت می شود.

مهرداد محجوبی، طراح صنعتی ساکن سوئد سعی کرده که این شیوه بازیافت آب را بر روی زمین نیز اجرا کند.

برای عملی کردن این ایده، از سیستم «مدار بسته» استفاده می کنند؛ یعنی همان شیوه ای که در فضا برای دوش گرفتن استفاده می شود. آب گرمی که از دوش خارج می شود، استانداردهای لازم برای استفاده و حتی نوشیدن را دارد و سپس دوباره همین آب به دوش پمپاژ می شود. این فرایند، آنچنان سریع انجام می شود که آبی که برای دومین بار از دوش برای استفاده خارج می شود همچنان گرم است و تنها لازم است کمی داغتر شود.

مهرداد محجوبی می گوید: «روش به کار رفته در این طرح، بخشی از دانش مربوط به موشکهاست. آب استفاده شده، دوباره جمع آوری و آزمایش می شود. سیستم تصفیه متشکل از یک میکروکپسول است که ذرات بزرگ را از آب جدا کرده و آب را به یک نانو کپسول منتقل می کند. در این بخش، تمام ناخالصی های کوچکتر جدا می شوند تا جایی که آب برای بازگشت دوباره به چرخه بازیافت کاملا آماده شده و کاملا شفاف و تمیز شود.»

به گفته مهرداد محجوبی، آب حمامها در آینده به این شکل تامین خواهد شد و به این ترتیب در حالیکه راحتی و بهداشت حفظ شده، امکان صرفه جویی آب تا ۹۰ درصد، و صرفه جویی در انرژی تا ۸۰ درصد فراهم می شود.

او می افزاید: «بازار مصرف برای این صنعت تمام افرادی را شامل می شود که از دوش استفاده می کنند. در واقع بزرگترین سود استفاده از این روش عاید مراکزی می شود که میزان مصرف آب آنها بسیار بالاست، مانند موسساتی که حمام دارند، مراکز ورزشی و همچنین برای خانواده ها در جاهایی که میزان مصرف آب و هزینه مصرف آن بالاست.»

در یک حمام روزانه که تنها پنج دقیقه طول بکشد، باید دست کم ۷۰ لیتر آب استفاده کرد. بخش عمده مصرف آب در اروپا صرف شستشوی بدن می شود. به همین دلیل است که امید می رود بتوان از این فناوری بطور گسترده در آینده استفاده کرد.

2015 euronews

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مهرداد محجوبی,سیستم «مدار بسته» ,میکروکپسول,نانو کپسول,فضانوردان در سفرهای فضایی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

آهن موجود در سبزیجات معمولا در بدن با کلسیم و فسفات‌ها ترکیب می‌شود و این ترکیبات نیز مانع از آن می‌شوند که آهن وارد جریان خون شود. ویتامین ث جلوی این روند را می‌گیرد و از این رو مصرف همزمان غذاها و مواد خوراکی که حاوی آهن و ویتامین ث هستند، در جذب بهتر آهن به بدن مؤثر است. نوشیدن شیر، چای سیاه و قهوه نیز اثری بازدارنده در جذب آهن دارند و بهتر است که همراه با غذا‌های پرآهن صرف نشوند.تخم کدو از جمله مواد خوراکی است که آهن زیادی دارند.

هر ۱۰۰ گرم تخم کدو حاوی ۱۲ و نیم میلی‌گرم آهن است. ویتامین‌های آ، ب، ث، ای و همچنین اسیدهای چرب اشباع‌نشده از دیگر خواص مهم تخم کدو هستند که مصرف آن را سودمند و جذاب می‌سازند.هر یکصد گرم کنجد حاوی ۱۰ میلی‌گرم آهن است و از این رو می‌توان از آن به‌عنوان یکی از مواد سرشار آهن یاد کرد. منیزیم، کلسیم، ویتامین ب، پروتئین و همچنین مقادیر زیادی از اسید‌های چرب اشباع‌نشده از دیگر خواص مهم کنجد هستند.دانه‌های آمارانت نیز سرشار از آهن است و در هر ۱۰۰ گرم از این دانه‌ها ۹ میلی‌گرم آهن موجود است.

البته دلایل دیگری نیز برای مصرف دانه‌های آمارانت که محصولی از آمریکای جنوبی هستند، وجود دارد. آمارانت پر است از پروتئین‌های گیاهی، اسیدهای چرب اشباع‌نشده. کلسیم، روی و همچنین اسید آمینه‌ی لیزین (سازنده پروتئین در بدن) از دیگر خواص مفید آمارانت هستند.عدس که انواع گوناگونی از آن وجود دارد از جمله خوراکی‌های گیاهی سرشار از آهن است. هر ۱۰۰ گرم عدس حاوی ۸ میلی‌گرم آهن است.

افزون بر این، عدس بسیار مغذی و پر از پروتئین است.پسته نیز از مواد خوارکی است که آهن زیادی دارد. در هر یکصد گرم پسته ۳ / ۷ میلی‌گرم آهن موجود است. به افرادی که فشار خون بالایی دارند، توصیه می‌شود که از خوردن پسته‌های شور خودداری کنند و تنها پسته‌ی خام مصرف کنند.در هر یکصدگرم جوی دوسر کوبیده‌شده ۵ / ۴ میلی‌گرم آهن وجود دارد. این ماده‌ی خوراکی علاوه بر آهن، حاوی ویتامین ب و همچنین مواد معدنی چون روی و منگنز است. تحقیقات علمی نشان می‌دهد که جوی دوسر کوبیده شد در کاهش کلسترول در بدن نیز موثر است.مدت‌ها تصور بر این بود که اسفناج پر از آهن است. بنابر پژوهش‌های علمی هر یکصد گرم اسفناج حاوی ۱ / ۴ میلی‌گرم آهن است که مقدار کمی نیست، اما به‌مراتب کمتر از دیگر موادی است که پیشتر به آنها اشاره شد.

dw

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:حل بزرگترین مشکل گیاه‌خواران,سبزیجات ,آهن,کلسیم و فسفات‌ها,ویتامین ث ,اسفناج,اسیدهای چرب اشباع‌نشده,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

کریس کایل، که فیلم “تک تیرانداز آمریکایی” بر اساس زندگینامه او ساخته شده، در سال ۲۰۱۳ میلادی در ایالت تگزاس و توسط یکی دیگر از سربازان کهنه کار جنگ به نام ادی روث کشته شد.

ای دی روث که سالها در جنگ عراق حضور داشت جزو سربازانی بود که کریس کایل تلاش می کرد تا در بازیافت سلامت روحی و فشارهای عصبی باقیمانده از دوران جنگ به او کمک کند، اما خود او نیز هدف گلوله این فرد قرار گرفته و کشته شد. جلسه رسیدگی به اتهام آقای روث روز ۱۱ فوریه در یکی از شهرهای ایالت تگزاس برگزار می شود.

درباره فیلم «تک تیرانداز»

فیلم تک تیرانداز آمریکایی ساخته کلینت ایستوود با فروشی معادل ۹۰ میلیون دلار در صدر پرفروش ترین فیلمهای سینماهای آمریکا در ماه ژانویه قرار گرفت.

بحثی که دوباره زنده شد

فیلم “تک تیرانداز آمریکایی” بر اساس زندگینامه یک عضو واحد کماندویی نیروی دریایی آمریکا نوشته شده که کریس کایل نام داشته و در دوران حضور خود در عراق بین سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ میلادی بیش از ۱۶۰ نفر را کشته است.

نمایش این فیلم بار دیگر بحثها و اختلاف نظرها پیرامون حضور آمریکا و جنگ در عراق را زنده کرد. گروهی از منتقدان افرادی همچون کایل را یک قهرمان و گروهی نیز از او همچون یک بزدل یاد کرده اند.

آقای کایل پیش از مرگش در مصاحبه ای گفته بود همچنان معتقد است که هر کسی را کشته، آدم بدی بوده است و کشتار این افراد جزو گناهان او به شمار نمی روند.

گروهی از محافظه کاران در آمریکا نیز این فیلم را نشان دهنده مصائب سربازان کشورشان در جنگ و چگونگی تلاش آنها برای دفاع از معیارهای اخلاقی و ارزشهای جامعه آمریکا می دانند.

اما در مقابل گروههای چپ ضمن انتقاد، این فیلم را توجیهی غیرمنطقی اخلاقی برای کشتار غیرنظامیان در عراق عنوان کرده اند.

“کمیته ضد تبعیض علیه عرب های آمریکایی” پس از نمایش این فیلم، در نامه ای نوشت که نمایش این فیلم منجر به افزایش موج اسلام هراسی و خشونت علیه مسلمانان در آمریکا می شود.

 2015 euronews

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:فیلم “تک تیرانداز آمریکایی”,عضو واحد کماندویی نیروی دریایی آمریکا,کریس کایل,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

فیلم جدیدی از مجموعه باب اسفنجی به نام «باب اسفنجی؛ قهرمانان از آب خارج می شوند» بر پرده سینماها رفت.

در این داستان هم، او و دوستانش ستاره دریایی، اختاپوس، آقای خرچنگ، سنجاب و پلانکتون ماجراهای جدید را دنبال می کنند.

پلانکتون همچنان به کلاهبرداری های قدیمی ادامه می دهد و آخرین حقه هایش را برای سرقت دستورهای آشپزی آقای خرچنگ به کار می بندد. اما این دفعه اسرار آشپزی آقای خرچنگ بطور مشکوکی ناپدید می شوند بنابراین باب اسفنجی و دوستانش برای یافتن فرمولها پا بر خشکی می گذارند و سپس قهرمانان داستان با یک دزد دریایی، که آنتونیو باندراس نقشش را بازی می کند، برخورد خواهند داشت.

آنتونیو باندراس، بازیگر اسپانیایی هالیوود در این فیلم، با همان جدیتی به ایفای نقش می پردازد که در دیگر فیلمهایش از او می توان دید. او می گوید: «هنگامی که شما در فیلمی برای کودکان بازی می کنید فرصت بیشتری در اختیار دارید تا بازیتان را به روشهای مختلف گسترش دهید. شما آزادی بیشتری را برای انجام کارها احساس می کنید بویژه در چنین فیلمی و در نقش دزد دریایی. یعنی کسی که همیشه شخصیتی رمانتیک و روحی آزاد داشته. موضوع این فیلم نیز موضوعی واقعی است و یک پدیده بین المللی محسوب می شود که باید مورد تحلیل قرار بگیرد. شیوه نامگذاری این شخصیتها هم برای کودکان و هم برای جمعیت زیادی از مردم جهان جالب است.»

این فیلم بر اساس یک مجموعه تلویزیونی انیمیشن ساخته شده که داستانهای کوتاه آن از اوایل سال ۲۰۰۰ میلادی در ایالات متحده آمریکا پخش می شده است. خالق داستانهای باب اسفنجی استیفن هیلنبورگ، کارگردان و زیست شناس دریایی است.

آنتونیو باندارس می گوید: «می دانم که فرزندانم این مجموعه را دنبال می کنند. شما باید کور باشید که ندانید باب اسفنجی کیست. زیرا تصاویرش را همه جای جهان می بینید. حتی در ژاپن. من سال گذشته برای یک کار تجاری در قزاقستان بودم و همه تی شرت باب اسفنجی را می پوشیدند. این فوق العاده است. به همین دلیل هنگامیکه آنها به من زنگ زدند، واقعا می خواستم به چنین پروژه ای ملحق شوم. من بسیار خوشحالم که آنها به من فکر کردند تا در این فیلم و در نقش یک تبهکار جایی داشته باشم.»

اکران این فیلم از ۲۸ ژانویه در سینماهای اروپا آغاز شد.

 2015 euronews

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:فیلم جدیدی از مجموعه باب اسفنجی,باب اسفنجی, باب اسفنجی و دوستانش ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

کمپانی مرسدس بنز از جدیدترین خودروی مفهومی خود در نمایشگاه CES 2015 پرده برداشت. این خودرو که F 015 Luxury in Motion نام دارد مملو از فناوری های نوین است.

به گزارش جی پلاس، مرسدس بنز F 015 Luxury in Motion کانسپت یا لوکس متحرک، از یک طراحی عجیب، فانتزی و آینده‌نگرانه برخوردار است. در همان نگاه نخست احتمالاً به یاد فیلم‌های تخیلی خواهید افتاد.

جلوپنجره بزرگ همانند دهان ماهی با شبکه‌های سه‌بعدی الماسی شکل که همگی به مرکز و نشان ستاره بنز اشاره دارند، با چراغ‌های خاص LED ادغام شده است. چراغ‌ها هر کدام شامل پنج طبقه بوده و احتمالاً از جانوران الهام گرفته شده‌اند.

چراغ‌های عقب از دو بخش تشکیل شده‌اند. یک قسمت باریک نواری شکل و یک قسمت با لامپ‌های LED متعدد در سپر که قادر است حتی عناوینی نظیر STOP را به نمایش بگذارد.

پوزه بسیار کوتاه خودرو، شکلی منحصر به فرد بدان بخشیده است. اما همین ترفند باعث شده تا نهایت استفاده از فضای داخلی مقدور گردد.

دو موتور الکتریکی روی محور عقب این خودرو قرار گرفته‌اند که در بالاترین حد می‌توانند ۲۷۲ اسب بخار نیرو تولید کنند اما در حالت عادی تنها یک خروجی پایدار ۱۶۳ اسبی ارائه می‌شود. یک پیل سلول سوختی هیدروژنی وظیفه تأمین انرژی الکتریکی مورد نیاز این موتورها را بر عهده دارد.

همچنین یک باتری ولتاژ بالا می‌تواند قدرت اضافی را در کوتاه مدت فراهم سازد. شتاب صفر تا صد این خودرو تنها ۶٫۷ ثانیه است که برای چنین خودرویی با ابعاد بزرگ بدنه و موتور الکتریکی، رقمی بسیار مطلوب است. نهایت سرعت آن هم به ۲۰۱ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

مرسدس F 015 در بدنه و شاسی از ساختاری آلومینیومی بهره می‌گیرد. همچنین فولاد با مقاومت کششی بالا و فیبر کربن نیز در قسمت‌های مختلف آن بکار رفته‌اند. ویژگی یکپارچه ساختاری این خودرو ترکیبی خاص ایجاد کرده‌اند که در قسمت اتصال شیشه به بدنه احتمالاً ملهم از خودروی کلاسیک کانسپت لانچیا Sibilo برتونه می‌باشند. فرم درب‌های خودرو با زاویه باز شدن ۹۰ درجه‌ای و در نبود ستون B یک دسترسی بسیار آسان به فضای داخلی و سهولت هرچه بیشتر در سوار و پیاده شدن را سبب می‌شود.

درون کابین فضایی بسیار وسیع و دل‌باز فراهم آمده که چهار صندلی انفرادی سطلی شکل با طراحی بسیار شکوهمند در آن به چشم می‌خورند. برای ایجاد یک محیط لوکس و درعین‌حال مدرن، از ترکیبی از چرم، چوب، فلز و شیشه برای پوشش فضای داخلی استفاده شده است. کف کابین با روکش چوبی و کاملاً مسطح است. بعلاوه فاصله طولانی بین دو محور نیز همراه با فرم بدنه، کمک کرده‌اند تا بیشترین فضای پای ممکن برای سرنشینان این خودرو فراهم گردد.

کانسپت لوکس متحرک F 015 بنز دارای طولی معادل ۵۱۲ سانتی‌متر است که تنها ۲٫۵ سانتی‌متر از کلاس اس کوتاه‌تر است و عرض ۲۰۱٫۷ سانتی آن نیز حدود ۱۰ سانتی‌متر، عریض‌تر از سدان لوکس و بزرگ کلاس S می‌باشد. ارتفاع آن ۱۵۲ سانتی‌متر است که ۳٫۳ سانتی‌متر بلندتر از کلاس اس می‌باشد و نهایتاً فاصله بین دو محور آن هم ۳۶۱ سانتی‌متر است که در بین خودروهای سدان یک رکورد محسوب می‌شود و معادل با وانت فورد F-150 دوکابین است. هنر طراحی این خودرو باعث شده تا ابعاد آن چندان هم بزرگ به نظر نرسد. نکته جالب دیگر، قرارگیری این بدنه غول‌پیکر روی چرخهای عظیم ۲۶ اینچی می‌باشد.

دوربین‌های استریو و سنسورهای رادار، به طور دائمی به نظارت اطراف خودرو مشغول‌اند. بدین ترتیب ایمنی این خودرو در بالاترین سطح قرار خواهد گرفت. بعلاوه رانندگی هوشمند و خودکار بدون دخالت انسان از دیگر ویژگی‌های این خودرو است.

نمایشگر سرتاسری داشبورد و تمامی کنترل‌های لمسی به بهترین شکل ممکن، فضای مدرن خودرو را نمایان می‌کنند. حتی روی پنل دربها نیز با نمایشگرهای لمسی بسیار بزرگ پوشانده شده است.

منبع:fararu-گردآوری :آقای مجتبی ابراهیمی

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: F 015 بنز,مرسدس F 015 , مرسدس بنز F 015 Luxury in Motion,نمایشگاه CES 2015,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ستاره‌شناسان پس از چند سال تحقيق و بررسی اعلام کردند که شاهد بروز «پديده اختلال کشنده» از سوی يک سياهچاله‌ بوده‌اند.

در سال ۲۰۰۹، ستاره‌شناسان مرکز نجوم «مک‌دانلد» در تگزاس آمريکا مشغول بررسی و واکاوی در امواج آسمان بودند که ناگهان ديدند برقی از نور در عمق فضا درخشیدن گرفت.

اين ستاره‌شناسان که روی پروژه بررسی و رديابی سوپرنواها کار می‌کردند، با تلسکوپ خاصی مشغول به کار بودند و فکر می‌کردند مانند موارد مشابه، اين هم يک سوپرنوای درخشان بوده است.

اما به تدريج روی اين پديده کار کرده و روی يافته‌های اوليه ترديد کردند. تا اينکه ماهواره «سويفت» ناسا، اسکن خود را فرستاد و مشخص شد قوس مواد شيميايی اين پديده، متفاوت از درخشش سوپرنواها است.

پس از رد شدن احتمالات اوليه که ممکن است اين تلفيق يک ستاره نوترونی و يا طيف انفجاری گاما باشد، ستاره‌شناسان با يک احتمال ديگر روبرو بودند: يک پديده اختلال کشنده، يا کششی. 

به گزارش روز هشتم بهمن سايت «جهان امروز»، حالا در ژانويه سال ۲۰۱۵، «ونسا یانک» يکی از ستاره‌شناسان گفته است: «اين گونه درگيری اسپاگتی وار، می‌تواند احتمال نزديک شدن به افق يک سياهچاله باشد».

جی کريگ ويلر، مدير مرکز گروه بررسی سوپرنواها در دانشگاه تگزاس، در توضيح گفته است: وقتی يک ستاره به سياهچاله‌ای نزدیک شود، با تفاوت شديد جاذبه سياهچاله روبرو می‌شود.

به گزارش روز نهم بهمن سایت «هایر لرنینگ»، وی افزود: «جاذبه اين سياهچاله‌ها اين قدر شديد است که می‌تواند تمامی يک ستاره را به مشتی رشته تبديل کند».

ستاره‌شناسان می‌گويند اين پديده نشان می‌دهد که حد ادينگتون روی داده است، حدی که در صورت افزايش درخشندگی ستاره، به شکل بادهای اختری می‌تابد.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:«پديده اختلال کشنده»,سوپرنواها,سياهچاله,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

در پایتخت یونان اعلام شد که دمیس روسوس خواننده پرآوازه در بیمارستانی خصوصی در آتن درگذشته است. بنا به گزارش‌ها خواننده نامی روز شنبه (۲۴ ژانویه) درگذشت، اما خبر مربوط به آن روز دوشنبه اعلام شد.

روسوس از مدتی پیش در بیمارستان بستری بود. او بیش از هر چیز از اضافه وزن رنج می‌برد. درباره علت مرگ روسوس خبری منتشر نشده است.

دمیس روسوس با صدای گیرای اوپرایی و فریادهای پراحساس در دهه ۱۹۷۰ به خوانندگی روی آورد و به ویژه با ترانه "خدا حافظ عزیزم، خداحافظ" به اوج شهرت رسید.

روسوس در سال ۱۹۶۸ به همراه "وانگلیس"، آهنگ‌سرای یونانی، باند "بچه آفرودیت" را تأسیس کرد که در موسیقی راک فعال بود. آن‌ها به ویژه با آلبوم "باران و اشک ها" موفقیت زیادی کسب کردند.

دمیس روسوس در دهه ۱۹۸۰ نیز پرکار بود. او آخرین بار در سال ۲۰۰۸ به روی سن رفت و آلبومی منتشر کرد.

دمیس روسوس در سال ۱۹۴۵ در خانواده‌ای یونانی در مصر به دنیا آمد. او به همراه خانواده در سال ۱۹۶۱ به میهن خود یونان مهاجرت کرد.

روسوس با هیکل تنومند، موی بلند و ریش انبوه، جامه و حرکات ویژه‌اش شهره خاص و عام بود. او هنگام مرگ ۶۸ سال داشت.

dw

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:دمیس روسوس,آلبوم "باران و اشک ها",موسیقی راک ,صدای گیرای اوپرایی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

سایت "AirlineRatings.com" سالانه لیست مطمئن‌ترین ایرلاین‌های جهان را براساس عوامل متعددی چون استاندارهای تعمیر و نگهداری هواپیما و رعایت نکات ایمنی اعلام می‌کند. براساس آخرین لیست برای سال ۲۰۱۴، ایرلاین استرالیایی کانتاس "Qantas" که ۹۰ سال از تاسیس آن می‌گذرد باردیگر به‌عنوان مطمئن‌ترین انتخاب شده است. این شرکت نوآوری‌های بسیاری در عرصه امنیت پرواز داشته است.

dw

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مطمئن‌ترین ایرلاین‌های جهان,ایرلاین استرالیایی کانتاس , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

کار گروهی

ریانا پس از مدتی سکوت با آهنگی تازه وارد میدان شده است. این آهنگ که "چهار پنج ثانیه" نام دارد، حاصل همکاری مشترک ریانا، کانیه وست، رپر مشهور آمریکایی و پل مک کارتنی، گیتاریست گروه بیتلز است. 

دومین جایزه برای جولین مور

جولین مور برای ایفای نقش درخشان در فیلم "هنوز آلیس" برنده جایزه بهترین هنرپیشه زن در مراسم امسال "جایزه انجمن بازیگران فیلم" (Screen Actor's Guild Awards) شد. او چندی پیش جایزه گلدن گلوب را نیز دریافت کرده بود. جولین مور همچنین در همین شاخه برای دریافت جایزه اسکار نامزد شده است.

طلاق پس از ۱۵ سال زندگی مشترک

پاتریک دمپسی، هنرپیشه آمریکایی، پس از ۱۵ سال زندگی مشترک و داشتن سه فرزند، از همسرش جدا شد. دمپسی بیش از همه با بازی در سریال "آناتومی گری" به شهرت جهانی رسید.

پیرترین پادشاه جهان

در پی درگذشت پادشاه ۹۰ ساله عربستان، ملکه الیزابت دوم هم اکنون لقب پیرترین پادشاه جهان را دارد. وی که ۸۸ ساله است، ۹ سپتامبر امسال اگر سرنوشت یاری کند، رکورد دیگری را هم به نام خود ثبت خواهد کرد. این رکورد با در نظر گرفتن ۶۳ سال سلطنت، "طولانی‌ترین دوران سلطنت" خواهد بود.

اقدام خیریه شکیرا و همسرش

شکیرا، خواننده کلمبیایی و همسرش جرارد پیکه، بازیکن فوتبال، که انتظار دومین فرزند مشترک‌شان را می‌کشند، از هواداران خود خواستند تا هدایا‌شان را به صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اهدا کنند. در آمریکا و بخش‌های وسیعی از آمریکای لاتین رسم است که پیش از به دنیا آمدن نوزاد توسط آشنایان و دوستان مادر یک مهمانی گرفته می‌شود و به مادر هدایایی داده می‌شود. شکیرا از سال ۲۰۰۳ سفیر ویژه یونیسف است. 

افتخاری تازه برای بیانسه

بیانسه، خواننده مشهور آمریکایی از سوی وبسایت موسیقی "بیلبورد دات کام" به عنوان مهمترین خواننده پنج سال گذشته لقب گرفت. بیانسه ۳۳ ساله تا کنون جایزه‌های زیادی در دنیای موسیقی کسب کرده است: ۱۷ جایزه گرمی و ۳ جایزه گلدن گلوب از آن‌جمله هستند.

dw

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ریانا ,کانیه وست,پل مک کارتنی,جولین مور,(Screen Actor's Guild Awards),شکیرا , بیانسه,ملکه الیزابت دوم ,سریال "آناتومی گری",پاتریک دمپسی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

محصول جدید دیسنی با نام « درون جنگل» به سالن های سینما آمد. این فیلم به کارگردانی راب مارشال اقتباسی از اثر استفان سوندهایم است. این اولین بار نیست که مارشال از یک اثر کمدی موزیکال اقتباس می کند، او همچنین در فیلمهای دیگرش، «شیکاگو» (۲۰۰۲) و «نه» (۲۰۰۹) این تجربه را داشته است.

این فیلم چندین افسانه کلاسیک را با هم ترکیب کرده و بازیگرانی چون مریل استریپ در نقش جادوگر، جانی دپ در نقش گرگ و جیمز کوردن در نقش نانوا در آن بازی می کنند.

راب مارشال کارگران این فیلم می گوید: «خوب، برای من رویایی بود. من خیلی خوش شانسم. اولین بازیگری که به او فکر کردم مریل استریپ بود. من به او پیشنهاد کردم و او قبول کرد و این یکی از بزرگترین لحظاتی است که در زندگی یک کارگران اتفاق می افتد وقتی بازیگران رویایی تان بگویند که به کار شما علاقه دارند. فکر می کنم که او فوق العاده جذب موضوع شد. به نظر من این یک کار لوکس واقعی برای بازیگرانی بود که روی کار استفان سوندهایم کار کنند، بخاطر اینکه موضوع خیلی غنی، لایه لایه و بازیگر محور است. فیلم حاوی عواطف و احساسات زیادی است و فقط آهنگ و ریتم نیست.»

فیلم «درون جنگل» داستان یک نانوا و همسرش را حکایت می کند که مدتهاست بخاطر نفرین یک جادوگر، بچه دار نمی شوند. سرانجام جادوگر می پذیرد که این جادو را بی اثر کند اگر این زوج برای او یک گاو سفید به رنگ شیر، یک شنل قرمز به رنگ خون، دسته ای موی زرد رنگ به زردی ذرت و یک کفش به رنگ طلای خالص بیاورند. تلاش این زوج برای یافتن این خواسته ها، آنها را به افسانه های کلاسیک «جک و لوبیای سحر آمیز»، « شنل قرمزی»، «راپونزل و سیندرلا» می کشاند.

جیمز کوردن بازیگر نقش نانوا در این فیلم می گوید: «مهمترین نکته درباره کارهای استفان سوندهایم و بویژه این کار این است که موسیقی فقط برای موسیقی نیست. لحظه ای نیست که شما این کار را همانند یک داستان حس نکنید، داستان و بعد موسیقی و واقعا آهنگها این داستان را با خودش حمل می کند. اگر شما کمدی موزیکال را دوست داشته باشید، فکر نمی کنم که لزوما چیز بدی باشد، من شخصا در این فیلم بازی کردم و از آن لذت بردم اما مهمترین نکته درباره این کار این است که آهنگ اغلب بطور طبیعی در میان گفتگوها جاری می شود و مانند ریسمانی قطعات فیلم و داستانهای مختلف را بهم متصل می کند.»

فیلم « درون جنگل» نهم ژانویه در بریتانیا بروی پرده های سینما رفته است. این فیلم نامزد سه جایزه اسکار برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای مریل استریپ، بهترین طراحی تولید و بهترین طراحی صحنه و لباس شده است.

2015 euronews

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:محصول جدید دیسنی ,« درون جنگل»,افسانه کلاسیک,مریل استریپ,جانی دپ ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , scientific.alborz.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com