جندی شاپور (البرز)

علمی فرهنگی

پیوستن رونالد به باشگاه‌ مجردها

بعداز پنج سال رابطه عاشقانه کریستیانو رونالدو، فوتبالیست سرشناس پرتغالی و ایرینا شایک، مدل ۲۹ ساله، از یکدیگر جدا شدند. آنها دلیل جدایی‌شان را اعلام نکرده‌اند. این رابطه درست چند روز پس از انتخاب رونالدو به عنوان بهترین فوتبالیست جهان در سال ۲۰۱۴ پایان یافت. رونالدو بر خلاف سال‌های گذشته در این مراسم دوست دخترش را همراه خود نبرده بود. 

فیلم "تبدیل شوندگان: عصر انقراض" :نامزدی برای ۷ تمشک طلایی

احتمال زیادی می‌رود که فیلم "تبدیل شوندگان: عصر انقراض" امسال فاتح جایزه "تمشک طلایی" باشد. این فیلم به کارگردانی مایکل بی و محصول سال ۲۰۱۴، در مجموع در ۷ شاخه نامزد شده از جمله بدترین فیلم سال، بدترین فیلمنامه سال و بدترین قسمت دنباله‌دار. این فیلم چهارمین قسمت از مجموعه فیلم‌های تبدیل شوندگان (Transformers) است.

60 سالگی کوین کاستنر

کوین کاستنر روز ۱۸ ژانویه (۲۸ دی) شصتمین زادروز خود را جشن گرفت. کاستنر یکی از مردان همه فن حریف هالیوود است؛ هنرپیشه، کارگردان و تهیه‌کننده. او تا کنون دو بار ازدواج کرده و هفت فرزند دارد. کوین کاستنر اعلام کرده که هنوز قصد کناره‌گیری از دنیای سینما را ندارد.

اقدام خیرخواهانهاشتفی گراف و آندره آغاسی

اشتفی گراف و آندره آغاسی، مشهورترین زوج تنیس‌باز جهان، یک و نیم میلیون دلار به یک کلینیک تخصصی مغز در کلیولند آمریکا هدیه کردند. این کلینیک به طور تخصصی در درمان و تحقیق در مورد بیماری‌های مغزی از جمله آلزایمر، ام اس، هانتیگتون و پارکینسون فعالیت دارد.

dw

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:پیوستن رونالد به باشگاه‌ مجردها,اقدام خیرخواهانهاشتفی گراف و آندره آغاسی,60 سالگی کوین کاستنر,فیلم , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

در حالی که بارش برف در شمال عربستان سعودی باعث خوشحالی مردم این منطقه شده، یک عالم مذهبی عربستان، در فتوایی ساختن آدم برفی را حرام اعلام کرد.

همچنین در پی بارش اولین برف زمستانی در مریوان، جشنواره آدم برفی برگزار شد.

به گزارش "تلگراف" محمد صالح المنجد مفتی عربستان سعودی گفته طبق قوانین اسلام مردم نباید آدم برفی به شکل انسان یا حیوان بسازند.

البته این عالم اسلامی در سخنان خود ساختن مجسمه‌های برفی حتی برای بازی و سرگرمی را نیز مجاز ندانسته است.این فتوای جنجالی باعث واکنش گسترده جوانان عربستان سعودی در شبکه‌های اجتماعی شده است.

در روزهای اخیر بارش برف در برخی مناطق شمالی عربستان باعث خوشحالی ساکنان این منطقه شده است این در حالیست که دردیماه ۱۳۹۳ و در پی بارش اولین برف زمستانی در مریوان جشنواره آدم برفی برگزار شد.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تفاوت ایران و عربستان:از ممنوعیت آدم برفی در عربستان تا جشنواره آن در ایران,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

بازی با توپ پلاستیکی برای بسیاری از پسران و دختران ایرانی یکی از ماندگارترین ‌خاطرات دوران کودکی و نوجوانی‌شان است. کوچه، بچه‌های محل و یک توپ پلاستیکی ...

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:بازی با توپ پلاستیکی,کارگاه ساخت "نوستالژی کودکان" ایرانی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

در موزه ملی ایران از از اشیای تاریخی منطقه "خوروین" رونمایی شد. این گنجینه تاریخی که حدود ۵۰ سال پیش به صورت غیرقانونی از ایران خارج شده بود، پس از سال‌ها دعوای حقوقی، اخیرا از بلژیک به ایران بازگردانده شد.

از ۳۴۹ شیئی تاریخی منطقه "خوروین" با قدمتی بیش از چند هزار سال، شنبه ۲۷ دی ماه در موزه ملی ایران رونمایی شد.سرانجام پس از گذشت ۳۳ سال دعوای حقوقی در محاکم مختلف، این گنجینه تاریخی ۴ دی ۹۳ از بلژیک به ایران بازگردانده شد.در این مجموعه گران‌بها، ۲۱۵ شیئی سفالی و ۱۲۷ اثر مفرغ وجود دارد.سال‌ها پیش، این آثار تاریخی از محوطه باستانی خوروین در استان البرز در منطقه ساوجبلاغ توسط یکی از اتباع فرانسه جمع‌آوری و به کشور بلژیک منتقل شده بود.

این اشیاء متعلق به ۲۸۰۰ تا ۳۲۰۰ سال پیش هستند و هنر ایران در دوره مادها و هخامنشیان را نشان می‌دهند.به گفته مسعود سلطانی‌فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی ایران، اقامه دعوی برای بازگرداندن این اشیا از سال ۱۳۶۰ آغاز شد و به مدت ۳۳ سال ادامه داشت. در این مدت دوبار دادگاه های بلژیک علیه ایران رای دادند تا سرانجام در مهرماه ۱۳۹۲ دیوان عالی کشور درخواست استیناف ایران را پذیرفت و درپی آن رای دادگاه پیشین لغو و حکم استرداد اشیاء به ایران صادر شد.

آن‌طور که مدیر روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی ایران می‌گوید، این مجموعه تاریخی پس از فهرست‌برداری در دادگاه بلژیک، به سفارت ایران در بلژیک منتقل شد. سپس برای پیشگیری از ارائه ادعاهای احتمالی دیگر، بلافاصله با پرواز چارتری از بلژیک به ایران بازگردانده شد.مهناز گرجی رییس موزه ملی ایران می‌گوید: «کارهای مطالعاتی و پژوهشی روی این آثار تاریخی در دست انجام است. باید بدانیم که این آثار هر کدام چه کاربردی داشتند.»

dw

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:موزه ملی ایران , اشیای تاریخی منطقه "خوروین" ,رونمایی از گنجینه هنری مادها و هخامنشیان در موزه ملی ایران,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی" روز پنجشنبه (۱۵ ژانویه) نامزدهای جوایز اسکار ۲۰۱۵ را اعلام کرد بنا به لیست ارائه شده ۸ فیلم برای دریافت جایزه بهترین اثر سینمایی سال گذشته معرفی شده‌اند که عبارتند از: بردمن، هتل بزرگ بوداپست، تک‌تیرانداز آمریکایی،‌پسربچگی، بازی تقلید، سلما، تئوری همه چیز و "ویپلش".

دو فیلم "پسربچگی" و "هتل بزرگ بوداپست" که برندگان اصلی هفتاد و دومین دوره جایزه گلدن گلوب بودند، در اسکار نیز برای جوایز بسیاری نامزد هستند.

"پسربچگی" یک درام نیرومند اجتماعی شناخته شده است. فیلم روایت ۱۲ سال از زندگی پسری اهل تگزاس به نام میسون (با بازی اِلار کولترین) است و سرگذشت او را از ۶ سالگی تا دوران بلوغ تصویر می‌کند. فیلم مورد ستایش بسیاری از منتقدان قرار گرفته و نقدهای مثبت زیادی بر آن نوشته شده است.

در آخرین دوره جشنواره سینمایی برلین (برلیناله) ریچارد لینکلیتر به خاطر کارگردانی فیلم "پسر بچگی" یک جایزه خرس نقره‌ای دریافت کرد.



هتل بزرگ بوداپست (Grand Budapest Hotel) به کارگردانی وس اندرسون، فیلمی تخیلی با فضاهایی عجیب و رویدادهایی تخیلی است. فیلم که با الهام از داستان‌های اشتفان تسوایگ، نویسندۀ نامدار اتریشی، ساخته شده، ماجراهایی سوررئالیستی را میان دو جنگ جهانی قرن بیستم روایت می‌کند.بردمن (Birdman) یا "مرد پرنده‌ای" به کارگردانی آلخاندرو ایناریتو، کارگردان صاحب‌نام مکزیکی، یک "کمدی سیاه" خوانده شده است. فیلم سرگذشت ریگان تامسون (با بازی مایکل کیتون)، یک بازیگر را روایت می‌کند که در نقش قهرمانی به نام "بردمن" به شهرت رسیده و اکنون در نیویورک با چهره واقعی زندگی روبرو می‌شود. مایکل کیتون به خاطر بازی در این فیلم جایزه گلدن گلوب را به عنوان بهترین بازیگر مرد نقش اول از آن خود کرد.

"بازی تقلید" به کارگردانی مورتن تیلدم در ۸ رشته برای دریافت جایزه اسکار نامزد شده است. این فیلم سرگذشت آلن تورینگ، ریاضی‌دان بریتانیایی را روایت می‌کند که در جنگ جهانی دوم با طراحی دستگاهی که تبار کامپیوترهای امروزی دانسته می‌شود، موفق شد از سیستم اطلاعاتی آلمان نازی رمزگشایی کند.



دو چهره باسابقه

از چهره‌های شناخته‌شده‌ی هالیوود که پیش از این اسکار گرفته‌اند، دو هنرمند برای جوایز نقش مکمل نامزد هستند: مریل استریپ، که پیش از این ۴ بار اسکار دریافت کرده، این بار برای ایفای نقش مکمل در فیلم "درون جنگل" نامزد دریافت اسکار است. دیگری رابرت دووال است که امروز ۸۴ سال دارد. این بازیگر کهنه‌کار در سال ۱۹۸۳ جایزه بهترین ایفاگر نقش اول را دریافت کرد.

برای جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان، فیلم‌هایی از کشورهای لهستان، روسیه، استونی، موریتانی و آرژانتین نامزد هستند.

هشتاد و هفتمین دوره مراسم جوایز اسکار شامگاه ۲۲ فوریه در لس‌آنجلس برگزار می‌شود.

محبوب‌ترین جایزه سینمای هالیوود، هرسال به بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین هنرپیشه نقش اول، بهترین هنرپیشه زن و مرد نقش دوم، بهترین موسیقی متن، بهترین جلوه‌های ویژه و بهترین فیلمنامه اقتباسی و اوریژینال اهدا می‌شود.

dw-bbc news

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:نامزدهای جایزه اسکار 2015, "پسربچگی" ,"هتل بزرگ بوداپست",باکس آفیس,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 
ماجراي BMW در خيابان‌هاي تهران ريشه در تاريخ اين شهر دارد. در سال‌هاي دهه 60 و حتي اوايل دهه70، BMW‌هاي قديمي هنوز در شهر اتومبيل قشر مرفه محسوب مي‌شدند.
بعدها برندهاي ژاپني و كره‌اي شهر را زير چرخ‌هاي‌شان گرفتند اما ميان جوان‌ها گروهي ظهور كردند كه 2002 BMW را با ديزاين اسپرت زيباترين خودروي جهان مي‌دانستند. اين روزها كه جديدترين مدل‌هاي BMW در تهران نگاه‌ها را خيره مي‌كنند، از BMW تمام خاطرات گذشته هم تكرار مي‌شود؛ تنها پس از مرور اين همه خاطره با BMW در شهر است كه خبر «طراح BMW يك ايراني است» آدم را شگفت‌زده مي‌كند! با آقاي نادر فقيه‌زاده، طراح شركت معروف BMW آشنا شويد. زندگي يك ایرانی موفق در صنعت خودرو نادر فقيه‌زاده، متولد 1977 يعني همان 1355 در تهران است. وقتي 9 ساله بود به همراه خانواده‌اش راهي كشور آلمان شد.
 
 
بعد از گرفتن ديپلم به دانشگاه رفت و مدرك فوق ليسانس خود را در رشته طراحي خودرو از دانشگاه فورتزهايم Pforzheim آلمان دريافت كرد. او دوره طراحي صنعتي را در كمپاني مرسدس بنز گذراند و از همان‌جا همكاري خود را با شركت‌هاي بزرگي همچون مرسدس بنز و BMW آغاز كرد. در سال 2001 به گروه طراحان BMW پيوست و كريس بنگل معروف، بزرگ‌ترين طراح تاريخ BMW كسي بود كه نادر فقيه‌زاده را مستقيما به تيم طراحي آن شركت برد. نادر در سال 2001 درجه كارشناس ارشد را در طراحي خودرو از آن خود كرد و از آن پس در مسابقات طراحي خودرو در شركت BMW حضور فعال داشت. او امتياز طراحي چندسري از اتومبيل‌هاي اين كمپاني بزرگ را نيز از آن خود كرده است. طراحي داخلي سري 7 BMW و طراحي بدنه نسل جديد سري 6 همان كمپاني از جمله كارهاي او در اين زمينه است. فقيه‌زاده اكنون يكي از 20 طراح مشهور BMW به حساب مي‌آيد و در كنار طراحان بزرگي همچون Adrian von Hooydonk، Karim habib و... كار مي‌كند.
 
 
راه يافتن نادر به شركت‌هايي همچون بنز و BMW خيلي دور از ذهن نبود. در پايان هر ترم تحصيلي، نمايشگاه‌هايي از كارها و پروژه‌هاي دانشجويان در دانشگاه محل تحصيل او برگزار مي‌شد و مهمانان شناخته شده و صاحبنامي از شركت‌هاي بزرگ خودروسازي آلمان از آن نمايشگاه‌ها ديدن مي‌كردند. دانشجوي ترم چهار فوق‌ليسانس طراحي خودرو بود كه در يكي از همين نمايشگاه‌ها از سوي 2شركت بزرگ BMW و پورشه به همكاري دعوت شد. او به‌دليل علاقه بيشتري كه به طراحي‌هاي BMW داشت اين شركت را انتخاب كرد.
 
 
او هم‌اكنون 2سري طراحي توليد شده در بازار دارد، سري6 و 7 BMW. اگرچه شركت BMW معتقد است طراحان داخلي خودرو نبايد به طراحي بدنه بپردازند و طراحان بايد در يك زمينه متمركز شوند اما نادر توانسته توانايي خود را در هر 2 بخش طراحي داخلي و طراحي بدنه به نمايش بگذارد و اين امتيازي است كه هر طراحي از آن برخوردار نيست.
 
 
طراحان BMW سرمايه‌هاي اين شركت هستند؛ آن‌ها بايد بسيار رازدار باشند و در مورد فعاليت‌هاي بخش طراحي شركت با كسي صحبت نكنند؛ نادر هم بسيار رازدار است و به همين دليل تا‌كنون كمتر از او چيزي خوانده يا شنيده‌ايد. يك دانشجوي طراحي صنعتي وقتي طرح‌هاي جديد BMW را با دقت مشاهده مي‌كرد امضاي شخصي به نام نادر توجه او را به‌خود جلب كرد و نادر فقيه‌زاده از آنجا شناسايي شد.
 
منبع :baharnews
ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:نادر فقيه‌زاده,طراحي خودرو,خودروسازي,سري6 و 7 BMW,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

در جریان کاوش‌های باستان شناسی در جنوب بازار تهران، اسکلت انسانی متعلق به هزاره پنجم پیش از میلاد کشف شد. محمد اسماعیل اسماعیلی جلودار، سرپرست گروه باستانی شناسی گفت: "این کشف منحصر به فرد سابقه سکونت در محدوده شهری تهران را تا هفت هزارسال به عقب می‌برد."

به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی، سرپرست گروه باستان شناسی گفته است که آثار به دست آمده، پس از انجام آزمایش‌ها و اقدامات حفاطتی به موزه ملی ایران فرستاده و به نمایش عمومی گذاشته می‌شود.

سیدمحمد بهشتی، رئیس پژوهشکده میراث فرهنگی و گردشگری در گفت‌وگو با روزنامه شهروند گفت: "آنچه در کاوش‌های باستان‌شناسی در این منطقه از تهران به‌دست آمده، بسیار جالب توجه و مهم است. تا پیش از این قدیمی‌ترین اثری که در تهران به‌دست آمده بود متعلق به‌ هزاره اول پیش از میلاد یعنی سه‌هزار ‌سال پیش بود و این اسکلت، تاریخ تهران را بیش از دو برابر افزایش داده است."

به گفته کارشناسان میراث فرهنگی این کاوش‌ها از زمانی آغاز شد که دختری که اتفاقی در محدوده کارگاه فاضلاب مولوی عبور می‌کرده، متوجه تعدادی سفال در میان خاک‌های فاضلاب می‌شود، او این سفال‌ها را به سازمان میراث فرهنگی می‌برد و پس از آن گروهی از باستان‌شناسان به این محدوده اعزام می‌شوند و در کاوش‌ها به این اسکلت چند‌هزار ساله و مجموعه دیگری از آثار با ارزش تاریخی می‌رسند.

در این کاوش که در خیابان مولوی حدفاصل میدان‌های محمدیه تا قیام انجام شده علاوه بر بقایای این اسکلت که با زانوان خمیده و دستانی که از آرنج به سمت بالا جمع شده، آثار دیگری شامل قطعات فراوان سفال‌های ساده و لعابدار از دوره‌های صفوی و قاجار، مصالح آجری و سنگی و تزیینات کاشی‌کاری، اشیای استخوانی و تکه ظرف‌های شیشه‌ای به دست آمده است.

bbc news

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:کشف 'اسکلت ۷ هزار ساله' در جنوب تهران,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀


محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، دیشب در کاخ نوساز ریاست جمهوری ترکیه شاهد مراسمی شد که برای نخستین بار در این کشور به اجرا درآمد.
او شانزده سرباز در هیبت سپاهیان شانزده دولتی را پیش روی خود دید که به باور برنامه ریزان تشریفات کاخ، شانزده دولت ترک تاریخ را نمایندگی می کردند. وقتی رجب طیب اردوغان به پیشواز او از پله های کاخ پایین می آمد، گویی وارث تاج و تخت شانزده امپراتوری بود که بر پله های تاریخی با بیش از دوهزار و دویست سال تاریخ گام می زد.

این سربازان در تشریفات کاخ ریاست جمهوری ترکیه به عنوان نمادهایی از این دولتها معرفی شده اند: امپراتوری هون (در مغولستان)، امپراتوری هون غربی و امپراتوری هون اروپا، امپراتوری هون سفید (هفتالیان افغانستان)، ترکان آسمانی (گوک ترک در سیبری)، آوارها (در جنوب شرق اروپا)، خزرها، اویغورها (در شرق چین)، قره خانیان (در آسیای میانه)، غزنویان، سلجوقیان، خوارزمشاهیان، اردوی زرین (بخش شمالی و غربی امپراتوری مغول)، امپراتوری تیموری (گورکانیان)، گورکانیان هند و امپراتوری عثمانی.

از این فهرست، ترک بودن هونها و خزرها نزد تاریخدانان به اثبات نرسیده و مورد پذیرش عمومی قرار نگرفته، باور اکثر مورخان این است که هونها و خزرها مجموعه ای از قبائل بوده اند که ترک تباران هم بخشی از آن را تشکیل می داده اند و نمی توان دولتهایی را که این قبائل تشکیل داده اند، دولتهای ترک دانست. اردوی زرین نیز قلمرو مغولهایی بود که وارث امپراتوری چنگیزخان شدند و مغولها و ترکها دو تیره جداگانه اند. گورکانیان نیز خاندانی از اشراف مغول بودند که بتدریج ترک زبان شدند. بنابراین تنها نیمی از دولتهای شانزده گانه ای را که برنامه ریزان تشریفات ریاست جمهوری ترکیه انتخاب کرده اند می توان به دور از مناقشه های پژوهشگران و نظریات ضد و نقیض، دولتهای ترک به شمار آورد.

از سوی دیگر، در این فهرست، تنها سلجوقیان و امپراتوری عثمانی اند که به جغرافیای ترکیه امروز ربط دارند. سهم رجب طیب اردوغان در اینکه خود را میراثدار دولتهای شانزده گانه یاد شده بداند، از روسای جمهوریهای ازبکستان و ترکمنستان و قزاقستان و قرقیزستان و آذربایجان بیشتر نیست. در ضمن، آنچه دولتهای ترک زبان را در گستره ای از سیبری گرفته تا ترکیه به هم پیوند می دهد، تنها همخانوادگی زبانی است، مردمان سرزمینهای تحت حاکمیت این دولتها با یکدیگر پیوند مستقیم نژادی و قومی ندارند بلکه مجموعه ملتهایی اند با زبانهایی همخانواده. آن منطقی که ریاست جمهوری ترکیه را با بیشتر دولتهای شانزده گانه منتخب این نهاد پیوند بدهد، می تواند لباس سربازان امپراتوریهای اروپا و هند را هم بر تن گارد تشریفات ریاست جمهوری ایران کند.

دلبستگی آقای اردوغان به عصر ماقبل آتاتورک زمانی بیش از پیش آشکار شد که نفوذ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ترکیه در سرزمینهایی که زمانی امپراتوری عثمانی را تشکیل می دادند به اوج خود رسیده و او میان مردمان این سرزمینها در اوج محبوبیت قرار داشت. سوریه مسیر ترانزیت کالاهای ترکیه به کشورهای عربی بود، شرکتهای ترکیه ای از بصره تا طرابلس اجرای طرحهای کلان را در دست داشتند، حریم سلطان پربیننده ترین سریال تلویزیونی در کشورهای عربی بود، احزاب اسلامگرای برآمده از انقلابهای عربی ترکیه را الگوی خود معرفی و در نامگذاری خود از حزب تحت رهبری آقای اردوغان تقلید می کردند، استانبول نیز مقصد محبوب گردشگران پول خرج کن عرب بود.

اما اکنون، هواداران آقای اردوغان در زندانهای مصرند و شهروندان این کشور برای سفر به ترکیه باید از دولت اجازه بگیرند، لیبی که رقبای چینی و روس از آن بیرون رانده شده بودند تا جولانگاه سرمایه گذاران ترک شود، اکنون در را به روی ترکیه بسته است، در تونس هواداران آقای اردوغان از قدرت بیرون رانده شده اند، سوریه که دروازه بازارهای عربی به روی کالاهای ترکیه بود، اکنون بن بستی برای سیاست خارجی ترکیه و آوارگانش باری بر دوش این کشور شده اند، در عراق نیز ترکیه را متهم به طرحریزی «فتنه داعش» می کنند. سریالهای ترکی هم که در سوریه ترجمه می شدند، دیگر همچون گذشته پرطرفدار نیستند. در غرب نیز به ترکیه به چشم گذرگاه تروریسم نگاه می کنند و دیگر کسی از الگوی ترکی برای پیوند میان اسلام و غرب حرف نمی زند.

با اوضاعی که در سوریه و عراق و دیگر کشورهای عربی پیش می رود، چشم انداز امیدوارکننده ای برای اینکه رجب طیب اردوغان بتواند نفوذ و محبوبیت خود را دوباره در این سرزمینها به دست بیاورد دیده نمی شود. افول محبوبیت او نیز از بحران سوریه آغاز شد که آقای اردوغان با وجود رابطه شخصی و دوستانه ای که با بشار اسد برقرار کرده بود، بیکباره از او رو گرداند و تمام توانش را برای به زیر کشیدن او از قدرت گذاشت.

سلیمان شاه، نیای خاندان عثمانی که رجب طیب اردوغان آرزوی احیای امپراتوری شان را دارد در رود فرات غرق و در سوریه دفن شد. منتقدان آقای اردوغان هم به او هشدار داده بودند که وارد «باتلاق» سوریه نشود و حال اگر فرصتی تازه پیش روی او باز نشود، شاید همین سوریه مدفن رویای او نیز بشود.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:رجب طیب اردوغان :توهم و رویای احیای امپراتوری عثمانی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با تلفن همراه، بی تلفن همراه

تفکیک پیاده‌رو در شهر چونگ‌کینگ در چین برای عابرین پیاده که با تلفن‌همراه و یا بدون تلفن همراه در حال تردد هستند.

چراغ سبز و هواپیما

یک هواپیمای از رده خارج شده در حیاط یک تاجر آلمانی در شهر بوخ‌هولز پارک شده است. او این هواپیما را در آمریکا برای مصارف تبلیغاتی خریداری کرده است.

موهای بافته شده

یک مدل روسی در نمایشگاه سن‌پترزبورگ مدل موی جدیدی را ارائه کرد که بیشتر به یک اثر هنری شباهت دارد.

بعضی‌ها هم بجای موش،"گربه می‌دوانند"

در دیدار بارسلونا با تیم الچه حضور یک گربه سیاه در میدان لحظاتی جریان بازی را متوقف کرد.

خشم دکتر

دفاع دکتر ولادیمیر کلیچکو از عنوان قهرمانی جهان در مقابل کوبرات پولف.

dw

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:جام جهان نما,جندی شاپور البرز,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

احمد رسول‌زاده، دوبلور، مدیر دوبلاژ و گوینده پیشکسوت، در ۸۴ سالگی در پی سکته قلبی درگذشت.

آقای رسول زاده که از چند سال پیش مبتلا به پارکینسون بود، صبح امروز ۱۹ دی در بیمارستان ایرانمهر تهران درگذشت.

او در سال های فعالیت هنری اش دوبلور هنرپیشگان مشهوری چون آنتونی کویین (در فیلم های "عمر مختار")، اورسون ولز (از جمله در فیلم "مردی برای تمام فصول") و رالف ریچاردسون (در "دکتر ژیواگو") بود.

احمد رسول زاده در گفتگویی تلویزیونی، دوبله صدای اسپنسر تریسی در فیلم "پیرمرد و دریا" اثر ارنست همینگوی را از محبوب ترین کارهای خود دانسته بود.

او در شماری از فیلم ها و سریال های تلویزیونی به جای محمدعلی کشاورز و در چند فیلم به جای جمشید مشایخی و داوود رشیدی نیز صحبت کرده بود.

گویندگی چندین برنامه مستند تلویزیونی از جمله "مستند حیات وحش" و صداپیشگی نقش دایی‌جان سرهنگ در سریال دایی‌جان ناپلئون (با بازی محمد علی کشاورز) از دیگر آثار به یادماندنی احمد رسول زاده بود.

احمد رسول‌زاده در سال ۱۳۰۹ در تبریز به دنیا آمد، در مدرسه دارالفنون تحصیل کرد و با هنرپیشگی در تئاتر وارد دنیای هنر شد.

او در سال ۱۳۳۵ به طور حرفه ای در استودیو سانترال به کار دوبله مشغول شد.

احمد رسول زاده همچنین در طول سالهای فعالیتش مدیریت دوبلاژ فیلم‌هایی چون "پدرخوانده ۱"، "بن هور"، "تابستان گرم و طولانی"، "جدال در آفتاب"، "وداع با اسلحه" و "فراربزرگ" را برعهده داشت.

bbc news

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:احمد رسول‌زاده,مدیر دوبلاژ و گوینده پیشکسوت, آنتونی کویین, اورسون ولز,دکتر ژیواگو,مردی برای تمام فصول,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

هنرپیشه کم‌سود

آدام سندلر، کمدین آمریکایی، برای دومین بار در صدر فهرست هنرپیشه‌هایی قرار گرفته که دستمزدشان تناسبی با سوددهی آنان ندارد. او به ازای هر دلاری که برایش هزینه شده، تنها توانسته ۳ دلار و ۲۰ سنت برای تهیه‌کنندگان سوددهی داشته باشد که نرخ چندان چشم‌گیری در هالیوود به شمار نمی‌رود. 

کادوی ۲۹ هزار یورویی

کیم کارداشیان، ستاره آمریکایی، به دختر ۱۷ ماهه‌اش کادوی ۲۹ هزار یورویی برای کریسمس هدیه داد. این کادو یک خانه عروسکی است که حمامش با سنگ مرمر فرش شده و شیر‌های آبش نیز از جنس طلا هستند.

بازگشت به دنیای مجردها

کلینت ایستوود پس از ۱۸ سال زندگی مشترک از همسرش طلاق گرفت. دینا ایستوود همسر ۴۹ ساله این کارگردان و هنرپیشه نامی هالیوود ‌پیش‌تر در ماه اکتبر درخواست رسمی برای طلاق را ارائه داده بود، اما دعوا بر سر حق حضانت فرزند مشترک و نیز مسائل مالی موجب شد تا روند طلاق این دو به طول انجامد. کلینت ایستوود ۸۴ ساله و همسر سابقش یک دختر ۱۸ ساله دارند.

هنرپیشه پولساز

جنیفر لارنس، طبق فهرست منتشره از سوی مجله فوربس، موفق‌ترین هنرپیشه سال ۲۰۱۴ بوده است. مجموع فیلم‌هایی که این هنرپیشه ۲۴ ساله هالیوود در آن‌ها بازی کرده، در مجموع یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار فروش داشته‌اند. 

۶۰ سالگی واشنگتن

دنزل واشنگتن، هنرپیشه آمریکایی و برنده دو جایزه اسکار، روز ۲۸ دسامبر تولد ۶۰‌سالگی‌اش را جشن گرفت. وی نه تنها هنرپیشه‌ای موفق در هالیوود به شمار می‌رود بلکه در میان تماشاگران نیز بسیار محبوب است. دنزل واشنگتن و همسرش پاولتا ۳۰ سال است که با یکدیگر ازدواج کرده‌اند و ۴ فرزند دارند.

جدایی برتون و بونهام کارتر

تیم برتون، کارگردان و هلنا بونهام کارتر، هنرپیشه، پس از ۱۳ سال زندگی مشترک زیر یک سقف، از یکدیگر جدا شدند. این دو البته هیچگاه به طور رسمی با یکدیگر ازدواج نکرده بودند. برتون و بونهام کارتر به هنگام فیلمبرداری فیلم "سیاره میمون‌ها" با یکدیگر آشنا شدند. آنها اعلام کرده‌اند که به طور مشترک سرپرستی فرزندشان را در آینده بر عهده خواهند داشت.

dw

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:دنزل واشنگتن,جنیفر لارنس,کلینت ایستوود,کیم کارداشیان,آدام سندلر,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

فیلم با صحنه هایی از وقایع یازدهم سپتامبر در مرکز تجارت بین المللی نیویورک آغاز می شود و پس از صحنه بازداشت "علی" (با بازی پیمان معادی) در آلمان، به هشت سال بعد و زمان ورود نگهبان تازه ای به نام "ایمی کول" (کریستن استوارت) به گوانتانامو می رسد.

ایمی که برای فرار از زادگاه کوچکش به ارتش پیوسته، در اثر تحقیر و آزار جنسی سربازان دیگر تبدیل به یک فرمانبردار مطیع شده است. اما در نهایت، با دوستی‌ای دور از جنبه های جنسی که بین او و علی به وجود می آید، کم کم حالت دفاعی اش فرو می ریزد و نوری از مهر و امید در درونش روشن می شود.

فیلمساز در کمپ ایکس ری، کوشیده است تا تنها وسیله ای برای بر ملا ساختن شرایط دردآور زندان و نمایش اعمالی که یادآور هر نوع شکنجه ای است نباشد.

او درطول فیلم در رابطه با گناه یا بی گناهی زندانیان، از جمله علی بی طرف باقی می ماند. اما در عین حال خشم و تنفر شدیدی را که این زندانیان نسبت به زندانبانان خود احساس می کنند هم به نمایش می گذارد.

استیون هولدن، منتقد سینمایی نیویورک تایمز می نویسد: "فیلم کمپ ایکس ری به تماشاگر نشان می دهد که بازداشتگاه نیروی دریایی آمریکا در خلیج گوانتاناموی کوبا، چه برای زندانی و چه برای زندانبان یک جهنم است. اما نه جهنمی بدیهی و آشکار. "

"زندانیانی که شبانه روز تحت مراقبتند و محافظان هر سه دقیقه یک بار به داخل سلول آن ها نگاه می اندازند تا درصورت لزوم از خودکشی آن ها جلوگیری کنند."

"تماشاگر هرلحظه با این حس بیمارگونه روبروست که گروهی افراد فلک زده، در شرایطی غیرقابل تحمل و به شدت غیرانسانی قرارگرفته اند. شرایطی که فرار از آن غیرممکن و محال است. زندانیانی که "زندانی" خوانده نمی شوند چرا که در این صورت مفاد قوانین معاهده ژنو در مورد زندانیان جنگی، باید شامل حال آن ها هم بشود."

پیترساتلر، چند روز پیش از گشایش فیلمش در هالیوود، در جلسه پرسش و پاسخی که در دانشگاه نیویورک برگزار شد به حاضران گفت: "وقایع ۱۱ سپتامبر اثر وحشتناکی بر روح و روان مردم آمریکا داشته است. من در آن زمان تازه از مدرسه فیلم فارغ التحصیل شده بودم. بزرگترین چالش من هم این بوده که فیلمی از زندان گونتانامو که مردم می کوشند آن را فراموش کنند بسازم. فیلمی که مردم شب تعطیل آخر هفته برای تماشای آن به سینما بروند."

آقای ساتلر با پایان مدرسه فیلم در کارولینای شمالی به لس آنجلس نقل مکان کرد و ابتدا به عنوان گرافیست و بعد هم به عنوان فیلمنامه نویس در یکی از استودیوهای فیلمسازی این شهر مشغول به کار شد. فیلمنامه هایی که هیچ یک از آنها تا به امروز به مرحله تهیه و تولید نرسیده است.

سوژه فیلم کمپ ایکس ری، ضمن پژوهش های ساتلر، با دیدن عکسی از چرخ حامل کتاب های مورد درخواست زندانیان گوانتانامو به سراغش آمد. چرخی پر از ترجمه کتاب های "هری پاتر" به زبان عربی: "برای من برخورد قوانین سخت و تشریفات قراردادی ارتش با اموری که به صورتی بنیادی با این مسائل بی ارتباط است خیلی جالب بود. اموری مثل تاسیس کتابخانه در چنین زندان مخوفی و یا رساندن کتابی مثل هری پاتر به دست زندانیان. به نظرم واقعا عجیب و غریب آمد."

اما همین مسئله در خط داستانی فیلم، بهانه ای می شود برای ملاقات اولیه دو قهرمان اصلی، ایمی، محافظی که مشغول پخش کتاب بین زندانیان است و علی، زندانی عرب - تونسی بزرگ شده آلمان که زندانبانش را بخاطر نداشتن تازه ترین جلد "هری پاتر" به شدت سرزنش می کند.

در واقع کتاب هری پاتر در فیلم، سمبلی است از نیاز مبرم زندانیان به گریز از دنیای واقعی و گشت و گذاری هر چند خیالی و محال در قلمرو جادو و افسانه. کتاب در عین حال قصه ای است دنباله دار، حجیم و طولانی "با تعداد صفحاتی به اندازه یک کتاب آسمانی".پیمان معادی، بازیگر ایرانی، پس از موفقیت فیلم" جدایی نادر از سیمین" از طرف ساتلر برای بازی در فیلم کمپ ایکس دعوت به همکاری شد.

در مراسم اکران فیلم در لس آنجلس که چند شب پیش برگزار شد، حضور کریستن استوارت، که بیشتر به دلیل نقش آفرینی در فیلم های فانتزی "گرگ و میش" شناخته می شود در نقش نگهبان زندان گوانتانامو، یکی از مسائل مورد بحث تماشاگران و منتقدان بود.

کریستن استوارت که پیش از سری فیلم های خون آشامی "گرگ و میش" در چند فیلم جدی از جمله "اتاق وحشت" در نقش دختر جودی فاستر بازی کرده است می گوید: "این برای من فرصتی بود تا بتوانم خودم را از چهره کلیشه ای که هالیوود برایم ساخته نجات بدهم. برای همین هم وقتی فرصت مناسب پیش آمد، هرچند ریسک بود، اما پیشنهاد بازی در این نقش را با کمال میل قبول کردم. "

آقای هولدن منتقد نیویورک تایمز دراین مورد می نویسد: "کمپ ایکس ری اولین فیلمی است که در آن خانم استوارت ثابت می کند می تواند بازیگر جدی خوبی باشد. او در این فیلم چهره عبوس و پیچیده دختری ازشهرکی خفقان آور را که در آن احساس زندانی بودن می کرده است با مهارت ارائه می دهد."

همین منتقد درباره بازی پیمان معادی می نویسد: "آقای معادی از تمام امکاناتی که به عنوان یک بازیگر به او داده شده استفاده کرده و توانسته ابعاد گوناگونی به نقشی که عمدا هر گونه سابقه پیشین آن حذف شده ببخشد. شخصیتی خشن، به ناچار فرصت طلب و به شدت خشمگین، در عین حال با جنبه هایی انسانی عمیق و دوست‌داشتنی."

bbc news

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: پیمان معادی,کمپ ایکس ری,از گوانتانامو تا هالیوود,کریستن استوارت,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , scientific.alborz.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com