جندی شاپور (البرز)

علمی فرهنگی

File:Noahs Ark.jpg

یکی از کارشناسان باستان‌شناسی موزه بریتانیا می‌گوید که لوحی کوچک به قدمت سه هزارو هفتصد سال نحوه ساخت کشتی نوح را به خوبی توضیح می‌دهد. با این حال به عقیده این کارشناس این کشتی هیچ گاه ساخته نشده و آن چه در مورد وقوع سیلاب عظیم و سفر نوح با این کشتی نوشته و گفته شده اساطیر تاریخی و مذهبی است.

به نوشته روزنامه گاردین، چندی پیش یک لوح کوچک متعلق به آن دوران به  موزه بریتانیا اهدا شده که  حدود ۶۰ خط دست‌نوشته بر روی آن حک شده است. ایروینگ فینکل، باستان‌شناس ارشد موزه بریتانیا، از معدود کسانی است که می‌تواند خط بابلی متداول در هزاره‌های قبل از میلاد را بخواند. وی بر اساس محتویات این لوح تحقیقات قبلی خود در مورد کشتی نوح را تکمیل کرده و در کتاب جدیدی با عنوان «کشتی موعود قبل از نوح» منتشر کرده است.

ایروینگ فینکل در مصاحبه‌ای تاکید می‌کند که با وجود کشف راهنما و دستورالعمل ساخت این کشتی روی لوح بابلی هیچ گاه کشتی نوح ساخته نشده است. به اعتقاد وی، این لوح حاوی نسخه اصلی و اولیه ماجراهای مربوط به این کشتی است.

ایروینگ فینکل در مصاحبه‌ای تاکید می‌کند که با وجود کشف راهنما و دستورالعمل ساخت این کشتی روی لوح بابلی هیچ گاه کشتی نوح ساخته نشده است. به اعتقاد وی، این لوح حاوی نسخه اصلی و اولیه ماجراهای مربوط به این کشتی است.

بقیه در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: کشتی نوح,کشتی موعود قبل از نوح,ایروینگ فینکل,لوح بابلی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

حدود پنجاه سال پیش اولین گزارش مفصل و معتبردر مورد مضرات سیگار توسط اداره بهداشت عمومی آمریکا منتشر شد و در آن تاکید شده بود که کشیدن سیگار می‌تواند به سرطان ریه یا بیماری‌های قلبی منجر شود.

طبق آمارهای سازمان بهداشت جهانی، طی نیم قرن گذشته مصرف سیگار در آمریکا کاهش یافته، ولی در سایر نقاط جهان به خصوص کشورهای در حال توسعه در آسیا و آفریقا افزایش یافته است.

بنابراین کشیدن سیگار حتی بیش از گذشته یکی از خطرهای اصلی برای سلامت عمومی، از عوامل اصلی بروز انواع بیماری‌ها و در نتیجه ایجاد هزینه‌ای سنگین برای شبکه بهداشت عمومی تلقی می‌شود.

به گزارش شبکه خبری ان‌بی‌سی، در گزارش جدید اداره بهداشت آمریکا در مورد سیگار که اخیرا منتشر شده تاکید می‌شود که تحقیقات جدید ثابت کرده است که اولا: کشیدن سیگار علاوه بر آن چه تاکنون تصور می‌شد عامل بروز بیماری‌های بیشتری است و ثانیا: خطر ابتلا به سرطان ریه به خاطر کشیدن سیگار به نسبت گذشته افزایش یافته است.

بر اساس این تحقیقات علاوه بر سرطان ریه و بیماری‌های قلبی، کشیدن سیگار در رواج و افزایش بیماری‌های دیگری نظیر نوع دو دیابت، اضمحلال عضلات در سنین بالا، نارسایی در فعالیت جنسی مردان، ورم مفاصل و آرتروز نقش موثری دارد. کشیدن سیگار در عین حال با تضعیف سیستم دفاعی و ایمنی بدن می‌تواند باعث تشدید بیماری‌های تنفسی مثل آسم شود و در مواردی جنین افراد سیگاری را نیز تحت تاثیر قرار ‌دهد.

وب‌سایت خبری هافینگتون پست نیز در همین زمینه می‌نویسد نکته دیگری در گزارش جدید اداره بهداشت آمریکا که توجه کارشناسان پزشکی را جلب کرده این است که امروزه نقش سیگار در ابتلا به بیماری‌هایی نظیر سرطان ریه یا نارسایی قلبی به نسبت پنجاه سال پیش افزایش یافته است. به اعتقاد کارشناسان دلیل این موضوع تغییر در نحوه ساخت و مواد موجود در سیگارهای امروزی است.

کارشناسان سازمان بهداشت جهانی معتقدند که در طی پنجاه سالی که از انتشار اولین گزارش‌ها در مورد مضرات سیگار می‌گذرد شناخت از پیامدهای آن برای سلامت عمومی جامعه و تاثیرات مخربش بر جسم انسان افزایش یافته، ولی متاسفانه در سطح جهان اقدامات لازم برای کاستن از مصرف سیگار به موازات آن پیش نرفته است.


آمارها نشان می‌دهد که درصد افراد سیگاری در جامعه آمریکا از اواسط دهه ۶۰ میلادی تاکنون از ۴۲ درصد به ۱۲ درصد کاهش یافته است. نهادهای مخالف تولید و مصرف دخانیات مدعی‌اند که تحت تاثیر کارزارهای گسترده آنها به خصوص در دو دهه اخیر حداقل جان هشت میلیون نفر از خطر مرگ بر اثر اعتیاد به سیگار نجات پیدا کرده است.

از اواسط دهه ۱۹۶۰ تاکنون حداقل ۲۰ میلیون نفر از مردم آمریکا به خاطر کشیدن سیگار زودتر از موعد جان خود را از دست داده‌اند. طبق آمارهای اداره کنترل بیماری‌های عمومی هنوز هم هر سال بیش از ۴۰۰ هزار نفر از مردم این کشور بر اثر بیماری‌های مرتبط با کشیدن سیگار جان خود را از دست می‌دهند.

کارشناسان بهداشت عمومی معتقدند که جوامع دیگر دنیا نیز باید از تجربه آمریکا بیاموزند. از یک سو باید خطرات و هزینه‌های جانی و مالی این مشکل را جدی بگیرند و از سوی دیگر با به کارگیری روش‌های مختلف مصرف سیگار را کاهش دهند.  
ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مضرات سیگار,هزینه‌های جانی و مالی,سرطان ریه و بیماری‌های قلبی,کشیدن سیگار,سلامت عمومی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

آل کاپون در ویلایی در میامی زندگی کرد، مهمانی داد و جشن گرفت و در همین ویلا هم درگذشت. حال اعلام شده که ویلای معروف‌ترین گانگستر تاریخ آمریکا به مبلغ ۸ میلیون ۵۰۰هزار دلار به فروش گذاشته شده است.

آلفونسو گابریل کاپون معروف به آل کاپون معروف‌ترین گانگستر آمریکا و بزرگترین نماد شبکه‌های مافیایی و قانون شکنی در دهه ۱۹۲۰ آمریکا به شمار می‌رود. تبار کاپون ناپلی (ایتالیایی) بود، ولی خودش در نیویورک متولد شده بود. او تبهکاری را از بروکلین آغاز کرد، بعدا دامنه فعالیتش را به شیکاگو کشید و تبدیل به بدنام‌ترین مجرم این شهر شد.

آل کاپون، هم خودش آدم‌کش بود و هم به دیگران ماموریت‌های مشابهی را محول می‌کرد. ولی در عین حال بلد بود که از زندگی هم لذت ببرد. او در میامی آمریکا ویلایی داشت که آن را ۴۰ هزار دلار خریده بود.

این ویلا هزار متر مربع مساحت دارد با چمن‌های پرپشت و نخل سایه‌دار و با استخری موج‌انداز.

کسی که بخواهد مثل آل کاپون از زندگی در چنین ویلایی لذت ببرد می‌تواند برای خرید ویلای او که حالا در معرض فروش قرار گرفته اقدام کند. صاحب کنونی ویلا، که خود یک سال و نیم پیش آن را خریده، می‌خواهد آن را به مبلغ ۵ / ۸ میلیون دلار بفروشد.

Ausflug nach Varadero zur Al Capone Villa

"تاریخی دارای تناسب"

شاید طنز تاریخ باشد که فروشنده کنونی ویلای آل کاپون یک مشاور مالیانی است. کاپون سال ۱۹۳۱ به دلیل جرائم مالیانی به ۱۱ سال زندان محکوم شد. او البته جنایات بزرگتری هم مرتکب شده بود که کمتر امکان محاکمه قضایی آن‌ها پیش آمد. از جمله گفته می‌شود که او سال ۱۹۲۹ در پشت کشتاری در شیکاگو بود که در جریان آن ۷ نفر جان سپردند.

Strandvilla

وقتی که این عملیات جریان داشت، آل کاپون خود در ویلای شخصی‌اش مشغول جشن و تفریح بود تا مدرک و دلیلی مبنی بر آمریت وی در قتل به دست نیاید.

ویلای آل کاپون سال ۱۹۲۲ ساخته شده است. صاحب اول ویلا کالرنس بوش از اعضای خانواده معروفی بود که در آمریکا آبجوسازی داشت. آدلفوس بوش بزرگ خاندان بوش در قرن نوزدهم از آلمان به آمریکا مهاجرت کرد و با فرد دیگری به نام ابرهارد آنهویزر، که او هم از آلمان به آمریکا مهاجرت کرده بود، آبجوسازی آنهویزر- بوش را بنیاد گذاشت.

Die Villa von Al Capone

این بخش از ماجرای تاریخی ویلا نیز با سرگذشت کاپون بی‌تناسب نیست. کاپون هم بخشی از درآمد خود را از راه فروش مشروبات الکلی در دوران ممنوعیت خرید و فروش این مشروبات در آمریکا، به دست آورده بود.

ویلای مورد فروش، هم عیش‌گاه کاپون بود و هم مرگ‌گاه او. کاپون سال ۱۹۴۷در همین ویلا از ذات‌الریه درگذشت.

dw.de

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:آل کاپون , ویلای معروف‌ترین گانگستر تاریخ آمریکا,آلفونسو گابریل کاپون,بروکلین,میامی,بزرگترین نماد شبکه‌های مافیایی ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

از دیرباز یکی از اصول اساسی زیست شناسی این بود که سرنوشت سلول، مسیری یک طرفه است، یعنی زمانی که قرار شد سلولی به ماهیچه، پوست یا خون تبدیل شود، همیشه به شکل همان سلول باقی خواهد ماند.

در دهه ی گذشته این اصل باطل شد: یک دانشمند ژاپنی چهار فاکتور ساده را وارد سلول های پوست کرد و آنها را به وضعی شبیه سلول های جنینی بازگرداند که می توانند تبدیل به هر نوع سلولی در بدن بشوند. این دانشمند شینیا یاماناکا بود که در سال ۲۰۱۲ میلادی جایزه ی نوبل گرفت.

دانشمندان از این تجربه به شوق آمدند، چرا که نویدبخش درمان هایی انقلابی با بهره گیری از سلول های بدن خود بیمار بود.

با این همه روند استفاده از سلول های پایه (به اصطلاح دیگر بنیادی)، با آن سرعتی که دانشمندان انتظارش را داشته اند پیش نرفته است و تا این اواخر توضیحی برای این مسئله پیدا نشده بود.

اکنون پژوهشگران دانشگاه ییل آمریکا مانع اصلی را بر سر راه بازگرداندن سلول ها به دوره جوانی شناسایی کرده اند: سرعت چرخه سلولی، یا همان مدت زمانی که برای تقسیم و تفکیک سلول ها لازم است.

تفکیک سلولی فرایندی است که طی آن، یک سلول ساده تبدیل به سلولی تخصصی می شود. این فرآیند در طول حیات هر موجود زنده پرسلولی رخ می دهد. حیات از یک سلول ساده آغاز می شود، اما با تقسیم و تفکیک سلولی، انواع سلول های پیچیده و بافت های مختلف به وجود می آیند.

در تازه ترین شماره مجله "سل"، پژوهشگران ییل نوشته اند که وقتی شتاب تقسیم سلول ها به مقدار خاصی می رسد، عواملی که باعث می شوند سلول تنها در یک مسیر معین تکامل یابد، از میان می روند.

در چنین وضعیتی، سلول ها را می توان به آسانی وادار به تغییر هویت کرد تا استعداد تبدیل شدن به انواع سلول های تخصصی – مثلا استخوان، پوست، ماهیچه و جز آنها - را پیدا کنند.

شنگین گائو، استادیار بیولوژی مولکولی در مرکز پژوهش های سلولی دانشگاه ییل و نویسنده اصلی این گزارش می گوید: "برای مقایسه، می توان گفت وقتی که دما به اندازه خاصی بالا برود، سخت ترین فولاد هم چکش خوار می شود و می توان هر شکل دلخواهی را به آن داد. زمانی هم که سلول ها خیلی سریع تقسیم شوند، ظاهرا با برخی موانع روبرو نمی شوند و می توانند استعداد تبدیل شدن به هر نوع سلولی را پیدا کنند."

از دید پژوهشگران، سلول های بنیادی خاصیتی تقریبا جادویی دارند، چون از پیش برنامه ریزی نشده اند و به همین دلیل می توانند به انواع بافت ها تبدیل شوند. اگر دانشمدان بتوانند این سلول ها را کنترل کنند، امید می رود که بیماری هایی همچون آلزایمر، دیابت و پارکینسون درمان شوند.

گروه پژوهشگران سلول های تشکیل دهنده خون را بررسی کردند، سلول هایی که هنگام تقسیم، دستخوش تغییرات خاصی می شوند که سلول های خون را به وجود می آورند. سلول های مولد خون، در حالت عادی فقط سلول های جدید خون تولید می کنند.

با این همه، با وارد کردن فاکتورهای یاماناکا، می توان گاهی – نه همیشه – آنها را به سلول هایی از نوع دیگر تبدیل کرد.

پژوهش جدید نشان می دهد که با این روش، اگر چرخه تقسیم سلول در هشت ساعت یا کمتر کامل شود (سرعتی که برای سلول های بالغ غیرعادی است) سلول های مولد خون می توانند قابلیت تبدیل به هر نوع سلولی را داشته باشند. در مقابل، سلول هایی که چرخه کندتری دارند، به شکل سلول های خون باقی می مانند.

هایفان لین، مدیر مرکز سلول های پایه دانشگاه ییل می گوید: "این کشف، نگرش ما را در باره چگونگی تغییر سرنوشت سلول تغییر می دهد و نشان می دهد که برخی کارکردهای داخلی سلول، از جمله طول چرخه تقسیم آن، می تواند تاثیر بسزایی در تغییر سرنوشت آن داشته باشد."

اما اهمیت این پژوهش فقط در این نیست که موانع تولید سلول های پایه با توضیح می دهد.

به گفته شانگین گائو، بسیاری از بیماری ها ناشی از ناهنجاری هایی در تثبیت صحیح هویت سلول و همچنین ناهنجاری هایی در رفتار چرخه سلولی است، و کشف تازه می تواند کلیدی برای یافتن درمان چنین بیماری هایی به دست دهد.

BBC NEWS

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:سلول,سلول های پایه,سلول های بنیادی,سلول های جنینی ,دوران جوانی ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

یک مطالعه بزرگ در آمریکا حاکیست که زیاده روی در مصرف نوشیدنی های شیرین، دسر و شیرینی ها می تواند خطر حمله قلبی را افزایش دهد.

براساس این مطالعه مصرف روزانه یک قوطی نوشابه یا معادل آن از نظر مقدار شکر موجود باعث افزایش خطر مرگ در اثر بیماری قلبی می شود.

شکر می تواند باعث افزایش وزن شود و از قبل معلوم بود که چاقی برای قلب بد است.

این مطالعه توسط دکتر کوانهی یانگ و همکارانش در مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها در آتلانتا و با استفاده از داده های ده ها هزار نفر در آمریکا انجام شده.

و نتایج آن که در نشریه انجمن پزشکی آمریکا منتشر بسیار اخطار دهنده است.

خطر مرگ در اثر بیماری قلبی در کسانی که یک چهارم کالری مصرفی آنها از شکر اضافه شده به غذا می آید سه برابر کسانی بود که شکر خیلی کمتری مصرف می کردند.

سازمان بهداشت جهانی پیش بینی می کند که شکر افزوده به غذا باید کمتر از ده درصد کالری مصرفی را تشکیل دهد. یعنی روزانه ۷۰ گرم برای مردان و ۵۰ گرم برای زنان.

بیشتر بزرگسالان و کودکان در آمریکا و بریتانیا بیش از این شکر مصرف می کنند.

میزان شکر اکنون در بسیاری کشورها روی بسته ماده غذایی چاپ می شود.

اگر میزان شکر ۲۲.۵ گرم یا بیشتر در هر صد گرم باشد زیاد به حساب می آید.

پروفسور نوید ستار از بنیاد قلب بریتانیا می گوید که بدن به شکر نیاز دارد اما زیاده روی در مصرف آن است که باعث اضافه وزن و بعد به طور بالقوه منجر به بیماری قلبی می شود.

به گفته او کارشناسان مدت هاست از خطرات مصرف چربی اشباع شده آگاه بوده اند، همان دانشی که باعث شد صنعت مواد غذایی بسیاری از این چربی ها را حذف کرده و شکر را جایگزین آن کند.

اما حالا معلوم شده که شکر هم زیانبار است.

BBC NEWS

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مقدار شکر ,نوشیدنی های شیرین,بیماری قلبی,سازمان بهداشت جهانی,خطرات مصرف چربی اشباع,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

شرلی تمپل، بازیگر سینمای هالیوود که برای نقش‌هایی که در دوران کودکی‌اش بازی کرده بود مشهور بود، در سن ۸۵ در گذشت.

او در روز دوشنبه آن طور که خانواده اش در بیانیه‌ای اعلام کردند به دلیل کهولت در "وودساید" در کالیفرنیا درگذشت.

او کارش را در سنین پائین کودکی در دوران "رکود بزرگ" آمریکا در دهه ۱۹۳۰ آغاز کرد و خیلی زود لقب " پرنسس هالیوود" را گرفت.

به مدت چهار سال فیلم‌هایی که او بازی می کرد جزو پرفروش‌ترین فیلم‌های سال می‌شد.

چشمان درخشان، برخیز و خوشحالی کن و هایدی از مشهورترین فیلم‌های او بود که در نیمه اول دهه ۱۹۳۰ ساخته شده بود.

شرلی تمپل درسال ۱۹۲۸ در سانتا مونیکا، کالیفرنیا به دنیا آمد به تشویق مادرش در حالیکه آنقدر کوچک بود که هنوز به درستی راه نمی رفت، آموختن رقص را آغاز کرد و در سه سالگی در مدرسه رقص لس‌آنجلس ثبت نام کرد.

او نخستین فیلمش را در سه سالگی بازی کرد و زمانی که شش ساله بود اسکار نوجوانان را گرفت و تا زمانی که این جایزه اعطا می شد (۱۹۶۱) جوان‌ترین کسی بود که این جایزه را گرفته بود و در کل تاریخ اسکار تا کنون کسی کوچک تر از او اسکار نگرفته است.

در دوران کوتاه کاری خود در ۴۹ فیلم بازی کرد و در بسیاری از این فیلم ها علاوه بر بازیگری، می‌رقصید و آواز می خواند. با این حال ستاره این بازیگر مشهور در دوران جوانی افول کرد و برای آخرین بار در سن ۲۲ سالگی در سال ۱۹۵۰ مقابل دوربین سینما رفت و برای همیشه از دنیای سینما خداحافظی کرد.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:شرلی تمپل,بازیگر سینمای هالیوود,رکود بزرگ,پرنسس هالیوود,هایدی, اسکار نوجوانان,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

پر هزینه ترین بازی‌های المپیک تاریخ، امروز (جمعه) در روسیه افتتاح شد. در المپیک زمستانی سوچی که ۱۶ روز به طول خواهد انجامید ۹۸ مدال توزیع خواهد شد.

شهر سوچی در سواحل دریای سیاه میزبان ۲۹۰۰ ورزشکار در ۱۵ رشته ورزشی خواهد بود، این در حالی است که مراسم آماده سازی المپیک سوچی در سایه نگرانی های امنیتی، مسائل حقوق بشری و تاخیر در ساخت برخی اماکن ورزشی قرار گرفته است.

هزینه ۳۰ میلیارد پوندی این مسابقات بیش از کل خرجی است که تا به حال برای المپیک‌های زمستانی شده، شانس کشور میزبان برای قرار گرفتن در میان سه کشور اول رده بندی المپیک زمستانی، با وجود این هزینه سرسام آور کم است.

پیش بینی می‌شود که کانادا، نروژ و آمریکا در بالای جدول رده بندی مدال‌های المپیک سوچی قرار بگیرند، کاروان ایران در بازی‌های المپیک زمستانی سوچی شامل پنج ورزشکار است که در دو رشته اسکی آلپاین و اسکی استقامت رقابت خواهند کرد.

روسیه برای اولین بار پس از المپیک ۱۹۸۰ مسکو که برخی کشورها از جمله آمریکا آن را تحریم کردند، میزبان یک دوره بازی‌های المپیک است.

ورزشکاران روسی پس از آنکه در المپیک زمستانی ونکوور در مجموع جدول مدال‌ها در رتبه یازدهم قرار گرفتند، امیدوارند که در این دوره بتوانند با توجه به داشتن امتیاز میزبانی نتایج بهتری کسب کنند.

کاروان روسیه در این دوره از المپیک زمستانی چشم به مدال طلای هاکی رو یخ دارد، رشته‌ای که روسیه بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی نتوانسته مدال طلای آن را به دست آورد. همچنین ایوگنی پلوشنکو که دوران مصدومیت خود را به تازگی پشت سر گذاشته، در رشته پاتیناژ نمایشی امید زیادی برای کسب مدال طلا در کشور خود دارد.

نروژ در دو رشته دو گانه و اسکی استقامت امید زیادی برای دریافت مدال دارد، از سویی دیگر کاروان کانادا با چارلز هاملین در رشته اسکیت سرعت می تواند به مدال طلای این رشته امید داشته باشد.

همچنین ایوگنی پلوشنکو که دوران مصدومیت خود را به تازگی پشت سر گذاشته، در رشته پاتیناژ نمایشی امید زیادی برای کسب مدال طلا در کشور خود دارد.

نروژ در دو رشته دو گانه و اسکی استقامت امید زیادی برای دریافت مدال دارد، از سوی دیگر کاروان کانادا با چارلز هاملین در رشته اسکیت سرعت می تواند به مدال طلای این رشته امید داشته باشد.

امنیت المپیک زمستانی یکی از موارد اصلی این دوره از بازی‌ها است، ورزشکاران و خبرنگاران از دغدغه‌های خود درباره این موضوع در هفته‌های گذشته صحبت کرده‌اند ولی مسئولان برگزاری مسابقات به شرکت کنندگان در المپیک زمستانی سوچی اطمینان داده‌اند که این رقابت‌ها در امنیت کامل برگزار خواهد شد.

تهدیدهای مختلف از جمله تماس های تهدید آمیز به منظور اخلال در برگزاری المپیک از سوی گروه موسوم به امارت قفقاز در شمال قفقاز، عملیات انتحاری در ولگاگراد، شهری نزدیک سوچی و همچنین هشدار اخیر مقامات آمریکایی درباره وجود بمب هایی در قوطی خمیردندان در پروازها از مهمترین مسائل امنیتی است که برگزار کنندگان المپیک زمستانی با آن روبرو هستند.

اما مسایل امنیتی تنها بخشی از دغدغه مسئولان برگزاری بازی‌های زمستانی سوچی است. روزنامه نگاران هفته گذشته پس از وارد شدن به هتل‌های خود با اتاق‌های نیمه آماده و تکمیل نبودن برخی دیگر از امکانات مواجه شده‌اند ولی ورزشکاران بعد از تمرین در مراکز تازه احداث شده به شدت از آنها ابراز رضایت کردند.

احزاب مخالف در روسیه علت اصلی تاخیر در برخی از پروژه‌های المپیک را فساد موجود در سیستم دولتی ارزیابی کرده‌اند. المپیک زمستانی سوچی سه برابر المپیک تابستانی لندن هزینه در بر داشته است.

لیلیا شوتوسووا معاون مرکز تحقیقات سیاست عمومی مسکو گفته است که مسابقات زمستانی سوچی "مظهر فساد، بی کفایتی، عدم عقلانیت، غرور و خود بزرگ بینی است."

مسئولان برگزار کننده المپیک زمستانی سوچی با رد هزینه ۳۰ میلیارد پوندی (آنها می گویند که این هزینه زیرساخت ها برای برگزاری بازی‌هاست)، تاکید کرده‌اند که هزینه برگزاری این بازی‌ها نزدیک به چهار میلیارد و سیصد میلیون پوند بوده است.

الکساندر ژوکوف، رئیس کمیته المپیک روسیه گفته که مسئولان برگزاری "هیچ مورد پنهانی که حاکی از فساد آنها باشد" ندارند. 

امشب هر ۴۰ هزار صندلی استادیوم فیشت سوچی در هنگام مراسم افتتاحیه پر نبود موضوعی که شاید با آغاز رقابت‌های المپیک زمستانی بیشتر به چشم بیاید.

BBC NEWS

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:المپیک زمستانی,پر هزینه ترین بازی‌های المپیک ,شهر سوچی,مسکو,المپیک زمستانی سوچی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

معمولا در جوایز اسکار فیلمهای علمی- تخیلی معمولا به غیر از بخشهای تکنیکی جایزه مهمی نمی گیرند. اکنون طرفداران فیلمهای علمی – تخیلی ممکن است از خود بپرسند که فیلم جاذبه به کارگردانی آلفونسو کوارون برای بردن جایزه بهترین فیلم چقدر شانس دارد؟

تاریخ اسکار نشان می دهد که فیلمهای علمی- تخیلی معمولا در بخش بهترین فیلم اقبال خوبی نداشتند. در سال ۱۹۷۷ اولین فیلم از مجموعه جنگ ستارگان بر سر کسب اسکار بهترین فیلم در برابر فیلمی از وودی آلن به نام آنی هال شکست خورد.

در سال ۱۹۸۲ ئی تی؛ موجود فضایی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ در برابر فیلم گاندی از پای در آمد. در سال ۲۰۱۰ دو فیلم علمی- تخیلی منطقه ۹ و آواتار اسکار بهترین فیلم را به یک فیلم با بودجه کم به نام مهلکه باختند. و در سال ۲۰۱۱ نیز فیلم علمی- تخیلی سرآغاز در برابر سخنرانی پادشاه شکست خورد.

Richie DiMaso - American Hustle wallpaper

آیا امسال جاذبه اولین فیلم علمی - تخیلی خواهد شد که به ستارگان خواهد پیوست و یا مثل سالهای قبل بعد از عبور از چند دست انداز به زمین خواهد نشست؟

جواب این سئوال و همه سئوالهای دیگر در مورد جوایز اسکار امسال در روز دوم مارس روشن خواهد شد.

BBC NEWS

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:جاذبه,فیلمهای علمی- تخیلی,جنگ ستارگان,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

محققان استرالیایی جرم کیهانی 13.6 میلیارد ساله‌ای را کشف کرده‌اند که قدیمی‌ترین ستاره جهان تا به امروز است.

 به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این ستاره فقط 200 میلیون سال پس از «انفجار بزرگ» شکل گرفته که جهان را به عرصه وجود آورد. مدعیان پیشین قدیمی‌ترین ستاره جهان، حدود 13.2 میلیارد سال قدمت دارند و در سال‌های 2007 و 2013 کشف شدند.

 به گفته استفان کلر از دانشگاه ملی استرالیا، ستاره جدید موسوم به Methuselah در کهکشان راه شیری و در فاصله 6000 سال نوری از زمین واقع شده و فقدان کامل سطوح قابل تشخیص آهن در طیف نوری آن، گواهی بر قدمت بالایش است.

Methuselah پیرترین ستاره جهان 

 انفجار بزرگ، جهانی مملو از هیدروژن، هلیم و تا حدودی لیتیم را به وجود آورد و تمامی دیگر عناصر امروزی در ستارگانی به وجود آمدند که در ابرهای گازی و غبار ابرنواخترها (ستارگان بزرگی که در پایان زندگی‌شان منفجر شده‌اند) متولد می‌شوند. این فرآیند بازیافت پایان‌ناپذیر، ابزاری مهم برای مطالعات فیزیکدانان نجومی به شمار می‌آید.

 یکی از شیوه‌های تعیین قدمت ستاره، آهن است که محتوای آن در یک ستاره با هر تولد متوالی افزایش می‌یابد و هر چه سطوح محتوای آهن در طیف نوری ستاره‌ای پایین‌تر باشد، قدمت آن بیشتر است. دانشمندان از فراوانی آهن یک ستاره به عنوان ساعتی کیفی استفاده می‌کنند که زمان شکل‌گیری آن را بدست می‌دهد.

 کلر گفت: در مورد ستاره جدید، میزان آهن موجود کمتر از یک میلیونم آهن خورشید و 60 برابر کمتر از هر ستاره شناخته‌شده دیگری است و بنابراین قدیمی‌ترین ستاره جهان به شمار می‌آید.

تلسکوپ SkyMapper در دانشگاه ملی استرالیا

 این جرم آسمانی با استفاده از تلسکوپ SkyMapper در دانشگاه ملی استرالیا کشف و جزئیات آن در مجله Nature منتشر شد.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:جرم کیهانی 13,6 میلیارد ساله‌,انفجار بزرگ, Methuselah,سطوح محتوای آهن, SkyMapper ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

تصویری از بازی محبوب مافیا 

مافیا یا کوزانوسترا Cosa Nostraانجمن مخفی خلافکاران سیسیل بود. این گروه در اواسط قرن ۱۹ میلادی به دلیل بی اعتمادی مردم به حکومت و سیستم قانونی و وابستگی مردم به افراد محلی قدرتمند در سیسیل بوجود آمد و بعدها در شرق ایالات متحده آمریکا و استرالیا گسترش یافت.معروف‌ترین نمونه مافیا پنج خانواده‌های تبهکار در شهر نیویورک می‌باشد.تمام فعالیتهای مافیا برای پول سازی است

مافیا از مجموعه‌هایی که به عنوان خانواده شناخته می‌شود تشکیل می‌شود که هر خانواده یک روستا، یک شهر، یا یک منطقه را رهبری می‌کند.ساختار این خانواده‌ها مانند یک درخت می‌باشد و معمولاً توسط فردی که «پدرخوانده» یا دن یا باس نامیده می‌شود، هدایت می‌شود.

در کنار رئیس معمولاً یک مشاور (Con sigliere) هم وجود دارد که در گرفتن تصمیمات به رئیس کمک می‌کند.درپایین مقام رئیس، معاون او (under boss) قرار دارد . معاون رئیس در مرتبهٔ دوم از لحاظ فرماندهی قرار می‌گیرد، اگر چه میزان قدرتی که او در اختیار دارد، نسبت به رئیس کم تر است.یایین تر از معاون رئیس چندین capo وجود دارد.هر capo محدوده‌ای از قلمرو خانواده را در اختیار دارد.capoها باید بسیار قدرتمند باشند تا قدرت خانواده حفظ شود.هر capo تعداد زیادی سرباز را برای انجام عملیاتهای مختلف رهبری می‌کند.و در نهایت سربازان (Soldiers).سرباز پایین‌ترین جایگاه را در درون خانواده دارند و معمولاً کارهای جنایی و خطرناک را برای خانواده انجام می‌دهند.

تئوری‌های زیادی در مورد معنی نام مافیا مطرح است. صفت سیسیلی 'mafioso' که احتمالاً از ریشه لغت «ماهیاس» عربی گرفته شده‌است که به معنای «مبارزه پرخاشگرانه» است.مردم ایتالیا اعتقاد دارند که کلمه مافیا از جمله (Morte Alla Francia Italia Anelia مرگ بر فرانسه درود بر ایتالیا) گرفته شده‌است.

Art by Raymond Minaar.

طرح توسط Raymond Minaar

مافیا در امریکا

اوج قدرت گرفتن گروههای تبهکاری در ایالات متحده امریکا در زمان تصویب قانون منع فروش مشروبات الکلی در سال ۱۹۲۰ اتفاق افتاد.به گفته بسیاری از سیاستمداران امریکا این بزرگترین اشتباه دولت آن زمان امریکا بود. تبهکاران که در آن زمان، برای تصویب این قانون لحظه شماری می‌کردند به سرعت وارد عمل شدند و با توجه به گستردگی مرزهای ایالات متحده، قاچاق و حمل و نقل غیر قانونی مشروبات الکلی از کانادا و سایر کشورهای همسایه ایالات متحده، به صورت گسترده و غیر قابل مهار آغاز شد.با اجرای این قانون گروههای تبهکاری به سرعت رشد کرده و ثروت و قدرت باور نکردنی را در شرق ایالات متحده بدست آورند.در شهر نیویورک که بیشتر این معاملات قاچاق انجام می‌گرفت، دو گنگستر به نامهای سالواتوره مارانزانو(رهبر خانواده بونانو) و جو ماسیرا(رهبر خانواده گنووسه و رهبر تمام رهبرها در آن سالها) اوضاع را بدست گرفتند و بر سر منافع خود با یکدیگر وارد جنگهای خونینی بین سالهای ۱۹۲۱ تا ۱۹۳۱ شدند.بزرگترین این جنگها که جنگ (کاستلاماره) نام داشت باعث کشته و مفقود شدن بیش از دویست نفر در نیویورک و نیوجرسی شدریزش گسترده بزرگان مافیا که در جنگ خونین کاستلاماره در خانواده‌های مافیایی اتفاق افتاد زمینه را برای قدرت گرفتن بزرگترین مرد مافیا تا آن زمان را هموار ساخت.مردی با نام چارلز لوچیانو ملقب به خوش شانس.لوچیانو با حمایت از دن سالواتوره وارد جنگ کاستلاماره شد و مارانزانو توانست با کمک لوچیانو، ماسیرا را از گردونه قدرت خارج کند.جنگ خونین کاستلاماره در پایان با پیروزی مارانزانو خاتمه یافت (سال ۱۹۳۱) و مارانزانو در جلسه‌ای به عنوان "رهبر تمام رهبرها" انتخاب شد.قدرت مارانزانو و گروه وی در آن سالها(۱۹۲۹-۱۹۳۱)آن چنان افزایش یافت که گروه مارانزانو در میان تبهکاران نیویورک با لقب امپراطوری روم شناخته می‌شد.فردی که بیشترین سود را از این کشتارها برد کسی جز لوچیانو نبود.

 

File:LuckyLucianoSmaller.jpeg

چارلز لوچیانو ملقب به خوش شانس(Charles "Lucky" Lucian)

 

چارلز لوچیانو در حال اسکورت توسط دو کارگاه به داد گاه(1936)

لوچیانو در ابتدا با از بین بردن ماسیرا وفا داری خود را در ظاهر به مارانزانو ثابت نمود ولی بعد از مدتی(چهار ماه) مارانزانو به طرز مشکوکی در دفترش به قتل رسید و چهل نفر از هواداران مارانزانو در یک شب کشته یا مفقود شدند.لوچیانو که در قتل مارانزانو دخالت داشت در سال ۱۹۳۱ بر صندلی ریاست مافیای ایالات متحده آمریکا تکیه زد.بعد از این حوادث لوچیانو در کمیسیونی که خود آن را پایه ریزی کرد، به عنوان رهبر مافیا انتخاب شد.

Salvatore Maranzano.49170724 std

مارانزانو 

چارلز لوچیانو با کمک دوستانی باهوش و قدرتمند مانند فرانک کاستلو، ویتو گنووسه، آلبرت آناستازیا، کارلو گامبینو، مایر لانسکی و باگزی سیگل یهودی، مافیای امریکا را وارد مرحله جدیدی از ثروت و قدرت کرد و در سال ۱۹۳۲ سندیکای ملی جنایت کاران را به وجود آورد(شامل رهبران پنج خانواده).او پایه پنج خانواده مافیایی نیویورک را مستحکم کرد و با تشکیل کمیسیون، خود در راس این سندیکا، ریاست و رهبری را بر عهده گرفت.لوچیانو در سال ۱۹۳۶ به زندان افتاد ولی چند سال بعد به دلیل کمک به ارتش امریکا در ورود به سیسیل ایتالیا در جنگ جهانی دوم و سرکوب ژنرال موسلینی از زندان آزاد شد.بعد از لوچیانو کبیر، فرانک کاستلو ملقب به (نخست وزیر) رهبری مافیای آمریکا را در دست گرفت. کاستلو جانشین و مشاور لوچیانو در گذشته بود. پس از کاستلو، به ترتیب ویتو گنووسه، جوزف بونانو و کارلو گامبینو رهبری مافیای امریکا(رهبری کل)را بر عهده داشتند.خانواده‌های مافیایی امریکا هنوز هم با همان کیفیت ولی با ساختاری متفاوت حفظ شده‌اند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مافیا,مافیای ایالات متحده آمریکا,گروههای تبهکاری ,تبهکاران,قاچاق ,گنگستر,خانواده‌های تبهکار ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

فیلیپ سیمور هافمن، هنرپیشه معروف آمریکایی در سن ۴۶ سالگی در نیویورک درگذشت.جسد آقای هافمن روز یکشنبه، ۲ فوریه، در آپارتمانش در نیویورک پیدا شد.گزارش‌ها حاکیست که علت مرگ این ستاره هالیوود مصرف بیش از حد مواد مخدر بوده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از منابع خود می‌نویسد که مقادیری هروئین در آپارتمان وی پیدا شده است.

پلیس نیویورک هنوز رسما این مساله را تایید نکرده است.آقای هافمن یکی از محبوب‌ترین چهره‌های سینمای آمریکا بود.

او در سال ۲۰۰۶ میلادی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را به خاطر بازی در فیلم کاپوتی در نقش ترومن کاپوتی، نویسنده آمریکایی در قرن بیستم دریافت کرد.فیلیپ سیمور هافمن در گذشته اذعان کرده بود که سال‌ها به هروئین اعتیاد داشته است.

او سال پیش نیز گفته بود که پس از ۲۳ سال خودداری از مصرف هروئین، بار دیگر به استفاده از این ماده مخدر مبادرت کرده است ولی سخت در تلاش است که آنرا کنار بگذارد.فیلیپ هافمن به همراه تام هنکس در فیلم جنگ چارلی ویلسون نیز بازی کرده بود و در سال ۲۰۰۸ نامزد جایزه اسکار بازیگر نقش مکمل مرد بود.

آقای هافمن همچنین به تازگی در رشته فیلم‌های "عطش مبارزه" نقش ایفا کرده بود.

خانواده هافمن با صدور بیانیه‌ای مرگ او را غم انگیز و ناگهانی توصیف کرده‌اند.

بسیاری از هنرپیشه های آمریکایی و ستارگان هالیوود نیز با صدور بیانیه و از طریق توئیتر از مرگ ناگهانی فیلیپ سیمور هافمن ابراز تاسف کرده و به خانواده اش تسلیت گفته اند.

BBC NEWS

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:فیلیپ سیمور هافمن,مرگ ستاره هالیوود ,جایزه اسکار ,ترومن کاپوتی,عطش مبارزه,مصرف هروئین,جنگ چارلی ویلسون,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

Aculight-bluelaser-460x300

در گامی دیگر به سوی ساخت تسلیحات لیزری شرکت لاکهید مارتین یک لیزر فیبری 30 کیلوواتی را با ترکیب‌کردن چند لیزر به شکل یک پرتو نوری منفرد، تولید کرده است. به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بر اساس ادعای شرکت کانادایی سازنده، این قدرتمندترین لیزری است که در عین حال قادر است کیفیت پرتو و کارآیی الکتریکی‌اش را حفظ کرده و راه را برای تولید سیستم‌های تسلیحاتی لیزری مناسب هموار کند.

 لاکهید مارتین مدعی است اگرچه تسلیحات لیزری با موفقیت در گذشته آزمایش شده‌اند و می‌توانند اهداف را رهگیری و نابود کنند، اما به دلیل ماهیت ناکارآمد لیزرهایشان به عنوان تسلیحات تاکتیکی عملیاتی نیستند.

 این در حالی است که لیزر جدید دارای کاربردهای متنوعی در بسترهای نظامی هوایی، زمینی و دریایی خواهد بود.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:لیزر,تسلیحات تاکتیکی عملیاتی,تسلیحات لیزری شرکت لاکهید مارتین ,لیزر فیبری 30 کیلوواتی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

جهش ژنتیکی برای نوشیدن شیر به طور مستقل در بخش‌های مختلف جهان و طی چند هزار سال گذشته در نتیجه گزینش طبیعی قوی تکامل یافت و همواره این پرسش مطرح بوده که چرا این جهش تا این اندازه موثر بوده است. به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در میان توسعه‌های کلیدی در تکامل بشر می‌توان به توانایی وی برای هضم شیر فراتر از آغاز کودکی اشاره کرد. شواهد نشان می‌دهد جهشی که انسان را قادر به نوشیدن شیر در تمامی عمرش کرده، طی 7500 سال اخیر ظاهر شده است. تحلیل اسکلت‌های انسانی در مکانی باستانی در اسپانیا نشان می‌دهد، ژن نوشیدن شیر به سرعت در جهان منتشر شد و این بدین معناست که شیر باید به دلایلی بیش از حضور ویتامین D، برای جذب لاکتوز آن سودمند بوده باشد.

 «اودنی اسوریسدوتی»، زیست‌شناس تکاملی دانشگاه اوپسالای سوئد گفت: سال‌ها این فرضیه مطرح بوده که به دلیل فقدان نور خورشید در شمال اروپا، افراد مجبور به جبران‌کردن کمبود کلسیم و ویتامین D با نوشیدن شیر بوده‌اند؛ اما مطالعات نشان می‌دهد فرضیه جذب کلسیم، بر تکامل هضم لاکتوز تاثیرگذار نبوده است. با مطالعه نمونه‌هایی از بقایای اسکلت هشت انسان که حدود 5000 سال پیش در شمال شرق اسپانیا زندگی کرده‌اند، این محقق و همکارانش دی‌ان‌ای آنها را برای بررسی عمل هضم لاکتوز بررسی کرد و تحلیل‌های آنها نشان داد ساکنان غارهای باستانی اجداد افرادی بودند که در اسپانیای امروزی مرتبا شیر مصرف می‌کنند.

 تیم علمی با استفاده از شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای، امکان رسیدن جهش ژنتیکی مطلوب به انسان مدرن برای هضم شیر به طور تصادفی را رد کرد و نشان داد که انتخاب قوی برای آن وجود داشته است؛ مولفه‌ای که نوشیدن شیر را به امتیازی بزرگ در مقابل افرادی تبدیل کرده که آن را مصرف نمی‌کردند. یافته‌های جدید نمی‌تواند به طور قطعی این مولفه را تعیین کند، اما اسوریسدوتی نظریه‌ جدیدی ارائه‌ داده که بر مبنای آن، مزرعه‌داران اولیه پنیر و ماست را به مدت‌های طولانی پیش از نوشیدن شیر مصرف می‌کردند، زیرا هضم آنها آسان‌تر است، اما در زمان‌های قحطی و زمانی فقدان محصولات کشاورزی و مصرف کامل فراورده‌های لبنی، افراد مجبور به نوشیدن شیر می‌شدند؛ در این میان، آنهایی که دارای جهش ژنتیکی برای هضم آن بودند، از قحطی نجات می‌یافتند و افرادی که قادر به هضم لاکتوز نبودند، مبتلا به نوعی اسهال می‌شدند که زندگی آنها را تهدید می‌کرد.

 در حال حاضر، با این که شیر در نقاط مختلف تکامل انسانی منبع غذایی خوبی بوده، موقعیت‌هایی که موجب ایجاد فشارهایی برای مصرف آن شده، هنوز ناشناخته مانده‌اند.

 جزئیات این مطالعه در مجله Molecular Biology and Evolution منتشر شد.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:خوردن شیر حیوانات,جهش ژنتیکی ,هضم شیر ,ویتامین D,جذب لاکتوز,کمبود کلسیم,پنیر و ماست ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

هر چه قدر شخصی منزلش را پاکیزه نگه دارد، میکروب‌ها و باکتری‌های مضر در مکان‌هایی پنهان می‌شوند که کمتر شخصی به آنها شک می‌کند.

 به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، میکروب‌ها در جاهای مختلفی از جای خیمردندان در حمام گرفته تا دستگیره‌های اجاق گاز وجود دارند؛ با این حال، سارا هامفریز، مدیر اجرایی مجله معتبر انگلیسی‌زبان Real Simple معتقد است عجیب‌ترین نقطه آلوده به میکروب در منزل قوری چای یا قهوه است.به هر میزان که این وسیله پاکیزه نگه داشته شود، رسوب‌های معدنی موجود در آب با گذر زمان موجب انباشت باکتری‌ها می‌شود.

 این کارشناس همچنین معتقد است دیوارهای سرویس بهداشتی، کنترل تلویزیون و کلیدهای برق از مکان‌هایی هستند که افراد به وجود میکروب‌ها در آنجا کمتر شک می‌کنند، اما این نقاط باکتری‌های زیادی را در خود جای داده‌اند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:عجیب‌ترین نقطه آلوده به میکروب,رسوب‌های معدنی,کلیدهای برق,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

نتایج دو پژوهش عمده نشان می‌دهد برخی از ژن‌هایی که عامل بیماری‌هایی مثل دیابت نوع دوم، افسردگی درازمدت، کرون، لوپوس، سیروز صفراوی و در کمال شگفتی اعتیاد به سیگار در انسان‌های امروزی است، از نئاندرتال‌ها به ارث رسیده است.

 این انتقال ژن نتیجه آمیزش اجداد انسان‌های امروزی با نئاندرتال‌هاست که بین ۴۰ تا ۸۰ هزار سال پیش در خاورمیانه و در جریان مهاجرت انسان‌های اولیه از قاره آفریقا صورت گرفته است و دو تا چهار درصد ژن انسان‌های امروزیِ آسیایی و اروپایی محصول آمیزش اجداد آنها با نئاندرتال‌ها است. 

در این تحقیق وسیع، دانشمندان فرمول ژنتیکی حدود هزار نفر از انسان‌های امروزی را با دی‌ان‌ای استخوان شست پای یک زن نئاندرتال که در غاری در سیبری کشف شده بود، مقایسه کردند.

آنها سال گذشته ژنوم تقریبا کامل این زن را تعیین و منتشر کرده بودند.

در میان این هزار نفر ۱۷۶ نفر هم از مردم صحرای جنوب آفریقا بودند. این گروه به عنوان گروه شاهد در نظر گرفته شده بودند؛ زیرا دی‌ان‌ای نئاندرتال‌ها در مردم شرق آسیا و اروپا یافت می‌شود اما بومیان آفریقا فاقد ژن نئاندرتال‌ها هستند چون اجداد آنها به قاره‌های دیگر مهاجرت نکردند و با نئاندرتال‌ها آمیزش نداشتند.

این مقایسه نشان داد که ژن نئاندرتال‌ها بصورت همگون در تمام ژنوم انسان‌های امروزی پراکنده نیست اما بعضی از نواحی هم کاملا عاری از ژن نئاندرتال‌ها است.

سریرام سانکارارامان یکی از محققانی که بر روی ژن نئاندرتال‌ها تحقیق کرده به بی بی سی گفت مناطقی در ژنوم انسانهای امروزی وجود دارد که کاملا عاری از ژن‌های نئاندرتال‌هاست چون انتخاب طبیعی باعث حذف ژن‌های مضر و بد شده است.

این مناطق عاری از ژن نئاندرتال ها بویژه در ژن‌های تولید اسپرم بر روی کروموزوم X (کروموزوم مونث) دیده می شوند. به این ترتیب شاید بتوان به این نتیجه رسید که باروری فرزندان انسان-نئاندرتال کم بوده است، درست مثل حیوانات گونه‌های نزدیک که با هم جفتگیری می‌کنند.

پروفسور دیوید رایش، استاد ژنتیک دانشگاه هاروارد معتقد است در تفسیر یافته های این پژوهش باید احتیاط کرد چرا که ژن نئاندرتال‌ها بخش اندکی از ژنوم ما را تشکیل می‌دهد اما در کل "ژن‌های نئاندرتال‌ها بیشتر ژن‌های بد بوده تا ژن خوب."

آن مقدار که از ژن نئاندرتال‌ها در ما باقی مانده، باعث ایجاد شماری از بیماری‌هاست، البته بعضی از آنها هم باعث کاهش بیماری می‌شوند؛ مثلا ژن نئاندرتال‌ها هم باعث افزایش و هم باعث کاهش بیماری کرون، نوعی بیماری التهابی دستگاه گوارش، می شود.

به علاوه، ژن‌های نئاندرتال‌ها در ژن‌های پوست و مو و ناخن غیر آفریقایی‌ها بیشتر دیده می‌شوند.

انسانهای اولیه که به بیرون از قاره آفریقا مهاجرت می‌کردند باید در آب و هوای سرد دوام می آوردند در حالی که نئاندرتال ها از مدت‌ها قبل خود را با آب و هوای سرد تطبیق داده بودند بنابراین برای پوست، مو و ناخن ضخیم تر و محکم‌تر به ژنهای آنها نیاز بود.

علاوه بر این پوست نقش مهمی در دفاع بدن در مقابل عوامل بیماری‌زا دارد.

این بررسی همچنین نشان داد ژن‌های نئاندرتال‌ها در بیماری‌های اتوایمیون (خودایمنی) نقش دارند و همچنین ژن (آلل) اعتیاد به سیگار بویژه در اروپایی‌ها هم از نئاندرتال ها به ما به ارث رسیده است.

البته این به آن معنا نیست که نئاندرتال‌ها در غارها مشغول دود و دم بوده‌اند بلکه نشان می‌دهد این ژن احتمالا کارکردهای مختلفی دارد و یکی از تاثیرات آن ترک سیگار را دشوار می‌کند.

دانشمندان البته هنوز نمی‌توانند به این سوال جواب بدهند که آیا ژن‌های بیماری‌زای نئاندرتال‌ها در خود آنها هم باعث این بیماری‌ها می‌شده یا جهش ژنتیکی باعث بیماری‌زا شدن این ژن‌ها برای ما شده است.

نئاندرتال ها سی هزار سال پیش منقرض شدند اما دقیقا روشن نیست چرا.

برخی معتقدند این شاید نخستین نسل کشی تاریخ بوده و هومو ساپینس‌ها پسرعموهای نئاندرتال خود را قتل‌عام کرده‌اند.

برخی دیگر نیز دلایل دیگری از جمله آب و هوا یا بیماری را دلیل محو شدن نئاندرتال ها از صحنه روزگار می‌دانند اما به هر حال نئاندرتال‌‍‌ها هنوز در ما حضور دارند و با ما زندگی می‌کنند و بر زندگی ما تاثیر می‌گذارند و شاید هم انتقام خون اجدادشان را می‌گیرند.

BBC NEWS

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:نئاندرتال ها,انسانهای اولیه ,غارها ,هومو ساپینس‌ها,بیماری‌های اتوایمیون,ژنوم, انسان‌های امروزیِ آسیایی و اروپایی ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مایکل شوماخر و همسرش

سابین کم، مدیر مایکل شوماخر می‌گوید پزشکان با کاهش داروهای بیهوشی تلاش می‌کنند او را از کما بیرون بیاورند. این قهرمان سابق فرمول یک از ماه پیش به دلیل مصدومیت از ناحیه سر به شدت مجروح شد و تحت درمان است.

 سابین کم، طی بیانیه‌ای اعلام کرد: "کاهش داروها به بیرون آوردن شوماخر از حالت اغما کمک می‌کند اما این روند ممکن است مدت زیادی طول بکشد."

مایکل شوماخر، پر افتخارترین راننده فرمول یک، روز یکشنبه، هشتم دی، و به هنگام اسکی در کوه‌های آلپ در فرانسه دچار سانحه شد و سر او به شدت به یک صخره برخورد کرد.

پزشکان بیمارستانی در شهر گرونوبل فرانسه شوماخر را در حالت کمای مصنوعی نگه داشتند تا بتوانند با عمل جراحی لختگی خون در مغز او را بیرون بیاورند.

سپس او را در همان حالت نگه داشتند تا مانع از ورم بیش از حد بعد از عمل جراحی شوند.

خانواده شوماخر درخواست کرد حریم خصوصی آنها رعایت شود و در عین حال از همه مردم در سراسر جهان برای نشان دادن احساس همدردی تشکر کردند.

خانواده شوماخر که در تمام مدت بستری بودنش در بیمارستان، کنار تختش حضور داشتند، صدها نامه و هدایای مختلف از سراسر جهان دریافت کرده‌اند.

شوماخر که سال گذشته از فرمول یک برای دومین بار خداحافظی کرد، چند روز بعد از تصادفش ۴۵ ساله شد.

او در ۱۹ سال دوران حرفه‌اش در فرمول یک برنده ۹۱ مسابقه شد و هفت بار بر سکوی قهرمانی جهان ایستاد و از این رو پر افتخارترین راننده فرمول یک تاریخ به شمار می‌رود.

این هفت قهرمانی دو بار با تیم بنتون (۱۹۹۵ و ۱۹۹۴) و پنج بار متوالی با تیم فراری (۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵) بود.

شوماخر پس از اینکه در سال ۲۰۰۶ در رقابتهای فرمول یک دوم شد اعلام بازنشستگی کرد.

پس از آن او در یک حادثه موتورسواری در اسپانیا بشدت آسیب دید اما بهبود یافت و در سال ۲۰۱۰ با تیم مرسدس دوباره به پیست مسابقات برگشت، هر چند موفقیت چندانی کسب نکرد.

BBC NEWS

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: مایکل شوماخر,اغما ,مصدومیت,کمای مصنوعی,جراحی لختگی خون ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

Scientists reveal cause of one of the most devastating pandemics in human history

تصویری از دندان یک قربانی طاعون

دانشمندان مدعی‌اند دو مورد از خانمان‌براندازترین طاعون‌های تاریخ بشر ممکن است دوباره ظاهر شوند.

 به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بر اساس تحقیقات جدید، طاعون جاستینیان و مرگ سیاه که در گذشته‌های دور نیمی از جمعیت اروپا را به کام مرگ بردند، بر اثر گونه‌های متمایز پاتوژنی یکسان شکل گرفتند. یکی از این گونه‌ها به خودی خود ناپدید شد و دیگری منجر به گسترش جهانی و ظهور بیماری دوباره در اواخر دهه 1800 شد و یافته‌های جدید نشان می‌دهد گونه جدید طاعون ممکن است در آینده دوباره در میان انسان‌ها ظهور کند. تحقیقات هندریک پواینار، مدیر «مرکز دی‌ان‌ای باستانی» دانشگاه مک‌مستر و همکارانش قابل‌توجه است زیرا اکنون اطلاعات اندکی در مورد منشا طاعون جاستینیان (طاعونی که به سرنگونی امپراتوری روم کمک کرد) و ارتباط آن با «مرگ سیاه» در 800 سال بعد وجود دارد و دانشمندان امیدوارند تحقیقات جدیدشان به درک بهتر دینامیک بیماری‌های عفونی مدرن از قبیل نوعی طاعون که هنوز هم سالانه هزاران نفر را به کام مرگ می‌برد، کمک کند.

Scientists reveal cause of one of the most devastating pandemics in human history

اجساد کشف شده قربانیان طاعون در باواریای آلمان(دانشگاه مونیخ) M. Harbeck

 طاعون جاستینیان حدود قرن ششم میلادی ظاهر شد و بین 30 تا 50 میلیون نفر (نیمی از جمعیت جهان) را از بین برد و طاعون سیاه نیز 800 سال پس از آن، 50 میلیون نفر از مردم اروپا را به کام مرگ فرستاد.

 با استفاده از شیوه‌های پیشرفته، محققان دانشگاه‌های مک‌مستر، آریزونای شمالی و دانشگاه سیدنی، قطعات ریز دی‌ان‌ای را از دندان‌های 1500 ساله متعلق به دو قربانی طاعون جاستینیان در آلمان ایزوله کردند؛ با تحلیل این قطعات کوچک، آن‌ها ژنوم قدیمی‌ترین باکتری یرسینیا پستیس را بازسازی کردند.

 این باکتری مسئول طاعون جاستینیان بود و دانشمندان آن را با پایگاه داده‌های ژنوم‌های بیش از 100 گونه معاصر مقایسه کردند؛ آنها دریافتند مسئول شیوع این طاعون یک "بن‌بست" تکاملی بود و این بن‌بست متفاوت از گونه‌های دخیل در مرگ سیاه و دیگر طاعون‌هایی بود که پس از آن آمدند.

 دانشمندان می‌دانند که باکتری یرسینیا پستیس از جوندگان در طول تاریخ به انسان منتقل شد و مخازن جوندگان این طا‌عون هنوز در بسیاری از بخش‌های جهان وجود دارد.

 جزئیات این مطالعه در مجله The Lancet Infectious Disease منتشر شده است.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:طاعون نابودگر بازمی‌گردد؟,بیماری‌های عفونی,طاعون جاستینیان,مرگ سیاه,ژنوم قدیمی‌ترین باکتری یرسینیا پستیس,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

15-378.jpg

نتایج تحقیق یک پژوهشگر در کشور نشان می‌دهد: میدان‌های الکترو مغناطیسی بر کمیت و کیفیت اسپرم تاثیرات مخربی می‌گذارند.

 به گزارش خبرنگار پژوهشی ایسنا، میدانهای الکترومغناطیسی شامل امواج مایکروویو (MW)،‌انرژی حاصل از امواج رادیویی(RF)، امواج موبایل، خطوط فشار قوی برق‌، میدانهای مغناطیسی سیستم‌های الکترونیک هستند. امروزه پیشرفتهای تکنولوژی، باعث تسهیلاتی در زندگی انسان شده‌اند؛ ولی استفاده از آنها می‌تواند عوارض جانبی بر باروری داشته باشند. تا کنون مطالعات زیادی در زمینه اثرات میدانهای الکترومغناطیسی بر باروری انسان صورت گرفته است که همگی نشان می‌دهد میدانهای الکترومغناطیسی با اثر بر کمیت و کیفیت اسپرم و میزان تستوسترون بر باروری تاثیر می‌گذارند.

  در این تحقیقات،‌ عوارض این میدانها بر رشد فولیکولها و تخمک‌گذاری‌ در موشها و گاوها مشاهده شده است.دکتر فرشته مهرآیین، دانشیار گروه آناتومی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز که طی تحقیق خود که به بررسی مقالات مربوط به سالهای 2010 تا 2013 در این باره پرداخته است، به این نتیجه دست یافته که عوارض اپی ژنتیک میدانهای الکترومغناطیسی در بیان ژن‌ها از طریق تغییر در فعالیت هیستون کیناز و فسفریلاسیون و دفسفوریلاسیون هیستونها در متافاز و آنافاز اثبات شده‌اند؛ بطوریکه کاهش فعالیت هیستون کیناز نقص در فرایند اسپرماتوژنز را به دنبال دارد.

 بر اساس یافته‌های وی، میدانهای الکترومغناطیسی باعث افزایش اکسیداتیو استرس شده و این خود باعث تولید رادیکالهای آزاد در سلول می‌شود.

 بر اساس بررسی‌های صورت گرفته توسط این پژوهشگر، مقالات و تحقیقات انجام شده طی سالهای یاد شده نشان داده‌اند که آسیب مستقیم دی ان ای و تغییر ساختار سلول، ناشی از افزایش اکسیداتیو استرس است و تخریب کروماتین به صورت بروز توده‌های کوچکی در سیتو پلاسم سلول در مرحله اینترفاز مشاهده شده است.

 بنا بر این مطالعات،‌ اثر میدانهای الکترو مغناطیسی باعث تغییر در مورفولوژی ، حرکت و تعداد اسپرم شده و همچنین بر روند تخمک‌گذاری تاثیر می‌گذارند و باعث ایجاد نقص در فولیکول‌ها و ترشح هورمونها نیز می‌شوند.

 نتایج این مطالعه حاکیست: در سطح مولکولی نیز تغییر در سطوح هیستون کیناز و تخریب دی ان ای رخ می‌دهد.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:میدان‌های الکترو مغناطیسی ,کمیت و کیفیت اسپرم,میزان تستوسترون,فسفریلاسیون و دفسفوریلاسیون هیستونها ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ایمی آدامز ، ۳۹ سالهبرای فیلم: کلاهبرداری آمریکایی

شخصیت او در فیلم: او نقش یک کلاهبردار و جیب بر زبردست به نام سیدنی پروسر را بازی می کند که توسط اف بی آی، پلیس فدرال آمریکا، مجبور می شود در یک عملیات صحنه سازی برای دستگیری چند سیاستمدار فاسد شرکت کند.

سابقه در جوایز اسکار: او تاکنون چهار بار در بخش بهترین بازیگر زن نقش مکمل نامزد شده است که آخرین مورد آن در سال ۲۰۱۲ برای بازی در فیلم مرشد بود ولی تاکنون هیچگاه موفق نشده یکی از مجسمه های زرین را با خود به خانه ببرد.

نظر منتقدان: پیتر برادشو در روزنامه گاردین می نویسد:" ایمی آدامز به خوبی نقش این شخصیت را با ذره ای از شهوت خود آزاری بازی می کند." 

کیت بلانشت ۴۴ سالهبرای فیلم: جاسمین غمگین

شخصیت او در فیلم: او نقش یک زن مرفه و از افراد سرشناس در مهمانی ها و محیط های فرهنگی شهر نیویورک را بازی می کند که پس از بازداشت شوهرش به جرم تقلب مالی سرافکنده می شود و از مقام و منزلت می افتد.

سابقه در جوایز اسکار: این بازیگر استرالیایی تاکنون پنج بار برای دریافت جایزه اسکار نامزد شده ، از جمله دوبار به خاطر ایفای نقش الیزابت اول ملکه بریتانیا در فیلم مختلف در سالهای ۱۹۹۸ و سال ۲۰۰۷. او در سال ۲۰۰۵ به خاطر ایفای نقش کاترین هیپورن هنرپیشه قدیمی هالیوود در فیلم هوانورد جایزه بهترین بازیگر زن نقش مکمل را دریافت کرد.

نظر منتقدان: پیتر تراورس در مجله رولینگ استون می نویسد: "کیت بلانشت که روی صحنه تئاتر هم نقش بلانش یکی از شخصیت های نمایشنامه اتوبوسی به نام هوس را به خوبی بازی کرده، خیره کننده ترین عنصر و شکوه فیلم جاسمین غمگین است. او به شکل معجزه واری سرخوردگی و دلشکستگی این زن نخبه گرا و زورگو را به نمایش می گذارد. هنرنمایی وی پیروزمندانه است و همه باید آن را ببینند." 

ساندرا بولاک ، ۴۹ سالهبرای فیلم: جاذبه

شخصیت او در فیلم: او نقش یک زن فضانورد به نام دکتر رایان استون را بازی می کند که دختر چهارساله خود را از دست داده است و پس از وقوع یک سانحه در فضا سرگردان و معلق می شود.

سابقه در جوایز اسکار: ساندرا بولاک تاکنون فقط یک بار در سال ۲۰۱۰ در جوایز اسکار نامزد شده است و در همان سال به خاطر بازی در فیلم نقطه کور جایزه بهترین بازیگر زن نقش اول را از آن خود کرد.

نظر منتقدان: جاستین چانگ در مجله ورایتی می نویسد: "ساندرا بولاک با تواضع و حرمت ویژه ای نقش این زن فضانورد را ایفا کرده است. با حساسیت و عاطفه به گذشته این شخصیت اشاره می کند و چنان راحت تمام پرده سینما را تسخیر می کند که گویا این فیلم یک نمایش تک نفره و پر جاذبه یک زن است." 

جودی دنچ ، ۷۹ سالهبرای فیلم: فیلومنا

شخصیت او در فیلم: او نقش یک زن ایرلندی و کاتولیک به نام فیلومنا لی را ایفا می کند که پس از باردار شدن در سنین نوجوانی در سالهای دهه ۱۹۵۰ وی را به زور به صومعه می فرستند و فرزند او را پس از تولد برای سرپرستی به یک خانواده دیگر می سپارند. او پنج دهه بعد پس از آشنایی با یک روزنامه نگار تصمیم می گیرد فرزند خود را ردگیری کند. این فیلم بر اساس داستانی واقعی ساخته شده و خانم فیلومنا لی هنوز زنده است.

سابقه در جوایز اسکار: جودی دنچ تاکنون شش بار در جوایز اسکار نامزد شده است. او برای بازی در نقش ملکه الیزابت اول در فیلم شکسپیر عاشق، نقشی که کلا هشت دقیقه بود، جایزه بهترین بازیگر زن نقش مکمل را دریافت کرد.

نظر منتقدان: استیون هولدن در مجله نیویورکر می نویسد: "جودی دنچ نقش فیلومنا را طوری بازی می کند که گویا این زن سالخورده پس از همه بدرفتاری هایی که از کلیسا دیده هنوز هم به ایمان و اعتقادات خود وفادار است. به این خاطر به خوبی می تواند به بیننده القا کند که این شخصیت ظرفیت بخشودن را دارد و همین نکته به فیلم یک محور اخلاقی بسیار نیرومندی می دهد." 

مریل استریپ ، ۶۴ سالهبرای فیلم: ماه اوت: شهرستان اوسیج

شخصیت او در فیلم: او نقش زنی به نام ویولت وستون، یک مادرسالار را که از بیماری سرطان رنج می برد بازی می کند. وی به مصرف دارو معتاد است و یکی دیگر از عادات همیشگی وی توهین و بدرفتاری با اعضای خانواده و کسانی است که آنها را دوست دارد.

سابقه در جوایز اسکار: مریل استریپ پیش از این هفده بار نامزد شده و از این تعداد بی نظیر در سه مورد جایزه اسکار را برده است. در سال ۱۹۸۰ به خاطر بازی در فیلم کریمر علیه کریمر جایزه بهترین بازیگر زن در نقش مکمل، در سال ۱۹۸۳ به خاطر بازی در فیلم انتخاب سوفی و در سال ۲۰۱۲ به خاطر بازی در فیلم بانوی آهنین جایزه بهترین بازیگر زن نقش اول را دریافت کرده است.

نظر منتقدان: اوئن گلایبرمن در مجله انترتینمنت ویکلی می نویسد: "مریل استریپ با قدرت و خشم بی نظیری خود را در قالب این شخصیت نشان می دهد که نمونه بارزی از زنان مادرسالار مناطق مرکزی آمریکاست و در آزاردن افرادی که به آنها نزدیک هستند استعداد و انرژی ویژه ای دارند." 

BBC NEWS

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:اسکار ۲۰۱۴, نامزدهای جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی زن,ایمی آدامز,کیت بلانشت,ساندرا بولاک,جودی دنچ ,مریل استریپ ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

امسال ادل تقریبا تمامی جوایز ممکن را درو کرد. او در فوریه اسکار جایزه بهترین ترانه فیلم را برای ترانه 'اسکای فال' برد.

او نهمین جایزه گرمی خود را هم برای آهنگ Set Fire To The Rain گرفت.

ادل در ماه دسامبر در کاخ باکینگهام از پرنس چارلز، ولیعهد بریتانیا نشان افتخار دریافت کرد (برای میک جگر چهل سال طول کشید تا از خانواده سلطنتی نشانی دریافت کند).

زمانی که آلبوم '21' ادل در سال ۲۰۱۱ راهی بازار شد در سی کشور جهان پرفروشترین شد و در بریتانیا هم این مقام را برای بیست و سه هفته حفظ کرد. این آلبوم با فروش بیش از بیست و هشت میلیون نسخه پرفروشترین آلبوم سایت آمازون بشمار می‌رود.

با در نظر گرفتن تمام این افتخارات شاید وقت باز نشسته شدن ادل بیست و پنج ساله رسیده باشد!

BBC NEWS

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ادل, پرنس چارلز، ولیعهد بریتانیا,میک جگر,پرفروشترین آلبوم,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

برای اولین بار در تاریخ رشته‌‌های ورزش‌های توپی چهره‌ای از ورزش زنان ایران موفق شد در صف ۱۰ بازیکن برتر جهان حضور یابد. در فهرست ۱۰ بازیکن برتر فوتسال زنان دینا که سایت معتبر "فوتسال پلنت" futsalplanet منتشر کرد، سه بازیکن از برزیل، سه بازیکن از اسپانیا، دو بازیکن از پرتغال و یک بازیکن از روسیه و همچنین فرشته کریمی از ایران قرار داشتند.

در نهایت اما مینوزه، بازیکن تیم ملی فوتسال زنان برزیل به عنوان بهترین بازیکن جهان برگزیده شد. تاکنون همواره بازیکنانی از برزیل به عنوان بانوی سال انتخاب شده‌اند.

شهرزاد مظفر٬ سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان ایران و مدرس رسمی فیفا، این رویداد را "موفقیتی بزرگ برای فوتسال ایران" خوانده و کریمی را "لایق این انتخاب" دانسته است. به گفته‌ی وی "بازیکنانی که انتخاب شدند از بهترین‌های جهان هستند و انتخاب کریمی مهر تائیدی به توانایی‌های فنی و اخلاقی‌اش بود."

فوتسال زنان ایران در دوران اخیر شاهد پیشرفت‌های چشمگیری بوده و علیرغم مشکلات و دشواری‌هایی که برای پیشبرد فعالیتش با آن روبروست، نتایج درخور توجهی به دست آورده است، از جمله کسب مقام پنجم در رقابت‌های جام جهانی کوچک و همچنین کسب مدال نقره در آسیا.

فرشته کریمی که متولد سال ۱۳۷۶ است، در ابتدا ملی‌پوش فوتبال بانوان ایران بود و حتی همراه با این تیم به مسابقات مقدماتی المپیک لندن رفت، اما بازیکنان این تیم به دلیل مخالفت فیفا با استفاده از پوشش غیراستاندارد، بدون مسابقه به ایران بازگشتند. او پس از مدتی به خاطر نامساعد بودن شرایط فوتبال را ترک کرد و به لیگ فوتسال روی آورد و در حال حاضر در باشگاه پرسپولیس فعالیت دارد.

2014 Deutsche Welle

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ورزش زنان ایران,فرشته کریمی در میان ۱۰ بازیکن برتر فوتسال دنیا ,تیم ملی فوتسال بانوان ایران,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

در بازی نخست مرحله نیمه‌نهایی بخش زنان اوپن استرالیا، لی نا توانست در مسابقه‌ای یک طرفه یوجین بوشار کانادایی را با نتایج ۲-۶ و ۴-۶ شکست دهد. لی نای ۳۰ ساله که قهرمانی اوپن فرانسه در سال ۲۰۱۱ را در کارنامه دارد، علاوه بر تجربه ‎‌بالایش، حریف را مقهور سرعت و ضربات لب‌ خط خود کرد. بوشار۱۹ ساله پدیده مسابقات امسال بود. این تنیس‌باز کانادایی با این که نفر ۳۱ رده‌بندی جهانی است در بازی قبلی‌اش توانسته بود آنا ایوانوویچی، را حذف کند که با پیروزی مقابل سره‌نا ویلیامز (نفر اول تنیس زنان جهان) به یکچهارم نهایی رسیده بود. ولی در بازی نیمه نهایی بوشار هم نتوانست حریف نفر چهارم رده‌بندی جهانی شود. لی نا در رقابت‌های امسال در زمانی مناسبی به اوج رسیده است. او که خیلی راحت در مسابقه نیمه‌نهایی برنده شد، در مرحله یکچهارم نهایی در حالی فلاویا پنه‌تا از ایتالیا را تنها طی ۶۷ دقیقه برد که در بازی قبلی جلوی اِکاترینا ماکاروا نیز در کم‌تر از یک ساعت به پیروزی رسید.

در دیگر بازی مرحله نیمه‌نهایی زنان هم بازی دومینکا سیبولکووا به آسانی توانست آگنیژکا رادوانسکا را شکست دهد. این تنیس‌باز اسلواک با نتایج ۱-۶ و ۲-۶ توانست بر حریف لهستانی‌اش غلبه کند. رادوانسکا با این که پیش از دیدر نیمه‌نهایی توانسته بود ویکتوریا آزارنکا، مدافع دو دوره قهرمانی اوپن استرالیا را شکست دهد و با این که در رقابت‌های رودررو ۱-۵ از حریف ۲۴ ساله‌اش جلو بود، اما به راحتی جلوی سیبولکووا شکست خورد تا یک تنیس‌باز نسبتاً گمنام به فینال اوپن استرالیا برسد.

BBC NEWS

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: فینال اوپن استرالیا,تنیس زنان اوپن استرالیا,لی نا,دومینکا سیبولکووا,یوجین بوشار,فلاویا پنه‌تا,سره‌نا ویلیامز, اِکاترینا ماکاروا,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

جاستین بیبر،‌ خواننده ۱۹ ساله کانادایی، در نخستین ساعات بامداد روز پنج شنبه ۲۳ ژانویه،‌ به جرم کورس گذاشتن در خیابان و رانندگی تحت تاثیر الکل، ماری جوانا و دارو بازداشت شده است.

پلیس ساحلی میامی گفته است که این خواننده پاپ روز سه شنبه در خیابان بازداشت شده و با پلیس نیز همکاری نکرده است. او به مقاومت در برابر پلیس و داشتن گواهینامه منقضی متهم شده است.

جاستین بیبر در سالهای اخیر چند بار با پلیس دچار مشکل شده است.

بازداشت او یک هفته بعد از آن اتفاق می‌افتد که همسایه‌اش او را متهم کرد که به خانه او تخم مرغ پرت کرده است.

گزارش پلیس حاکی از آن بود که به ملک همسایه‌اش به میزان قابل توجهی آسیب رسانده است. در پی جست‌وجوی خانه او توسط پلیس، یکی از همراهانش نیز به اتهام همراه داشتن مواد مخدر بازداشت شده بود.

به گزارش میامی هرالد، یکی از همراهان این خواننده، امروز سه شنبه،‌ ظاهرا تلاش می کرده با استفاده از خودروهای دوستانش جلو عبور ماشین‌های دیگر در خیابان بیست و ششم را بگیرد،‌ و این کار باعث بروز ترافیک شده بوده است.

به گفته پلیس،‌ جاستین بیبر در ابتدا همکاری نکرده و پرسیده است که چرا متوقفش کرده‌اند. او همچنین گواهینامه منقضی ایالت جورجیا را به همراه داشته است.

همچنین راننده یک خودرو فراری قرمز هم بازداشت شده و پلیس هر دو ماشین را توقیف کرده است.

پلیس ساعتی بعد نام راننده بعدی را اعلام کرد. او خلیل، خواننده آر اند بی است.

به گفته رئیس پلیس ساحلی میامی، در طول بازجویی، آقای بیبر گفته است که پیش از رانندگی الکل نوشیده،‌ ماری جوانا کشیده و مقداری دارو هم مصرف کرده است.

پلیس می گوید خیابانی که جاستین بیبر در آن مسابقه می داده است، منطقه ای مسکونی بوده است.

قاضی دادگاه برای جاستین بیبر وثیقه ۲۵۰۰ دلاری صادر کرده است.

بیبر در روزهای پایانی سال ۲۰۱۳ خطاب به ۴۸ میلیون دنبال کننده اش در توییتر نوشت که می خواهد از دنیای موسیقی کناره گیری کند.

دسامبر ۲۰۱۳ اعلام شد که بر اساس آمار بینگ، موتور جست و جوی مایکروسافت، بیشترین جست و جو در اینترنت، نام جاستین بیبر بوده است.

BBC NEWS

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:جاستین بیبر,خواننده ۱۹ ساله کانادایی,خواننده ۱۹ ساله کانادایی, الکل,ماری جوانا ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , scientific.alborz.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com