جندی شاپور (البرز)

علمی فرهنگی


مرگ٬ پایان زندگی ما است و دیر یا زود از خاطره‌ها پاک می‌شویم٬ اما حالا سرویس آنلاینی متولد شده که می‌گوید می‌تواند ارتباط شما با عزیزان‌تان را پس از مرگ هم پایدار نگه دارد. «اترنی.می» هدفش «جاودانگی دیجیتال» انسان‌ است.

"به سادگی جاودانه شوید." این شعار سرویس آنلاین جدیدی است که از دل «مرکز توسعه کارآفرینی دانشگاه ام‌آی‌تی» بیرون آمده است. «اترنی.می» (Eterni.me) استارت‌آپی است که به ابتکار گروهی هشت‌نفره از مهندسان و کارآفرینان خلاق این دانشگاه طراحی شده و می‌تواند با بررسی زندگی آنلاین شما٬ ارتباط آنلاین‌تان را با هر کسی که می‌خواهید حفظ کند.

شما تعیین می‌کنید که کدام بخش از دارایی‌های آنلاین‌تان را در اختیار «اترنی.می» قرار دهید؛ چت‌های ذخیره‌شده٬ ایمیل‌ها٬ مکاتبات اسکایپی و داده‌های دیگری که مجوز استفاده از آن را به «اترنی.می» می‌دهید٬ توسط این سرویس تجزیه و تحلیل می‌شود و سپس الگوریتمی جالب، این خرده‌داده‌ها را در کنار هم قرار می‌دهد و با هوش مصنوعی شخصیت آنلاین شما را بازسازی می‌کند.

شخصیت بازسازی شده با بهره‌گیری از داده‌هایی که برآمده از زندگی آنلاین شماست٬ می‌تواند با هر کسی که شما می‌خواهید در ارتباط و تعامل باشد و پس از مرگ‌تان برای کسانی که خودتان تعیین می‌کنید اطلاعات و پیام‌هایی درباره شما بفرستد؛ یا به عبارت ساده‌تر آن‌طور که سازندگانش توصیف می‌کنند: «همچون یک تماس اسکایپی از دنیای پس از مرگ.» نام این سرویس هم فرم تغییریافته‌ای از واژه انگلیسی “Eternity” به معنی «جاودانگی» است.

جاودانگی دیجیتال

«اترنی.می» این قابلیت را دارد که هرآنچه در زندگی آنلاین‌تان انجام داده‌اید را آنالیز کند٬ بر اساس آن «شخصیتی مجازی» بسازد و زندگی دیجیتال‌تان را جاودانه کند؛‌ایده‌ای که برای بسیاری از کاربران جالب و هیجان‌انگیز و برای برخی دیگر هول‌ناک و غریب است.

چنین ایده‌هایی از سال‌ها پیش در ذهن مبتکران دنیای دیجیتال بوده؛ ایده‌هایی نظیر ساختن روبات‌هایی که بتوانند تداعی‌کننده شخصیت و کارآیی فردی خاص باشند. دانشگاه ام‌آی‌تی همواره در این زمینه پیش‌گام بوده٬ اما حالا با توسعه تکنولوژی و توانمندتر شدن فن‌آوری‌های دیجیتال و به موازات آن افزایش امکانات «داده‌کاوی» (Data Mining) این رویای دیرینه می‌تواند واقعا محقق شود.

سازندگان «اترنی.می» می‌گویند امید و هدف‌شان این است که با بهره‌گیری از حجم عظیمی از اطلاعات برآمده از زندگی دیجیتال کاربران و طیف گسترده‌ای از فایل‌های گوناگون که در گوشه کامپیوترهایشان خاک می‌خورد٬ یادی از او را از طریق یک رابط کاربری جذاب در ذهن و دل و چشم عزیزان‌شان زنده نگه دارند: «رابط کاربری برای دسترسی به خاطره‌ها.»

ماریوس اورساکه٬ مدیر این پروژه می‌گوید: «وقتی کسی از اعضای خانواده یا دوستان‌مان می‌میرد٬ خاطره آن فرد به تدریج از ذهن‌ها پاک می‌شود. ما واقعا فراموش می‌کنیم و فراموش می‌شویم. حتی گاهی آنچه می‌خواهیم از ما برای نسل‌های بعد به جا بماند هم به سادگی فراموش می‌شود. ما آمده‌ایم تا راه فراموش شدن انسان‌ها را سد کنیم.»

2014 Deutsche Welle

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:Eterni,me,سرویس آنلاین,جاودانگی دیجیتال,اترنی,می,Data Mining,داده‌کاوی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با وجود باخت 1 برصفر برابر آرژانتین با تمام بزرگانش چیزی از دست ندادیم .بچه های ایران مردانه و با غیرت بازی کردن فقط ای کاش یک امتیاز رو هم گرفته بودیم در عین حال که دقایقی از بازی هم انگار پیروز بودیم .

با وجود باخت به یقین بازی امروزمون بهتر از بازی جلوی نیجریه بود. به امید کسب 3 امتیاز در بازی با بوسنی .قلب 70 میلیون ایرانی پشتوانه شما ملی پوشان است .

اما نکته اینکه :

تنها رویارویی دو تیم ایران و آرژانتین در تاریخ قبل از این بازی به بازی دوستانه این دو تیم در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برمی‌گردد که در سال ۱۹۷۷ و به مناسبت هفتاد و پنجمین سال تاسیس باشگاه رئال مادرید انجام شد. این بازی با نتیجه مساوی ۱-۱ به پایان رسید.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:باختیم ولی مردانه :ایران 0 آرژانتین 1,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

پژوهشگران آثاری از یک جهان دیگر را کشف کرده اند که بر اثر برخورد آن با زمین میلیاردها سال پیش، کره ماه شکل گرفت.

تجزیه سنگ هایی که توسط سرنشینیان فضاپیمای آپولو از کره ماه جمع آوری و به زمین منتقل شده آثاری از یک "سیاره" دیگر به نام تئا را نشان می دهد. پژوهشگران می گویند که کشف آثار به جا مانده از این سیاره نشان می دهد که فرضیه شکل گیری ماه بر اثر یک برخورد فضایی عظیم درست است.

نتایج این پژوهش در مجله ساینس (علوم) منتشر شده است.این فرضیه علمی که از سالهای دهه ۱۹۸۰ پذیرفته شده معتقد است که سیاره ماه بر اثر تصادمی بین کره زمین و سیاره تئا و حدود چهار میلیارد و ۵۰۰ هزار سال پیش به وجود آمده است. نام تئا از یکی از خدایان افسانه ای یونان به عاریه گرفته شده که مادر سلنه خدای ماه تلقی می شد.

این طور تصور می شود که سیاره تئا براثر برخورد با کره زمین از هم پاشیده و پس از ترکیب شدن بخش هایی از ذرات آن با ذراتی که از کره زمین جدا شده بود سیاره ماه شکل گرفته است.

این ساده ترین توجیه برای نحوه پیدایش ماه است و شبیه سازی های کامپیوتری از تغییرات منظومه خورشیدی این فرضیه را تایید می کند. مشکل اصلی این فرضیه این بود که از زمان بازگشت فضاپیمای آپولو تاکنون پژوهشگران موفق نشده بودند آثار به جا مانده از سیاره تئا را روی سنگ های کره ماه پیدا کنند.

تمام پژوهش های قبلی اینطور نشان می دادند که منشاء همه سنگ های سطح کره ماه زمین است در حالیکه شبیه سازیهای کامپیوتری نشان می دادند که بخش اعظم مواد و جرم کره ماه باقی مانده های سیاره منهدم شده تئا است.

منشاء بیگانه

اکنون در تجزیه دقیق تر سنگ هایی که از کره ماه آورده شده موادی پیدا شده است که نشان می دهد بخشی از این سنگ ها منشاء بیگانه دارند.

به گفته دکتر دانیل هروارتز از دانشگاه گوتینگن آلمان و سرپرست این پژوهش، تاکنون هیچکس برای تائید فرضیه تصادم تئا با کره زمین شواهد قطعی پیدا نکرده بود. او در مصاحبه ای با بی بی سی افزود:"کار به جایی رسیده بود که برخی از دانشمندان می گفتند اصلا چنین تصادمی روی نداده است. ولی اکنون ما تفاوت های جزیی بین سنگ های کره ماه با سنگ های کره زمین پیدا کرده ایم و این نکته فرضیه تصادم بزرگ را تائید می کند."

اما برخی می گویند که این تفاوت ممکن است محصول موادی باشد که بعد از شکل گیری ماه، کره زمین به سطح خود جذب کرده است.

پروفسور الکس هالیدی از دانشگاه آکسفورد از جمله دانشورانی است که از تفاوت بسیار اندک بین ترکیب سنگ های ماه و کره زمین اظهار تعجب می کنند. او می گوید:"قاعدتا آنچه که ما دنبال آن هستیم وجود تفاوت های فاحش تراست. چون براساس معیارهای علمی برای تشخیص ترکیب اجرام آسمانی این حد از تفاوت چندان زیاد نیست و سایر سیاره های منظومه خورشیدی نیز می توانند یک حد ناچیزی با هم شباهت داشته باشند."

دکتر دانیل هروارتز تفاوت سنگ های کره ماه با سنگ های کره زمین را براساس روشی سنجیده که ترکیب ایزوتوپی اکسیژن موجود در سنگ ها را اندازه گیری می کند و تناسب انواع اکسیژن موجود در آن را نشان می دهد.

بقیه در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:کره ماه,فضاپیمای آپولو ,سیاره تئا,سنگ های کره ماه,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

فدراسیون جهانی فوتبال ۱۰ بازیکن برتر دور اول مرحله گروهی جام جهانی را معرفی کرد. در این فهرست، مهرداد پولادی از ایران پس از توماس مولر در رده دوم قرار دارد. 

در گزارش سایت فیفا آمده: بیشتر بازیکنان این فهرست، بازیکنانی هستند که گل زده‌اند، اما مهرداد پولادی در گرفتن یک امتیاز از نیجریه و بسته ماندن دروازه ایران نقش به سزایی داشت. بسیاری از توپ‌های نیجریه را برگشت داد. شش تکل موفق و یک ضربه سر از مقابل خط دروازه داشت. او همچنین شوت شولا آمه‌اوبی را به کرنر فرستاد. 

فهرست کامل ۱۰ بازیکن برتر بازی‌های مرحله اول گروهی از نظر فیفا به شرح زیر است: ۱-توماس مولر آلمان، ۲-مهرداد پولادی ایران، ۳-جئوف کمرون آمریکا، ۴-دیوید لوییز برزیل، ۵- فیل جاگیلکا انگلیس، ۶- روبین فان‌پرسی هلند، ۷-آرین روبن هلند، ۸- جان بوی غنا، ۹- الکسیس سانچز شیلی، ۱۰- تیم کیهیل استرالیا. 

پولادی تا قبل از سرمربیگری کارلوس کی‌روش در تیم ملی بازی نکرده بود. آن موقع، احسان حاج‌صفی مدافع چپ ثابت تیم ملی بود اما از همان آغاز، کی‌روش معتقد بود پست تخصصی حاج صفی با توجه به خصیصه‌های تهاجمی‌اش، نباید در خط دفاعی باشد.  

 نکته برعکس ماجرا اینکه پولادی هم یک خط جلوتر بازی می‌کرد اما کی‌روش او را مهره‌ای مناسب برای دفاع چپ می‌دانست. دیدار تدارکاتی با ماداگاسکار در ورزشگاه آزادی، اولین بازی ملی پولادی بود.

پولادی حتی در دوران مصدومیت طولانی‌اش هم به اردوهای ملی دعوت می‌شد تا دوران نقاهت را زیر نظر کادر پزشکی تیم ملی سپری کند. او فوتبال حرفه‌ای را از پیکان آغاز کرد. سپس سه سال در استقلال بازی کرد و با این تیم به قهرمانی لیگ برتر رسید. از آنجا راهی تراکتورسازی شد.  

 اما هنگام حضور در مس کرمان بود که کی‌روش او را پسندید و به تیم ملی دعوت کرد. در مس با کادر فنی این تیم دچار اختلاف شد و سرانجام طی یک نقل و انتقال پرحاشیه به پرسپولیس پیوست.

غیر از پولادی که عملکرد درخشانی مقابل نیجریه داشت، از خسرو حیدری به عنوان دونده‌ترین بازیکن ایران یاد شده و نیز به دلیل چهره و مدل موی سر، به شدت مورد توجه کاربران غیر ایرانی در شبکه‌های اجتماعی و همچنین رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفته است. 

علی دایی درباره تساوی مقابل نیجریه به خبرگزاری فارس گفته: در بازی اول جام جهانی به نظرم از لحاظ نتیجه‌گیری خیلی خوب بودیم. من هم جای سرمربی تیم ملی بودم همین روش را اتخاذ می‌کردم. بنابراین نمی‌توان خرده‌ای به کار کی‌روش گرفت، ما بر اساس داشته‌‌های‌مان عمل کردیم. 

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران هم درباره آینده‌اش در ایران به خبرنگاران گفت: پس از پایان جام جهانی از سرمربیگری تیم ملی ایران کناره‌گیری خواهم کرد. سران فدراسیون فوتبال ایران به من پیشنهاد دادند تا در این تیم بمانم اما دولت حمایت کافی برای ماندن من در ایران نکرد و این کاملاً مشخص است. در واقع مشخص شد که سرنوشت من در تیم ملی ایران به پایان رسیده است.

 تیم ملی ایران با هدایت کی‌روش در اولین دیدار خود در جام جهانی برابر نیجریه به تساوی بدون گل رسید و اکنون خودش را برای بازی با آرژانتین آماده می‌کند. سرمربی ۶۱ ساله تیم ملی ایران درباره مصاف با آرژانتین در دومین بازی جام جهانی گفت: آرژانتین تیم بزرگ و معتبری است و پیدا کردن تیمی غیر از آرژانتین با این کیفیت کار آسانی نیست. آن‌ها بین ۵ تیم برتر جهان هستند. اکنون هدف ما این است که بازیکنان‌مان از لحاظ فیزیکی و روحی آماده بازی شوند.

با وجود تاکید کفاشیان بر پایان مذاکرات و اظهارات کی‌روش مبنی بر عدم تمایل دولت ایران به تمدید قراردادش، معاون وزیر ورزش اظهارات متفاوتی را مطرح کرده است.

نصرالله سجادی معاون وزیر ورزش که در برزیل حضور دارد در پاسخ به خبرنگار ایسنا درباره تمدید قرارداد کی‌روش گفت: کی‌روش تا پایان جام جهانی قرارداد دارد و برای ادامه آن فدراسیون فوتبال با توجه به ارزیابی‌ها تصمیم می‌گیرد. قطعا اگر ضرورت داشته باشد قرارداد کی‌روش تمدید شود، دولت همان طور که از سایر فدراسیون‌ها حمایت می‌کند به فدراسیون فوتبال نیز کمک می‌کند.

به رغم اظهارات سجادی، همزمان کفاشیان نیز در مصاحبه دیگری در برزیل درباره سرمربی ایران گفته: چون هنوز قرارداد کارلوس کی‌روش تمدید نشده ناراحتیم. چون این مسئله باعث جدایی ما می‌شود.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مهرداد پولادی , برزیل,کارلوس کی‌روش,علیرضا حقیقی , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

دیروز ( Yesterday) یک ترانه پاپ در آلبوم کمک (Help) می‌باشد که توسط گروه موسیقی بیتلز در سال ۱۹۶۵ ساخته شده است.

طبق کتاب رکوردهای گینس این ترانه با ۳۰۰۰ کاور متفاوت، بیشتر از هر ترانه دیگری در طول تاریخ توسط خوانندگان و ارکسترهای کوچک و بزرگ نقاط مختلف دنیا اجرا شده و همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده‌است. شرکت ای‌ام‌آی رکوردز (EMI) اعلام داشته که این ترانه بیش از هفت میلیون بار، فقط در طول قرن بیستم اجرا شده‌است.

دیروز آواز تکنفرهٔ غمناکی است در سوگ جدایی و نخستین ترانه رسمی گروه بیتلز که با اتکا بر اجرای تنها یکی از اعضای گروه ارائه شد. پل مک‌کارتنی خالق این ترانه، به همراه یک ارکستر چهارنفره سازهای زهی، بدون همراهی دیگر اعضای گروه به اجرای آن پرداخته است.او این ترانه را در سواحل فرانسه زمانی که تور گروه بیتل در سال 1964 در این کشور بر پا بود نوشت ولی تا سال 1965 این ترانه اجرا نگردید.

مجله رولینگ استون در سال ۲۰۰۴ و در معرفی ۵۰۰ آهنگ برتر تمام دوران، رتبهٔ سیزدهم را به «دیروز» اختصاص داد. این ترانه توسط گروه بویزون ، باب دیلن ، مایکل بولتن و... هم به زیبایی اجرا شده است.این ترانه در تمام طبقه بندی های آهنگها جزو 100 آهنگ برتر قرار دارد.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:Yesterday,دیروز , ترانه پاپ,گروه بیتلز ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

فیلم «ولگرد» ساخته دیوید میچاد، کارگردان استرالیایی یکی از فیلمهای ارائه شده در بخش مسابقه شصت و هفتمین دوره جشنواره فیلم کن بود که تابستان امسال بتدریج در سینماهای مختلف سراسر دنیا به روی پرده می رود.

کارگردان ۴۱ ساله پس از ساخت فيلم «قلمرو حيوانات» (۲۰۱۰) وسترن انتقادی تاريک و خشن « ولگرد» را با بازی رابرت پتينسون، بازیگر و مدل ۲۸ ساله بریتانیایی که شهرتش را مدیون ایفای نقش درفیلم «گرگ و میش» است و گای پیرس، هنرپیشه استرلیایی ساخته است.

داستان فیلمِ جنایی و علمی تخیلی «ولگرد» در بیابانی در استرالیا و ده سال پس از فروپاشی نظام اقتصادی غرب می گذرد. شخصیت گای پیرس همه زندگی اش را از دست داده تا اینکه آخرین بخش از دارایی توسط گروهی از جنایتکاران خطرناک به سرقت می رود.

پتینسون، در مراسم اولین نمایش فیلم در لس آنجلس در مورد فیلم و نقشی که بازی می کند، می گوید: «فیلم «ولگرد» در نگاه اول داستان ساده ای است درباره کسی که ماشینش را می دزندند. نقش این شخصیت را گای پیرس نقشش را بازی می کند، ماشینش را می دزدند و او می خواهد ماشینش را پس بگیرد و برادر شخصیتی که من نقشش را بازی می کنم. کسی است که ماشین را دزدیده است و گای مرا می رباید و این سفر عجیب و غریب ما در جاده ها برای پس گرفتن ماشین او آغاز می شود. اما در این سفر او سعی می کند شخصیت مرا تغییر دهد. گاهی تلاش می کند به من یاد بدهد که سرسخت تر باشم و گاهی هم تلاش می کند شخصیت مرا خرد کند و مقاومت مرا در هم بشکند و وقتی این کار را می کند اراده خودش هم آسیب می بیند.»

فیلم «ولگرد» جامعه ای را به تصویر می کشد که بدنبال بحران اقتصادی، اخلاق در آن به کناری رانده شده و ویژگی های منفی، برتری و چیرگی کامل دارند. جامعه ای که نقطه مقابل آرمانشهر است و جرم و جنایت و فساد در آن بیداد می کند.

دیوید میچاد می گوید: «وقتی این فیلم را می نوشتم برایم مهم بود که اتفاقاتی که قرار است بیافتد کاملا پذیرفتنی باشد. می خواستم ماجرا محصول واقعی نیروی مهلک و زیان آور طمع باشد که در فضای این روزها موج می زند. »

فیلم ولگرد در اولین نمایش خود در فستیوال فیلم کن با استقبال خوب منتقدان روبرو شد. بازی پیرس و پتینسون نیز مورد تحسین قرار گرفت.

euronews

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:فیلم «ولگرد», فيلم «قلمرو حيوانات» (۲۰۱۰) ,رابرت پتينسون, گای پیرس,گرگ و میش,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

دایناسورها آخرین بار بیش از ۶۰ میلیون سال قبل بر زمین گام زدند بنابراین بر دانشمندان ایرادی نیست اگر ندانند که این موجودات خون سرد بوده اند یا خون گرم.

این موضوع بحث داغی در محافل فسیل شناسی و جانورشناسی است.

حالا تازه ترین تحقیقات درباره این موضوع نشان می دهد بزرگترین موجوداتی که در تاریخ زمین ظاهر شدند، جایی بین این دو دسته قرار می گیرند.

نتایج این مطالعه در نشریه ساینس چاپ شده است.

دانشمندان میزان رشد صدها گونه زنده و منقرض را مقایسه کردند. این کار با استفاده از حلقه های رشد و اندازه استخوان دایناسورها انجام شد.

به گفته این محققان میزان رشد با درجه متابولیسم بدن ارتباط مستقیم دارد، یعنی میزان مصرف انرژی که دو دسته خون گرم و خون سرد را از هم جدا می کند.

خون گرم ها دمای بدنشان را ثابت نگاه می دارند اما خون سردها با تغییر فصل می توانند به دمای محیط عادت کنند.

موجودات خون گرم مثل پستانداران و پرندگان سوخت زیادی لازم دارند و آن را به سود خود به کار می برند، از جمله سرعت حرکت و قوای مغزی بیشتر.

خون سردها اقتصادی ترند یعنی کمتر مجبورند مصرف کنند اما از این فوایدی مثل سرعت حرکت بی بهره اند.

به گفته دانشمندان یک انسان ممکن است روزی پنج ساندویچ لازم داشته باشد اما خزندگان هم اندازه انسان شاید با هفته ای دو ساندویچ دوام بیاورند.

جان گریدی نویسنده اصلی مقاله که دانشجوی دکترا در دانشگاه نیومکزیکو است می گوید مساله خون گرم یا خون سرد بودن دایناسورها یکی از مباحث داغ در عالم فسیل شناسی و جانورشناسی است.

تیم او نظریه اش را با بررسی میزان رشد ۳۸۱ گونه متفاوت از جمله ۲۱ دایناسور تنظیم کرد.

از آنجا که استخوان ها هم مثل درختان در سطح مقطع شان دارای حلقه های رشد هستند، اندازه استخوان فسیل دایناسورها در سنین مختلف به فسیل شناسان امکان می دهد میزان رشد آنها در طول زندگی را حساب کنند.

اطلاعات نشان داد که دایناسورها از نظر درجه متابولیسمی جایی بین خزندگان و پستانداران قرار می گیرند.

این مطالعه همچنین چندین گونه زنده را در طبقه بندی جدید میان خون گرم و خون سرد قرار می دهد.

از جمله ماهی تن، بعضی کوسه ها، و لاک پشت موسوم به «پشت چرمی» از سایر ماهی ها و خزندگان حرارت بیشتری تولید می کنند درحالی یک پستاندار به نام اچیدنا در استرالیا هست که تخم می گذارد و برخلاف سایر پستانداران نمی تواند دمای بدنش را ثابت نگاه دارد.

BBC NEWS

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:دایناسورها ,خون گرم یا خون سرد؟,خزندگان,خون گرم و خون سرد ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

محققان دانشگاه نورث‌وسترن و دانشگاه نیومکزیکو از کشف یک اقیانوس بالقوه آب در زیر ایالات متحده خبر داده‌اند.

 به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گرچه آب این اقیانوس مایع نبوده و در صخره‌های موجود در جبه (گوشته) زمین قرار دارد، چنین کشفی می‌تواند نمایانگر بزرگ‌ترین منبع آبی زمین باشد.

 دانشمندان مدت‌هاست به دنبال کشف این موضوع بوده‌اند که چه میزان آب ممکن است بین سطح زمین و مخازن درونی‌تر آن وجود داشته باشد. هم‌اکنون، استیو جاکوبسن ژئوفیزیکدان دانشگاه نورث‌وسترن و براندن اشماندت زلزله‌شناس دانشگاه نیومکزیکو بسته‌های عمیق ماگما را کشف کرده‌اند که در 643.7 کیلومتری زیر امریکای شمالی واقع شده‌اند؛ این بسته‌ها نشان از وجود آب در چنین اعماقی است.

 این کشف نشان می‌دهد آب سطح زمین می‌تواند از طریق تکتونیک صفحه‌ای (حرکت در مقیاس بزرگ لیتوسفر) به چنین اعماقی نفوذ کند و در نهایت منجر به ذوب‌شدن نسبی صخره‌های موجود در عمق جبه شود. لیتوسفر یا سنگ‌کره خارجی‌ترین لایه کره زمین است.

 چنین دستاوردی دانشمندان را در درک چگونگی شکل‌گیری زمین، ماهیت ترکیب حال حاضر آن، فعالیت‌های درونی و همچنین میزان آب گرفتارشده در صخره‌های جبه این سیاره یاری می‌کند. محققان مدت‌هاست بر این باورند آب در لایه صخره‌ای جبه زمین و بین جبه پایینی و فوقانی در اعماق بین 402.3 تا 659.8 کیلومتری کره خاکی وجود دارد و کشف جدید نخستین شاهد مستقیم دال بر وجود این ماده در این منطقه از جبه موسوم به «ناحیه انتقال» است.

 وجود H2O ذخیره‌شده در صخره‌های جبه‌ای کلید اصلی این تحقیق است زیرا چنانچه فقط یک درصد وزن این صخره‌ها در ناحیه انتقال H2O باشد، این میزان معادل تقریبا سه برابر میزان آب در اقیانوس‌های زمین خواهد بود.

 جزئیات این دستاورد بزرگ علمی در مجله Science منتشر شد.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:اقیانوس بالقوه آب ,جبه,سطح زمین, اقیانوس‌های زمین,مجله Science ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

فیلم «بل» ساخته آما آسانته، داستان واقعی دایدو بل را تعریف می کند که حاصل رابطه نامشروع آدمیرال سر جان لیندسی و یک برده آفریقایی است. پدر بل، سرپرستی او را به عموی خود، لرد منسفیلد می سپارد.

هر چند در انگلستان آن زمان، برده داری معمول و بل بعنوان یک بیگانه محسوب می شد، لرد منسفیلد او را مانند دخترش، الیزابت، یک اشرافی تربیت و بزرگ کرد.

آما آسانته روز اولین اکران اروپایی فیلم در لندن گفت که یک تابلو الهام بخش او برای ساخت فیلم بوده است. او می گوید: «به تابلو نگاه کردم و الیزابت و دایدو بل را کنار هم دیدم. می دانستم که این تابلویی منحصر بفرد است. همچنانکه به تابلو نگاه می کردم دریافتم که امکان نقل داستانی وجود دارد که در آن می توان سیاست، نژاد و تاریخ را ترکیب کرد. این تابلو برایم هدیه ای بود که واقعا از آن الهام گرفتم.»

داستان فیلم هنگام محاکمه کشتار زونگ روی می دهد که لرد منسفیلد قاضی دادگاه آن بود. کشتار زونگ نام کشتاریست که در کشتی حامل بردگان زونگ رخ داد که در آن تقریباً ۱۴۲ برده را به دریا انداختند. کشتی به دلیل رفتن به مسیری اشتباه، با مشکل کمبود مواد غذایی و نوشیدنی روبرو می شود که در نهایت تصمیم می گیرند برده ها را به دریا بیندازند.

گوگو امباتارو، هنرپیشه نقش دایدو بل می گوید: «این یک داستان الهام بخش است و امیدوارم مخاطبان این را از زندگی دایدو درک کنند، یعنی تحول او ازیک دختر نامطمئن و سردرگم از جایگاه خود در جامعه، به زنی شجاع که از خود بخوبی دفاع می کند. امیدوارم مردم اینرا ببینند که می توان در هویت خود راحت بود.»

دایدو بل در سال ۱۷۹۳ میلادی ازدواج می کند و صاحب سه فرزند می شود. او در سال ۱۸۰۴ میلادی و در سن ۴۳ سالگی فوت می کند.

«بل» در کانادا و ایالات متحده آمریکا ابتدای سال اکران شد و هم اکنون در سینماهای اروپا به نمایش در می آید.

 euronews

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:فیلم «بل» , دایدو بل,کشتار زونگ,گوگو امباتارو,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

رقابتهای جام جهانی از تاریخ بیست و دوم خرداد ماه آغاز  شد و در تاریخ بیست و دوم تیرماه به پایان خواهد رسید. این دومین باری است که برزیل میزبانی جام جهانی را بر عهده دارد.

در این رقابت ها، ۳۲ تیم حاضر هستند و برای اولین بار در تاریخ جام جهانی از فناوری تشخیص گذر توپ از خط دروازه استفاده خواهد شد. در مجموع ۶۴ مسابقه در این تورنومنت برگزار می شود و دوازده شهر میزبانی این رقابت ها را بر عهده دارند. علاوه بر برزیل، تمام تیم هایی که تاکنون قهرمان جام جهانی شده اند جواز حضور در این رقابت ها را کسب کرده اند.

جایزه تیم قهرمان مبلغ ۳۵ میلیون دلار است و تیم های دوم و سوم هم به ترتیب ۲۵ و ۲۲ میلیون دلار دریافت خواهند کرد.

برآورد می شود که برای تماشای مسابقات جام جهانی، حداقل ششصد هزار گردشگر خارجی به برزیل سفر کنند.

جام جهانی به روایت آمار

تیم های برزیل، ایتالیا، آلمان، اوروگوئه، آرژانتین، انگلستان، فرانسه و اسپانیا تیم هایی هستند که به قهرمانی جام جهانی رسیده اند.

برزیل با کسب پنج قهرمانی پرافتخارترین تیم در جام جهانی است.آلمان و برزیل با هفت بار حضور در فینال جام جهانی از این حیث رکورد دار هستند.برزیل در هر بیست دوره جام جهانی حاضر بوده است. پله به عنوان بازیکن بیشترین تعداد قهرمانی جام جهانی را در کارنامه دارد.

لوتار ماتیئوس در پنج دوره جام جهانی حاضربوده است که اولین آن در سال ۱۹۸۲ و آخرین بار در سال ۱۹۹۸ فرانسه بوده است. جان لوئیجی بوفون، دروازه بان ایتالیا هم برای پنجمین بار در جام جهانی حاضر است. به این دو بازیکن باید کارباخال مکزیکی را نیز افزود.

رونالدو با پانزده گل زده بیشترین تعداد گل در جام های جهانی را به ثمر رسانده است و ژوست فونتن فرانسوی هم با سیزده گل زده در یک دوره جام جهانی از این حیث رکورد دار است.

لوئیز فلیپه اسکولاری و ویسنته دل بوسکه هم سرمربیانی هستند که تاکنون قهرمان جام جهانی شده اند و در این این دوره هم حضور دارند. اسکولاری در سال ۲۰۰۲ با برزیل به قهرمانی جام جهانی رسید و دل بوسکه هم در دوره قبل با اسپانیا این عنوان را کسب کرد.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:جام جهانی برزیل ,جام جهانی فوتبال 2014,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

در پی توافق به عمل آمده میان دولت بریتانیا و دولت اسکاتلند، قرار است یک همه پرسی برای استقلال اسکاتلند از بریتانیا برگزار شود. روز هجدهم سپتامبر برای این همه پرسی انتخاب شده و صد روز تا رسیدن به این روز تاریخی باقی مانده است.

اسکاتلند از ۳۰۷ سال پیش جزو بریتانیای کبیر محسوب می شود و از هم اکنون، شمارش معکوس برای این همه پرسی آغاز شده است.

بیش از ۴ میلیون اسکاتلندی برای شرکت در این همه پرسی دعوت شده اند. اسکاتلند یکی از چهار ملیت تشکیل دهندۀ بریتانیای کبیر است. توافق حاصله میان دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا و الکس ساموند، نخست وزیر دولت محلی اسکاتلند در تاریخ پانزدهم اکتبر ۲۰۱۲ و در پی کسب بیش از ۶۹ کرسی توسط حزب ملی گرایان اسکاتلند، به دست آمد.

طبق نظرسنجی هایی که توسط روزنامه بریتانیایی فاینشنال تایمز صورت گرفته، ۴۸ درصد از کسانی که می توانند در این همه پرسی شرکت کنند، همچنان خواستار باقی ماندن در بریتانیای کبیر هستند و در مقابل، ۳۵ درصد خواهان استقلال اسکاتلند هستند.

یکی از شهروندان شهر ادینبورگ اسکاتلند می گوید:“برای من ۵۰-۵۰ است. قلبم می گوید که اسکاتلند استقلال داشته باشد اما مغزم به من می گوید که ما باید همچنان با بریتانیا باقی بمانیم. این نظری است که دارم.” نظرسنجی های انجام شده نشان می دهد که کسانی مثل این شهروند اسکاتلندی کم نیستند.

حزب ملی گرایان اسکاتلند و هواداران این حزب، کارزاری با عنوان “بله” به راه انداخته اند تا بتوانند تعداد بیشتری را برای موافقت با این همه پرسی همراه کنند. در این میان، وضعیت اقتصادی و آیندۀ این کشور در این زمینه، در مرکز مناظره ها و مباحث قرار دارد و هر طرف سعی می کند هواداران خود را به شرکت یا عدم شرکت در این همه پرسی ترغیب کند.

وزیر اول دولت محلی اسکاتلند به مردم این کشور قول داده است که در صورت پیروزی این کشور در همه پرسی، ۱۲۳۰ یورو به درآمد سالانۀ هر شهروند اضافه خواهد شد و اقتصاد این کشور، سالانه ۶ میلیارد یورو رشد خواهد داشت.

الکس ساموند، در نطقی در همین باره می گوید: “در ۱۵ سال آینده، ما می توانیم اسکاتلند را به یک جامعۀ مرفه تر تبدیل کنیم. این برنامه ها، معتبرتر از استدلال هایی است که خزانه داری بریتانیا برای نادرست خواندن هدف ما جمع آوری کرده است.”

برای رسیدن به اهداف تعریف شده بعد از استقلال اسکاتلند، دولت آقای ساموند به ذخایر نفتی واقع در دریای شمال تکیه می کند اما این ذخایر در حال حاضر در اختیار بریتانیاست. در کنار ذخایر نفت، دیگر صنایع مهم اقتصادی در اسکاتلند، شامل بانکداری و خدمات بانکی، بیوتکنولوژی، حمل و نقل و گاز می شود. ضمن آنکه صنعت توریسم و صنعت تولید ویسکی اسکاتلند نیز، از مهمترین منابع کسب درآمد برای اسکاتلند محسوب می شوند.

اسکاتلند یکی از ملیت های ثروتمند بریتانیا محسوب می شود و استقلال آن در همه پرسی روز هجدهم سپتامبر می تواند موجب از دست رفتن یکی از مهمترین منابع درآمد بریتانیای کبیر شود.

دنی الکساندر، وزیر خزانه داری بریتانیا در این باره می گوید: “در صورتیکه با هم متحد بمانیم، اسکاتلند از آینده ای امن تر، اقتصادی قوی تر و جامعه ای پیشرفته تر برخوردار خواهد بود چرا که بعنوان بریتانیای کبیر می توانیم منابع و خطرات را تقسیم کنیم.”

در این همه پرسی تنها یک سوال در مورد استقلال اسکاتلند مطرح خواهد شد که رای دهندگان، با آری یا نه به ان پاسخ خواهند داد. در صورتیکه نتیجۀ این همه پرسی به پاسخ آری به استقلال اسکاتلند ختم شود، این بخش پس از سه قرن از سلطۀ پادشاهی بریتانیا خارج خواهد شد.

خوب گویا  جنبش والاس در فیلم شجاع دل به سرانجام می رسه!

2014 euronews

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:دولت اسکاتلند,استقلال اسکاتلند,ادینبورگ اسکاتلند ,همه پرسی ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

در محوطه بیرونی یک مجموعه آپارتمان مسکونی مجلل در لندن نصب میخ های فلزی به طول هفده اینچ، موجب خشم بی سرپناهانی شده که شب ها در این محوطه استراحت می کرده اند.

برخی نصب این میخ ها را اقدامی عمدی و برای جلوگیری از حضور بی سرپناهان در اطراف مناطق مسکونی می دانند و بحث پیرامون آن به شبکه های اجتماعی نیز کشیده شده است. برخی شهروندان این میخ ها را به میخ هایی که برای جلوگیری از نشستن پرنده ها بر ساختمان ها نصب می کنند تشبیه کرده است.

یک شهروند به روزنامه تلگراف گفته است که دیده یک بی سرپناه از شش هفته قبل شب ها در این محل استراحت می کرده و تصور می کند نصب این میخ ها برای ترساندن بی سرپناهان باشد.

مسئول یک سازمان خیریه نیز می گوید بی سرپناهان شایسته تر از آنند که در به در به دنبال جای خواب بگردند.

More anti homeless spikes....so much for community spirit pic.twitter.com/NOoariaEYd

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:میخ های فلزی, بی سرپناهان,مناطق مسکونی,بی سرپناهان لندن,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

هوشنگ سیحون، معمار، نقاش و رئیس سابق دانشکده هنرهای زیبای تهران در سن ۹۴ سالگی درگذشت. آرامگاه‌های خیام، کمال الملک، بوعلی سینا، نادرشاه افشار و ساختمان بانک سپه در میدان توپخانه تهران از جمله آثار اوست.

هوشنگ سیحون اول شهریور سال ۱۲۹۹ در تهران به دنیا آمد. پدر بزرگ او میرزا عبدالله فراهانی، بنیانگذار موسیقی سنتی و مادر این استاد معماری، مولود خانم، از نوازندگان تار و سه تار است.

سیحون پس از پایان تحصیل معماری در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، برای ادامه تحصیل راهی پاریس شد و در دانش‌سرای عالی ملی هنرهای زیبای پاریس تحصیل کرد و به درجه دکترای هنر ‌رسید.

اولین اثر معماری وی در ایران‌، طراحی و ساخت آرامگاه بوعلی سینا در همدان است. وی این آرامگاه را در ۲۵ سالگی طراحی کرد.

هوشنگ سیحون، استاد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود و یک دوره ریاست این دانشکده را بر عهده داشت.

طراحی و ساخت بناهایی همچون آرامگاه‌های خیام، کمال الملک، نادرشاه افشار، کلنل محمدتقی‌خان پسیان از جمله آثار اوست.

این استاد معماری همچنین طراحی بنای موزه توس و ساختمان بانک سپه در میدان توپخانه تهران بر عهده داشت.

از دیگر آثار وی می‌توان به طراحی ساختمان‌های سازمان نقشه‌برداری کل کشور، سینما آسیا، سینما سانترال، کارخانه زمزم (کانادادرای) در تهران و اهواز اشاره کرد.

سیحون نقاش، جنبه‌ای دیگر از توانمندی‌های این هنرمند ایرانی است. در سال‌های مختلف، نمایشگاه‌هایی از آثار وی در داخل و خارج از ایران برپا شدند.

dw

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:هوشنگ سیحون,رئیس سابق دانشکده هنرهای زیبای تهران,ساختمان بانک سپه,بوعلی سینا,معمار,آرامگاه‌های خیام,کمال الملک,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

در یکی از طولانی ترین فینال های اوپن که تنها 2 دقیقه  از مسابقه استفی گراف و سانچز(1996)کوتاهتر بود بعد از 3 ساعت و 2 دقیقه مبارزه ماریا شاراپووا موفق به شکست هالپ گردید تا روسها برد پنجمین عنوان گراند اسلم را جشن بگیرند.شاراپووا در اظهار نظری بعد از مسابقه گفت :این سخت ترین رقابت دوران حرفه ای مسابقات من بود و با احترام زیادی که به سیمونا قائل هستم اعتقاد دارم که او بسیار عالی بازی کرد.

او همچنین ادامه داد که :این رویایی بود که به حقیقت پیوست. شاراپووا پیش از این برنده گرند اسلم های :ویمبلدون 2004،آمریکا 2006،استرالیا 2008 و فرانسه 2 سال پیش بود9ه است.اما از طرف دیگر هالپ اولین فینال گرند اسلم خود را تجربه کرد و در صورت برد اولین رومانیایی بود که بعد از سال 1978 (Virginia Ruzici)قادر به برد این عنوان شده بود.

جندی شاپور البرز . خرداد 93

dw

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: ماریا شاراپووا فاتح اوپن فرانسه شد,شاراپووا ,گرند اسلم,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود مقابل برزیل، این تیم را سه بر صفر شکست داد. برزیل با ۹ قهرمانی، پر افتخارترین تیم در لیگ جهانی والیبال و نایب قهرمان المپیک لندن ۲۰۱۲ است .

ست اول این بازی ۱۸-۲۵ به نفع ایران تمام شد. در این بازی والیبالیست‌های ایران با برطرف کردن نقاط ضعف خود در بازی‌های گذشته، عملکرد خیلی بهتری داشتند. 

تیم ایران در ابتدای ست اول از حریف پیشی گرفت و در ادامه بازی با اعتماد به نفس برتری خود را حفظ کرد. دفاع روی تور خوب بازیکنان ایران در مقابل ضربات سرعتی برزیل فرصت امتیاز گیری را از میزبان گرفته بود.

دریافت‌های خوب فرهاد قائمی در این بازی نقش موثری در برتری ایران در این بازی داشت.

ست اول رو به پایان بود که سیلوا در دفاع آبشار سرعتی ایران دچار مصدومیت شد و جایش را در زمین به برونو داد.

ست دوم با برتری قاطع تیم ایران ۲۱-۲۵ به پایان رسید. در این ست بازیکنان ایران به حریف اجازه سبقت گرفتن ندادند.

سرویس‌های آرمین تشکری، دفاع محمد موسوی و دفاع روی تور به موقع و هوشمندانه بازیکنان ایران در ست دوم اجازه عرض اندام را از تیم برزیل گرفته بود.

تعویض‌های برزیل هم در این ست نتوانست کمکی به این تیم بکند. تنها یک امتیاز مانده به پایان بازی بازیکنان بریل موفق شدند چهار امتیاز از تیم ایران بگیرند اما در نهایت شهرام محمودی با گرفتن بیست و پنجمین امتیاز، پیروزی تیم ایران در ست دوم را رقم زد.

ست سوم در حالی ۲۲-۲۵ به نفع ایران تمام شد که ابتدای این ست بازیکنان ایران از حریف عقب بودند.

در امتیاز ۱۳ تیم ایران موفق شد به حریف برسد و فرصت عرض اندام را در ادامه بازی از برزیل بگیرد. دفاع روی تور شهرام محمودی در این ست چشمگیر و تاثیرگذار بود.

دریافت‌های خوب و پاس‌های به موقع سعید معروف در ست پایانی بازی هم از نقاط قوت و تاثیرگذار در تیم ایران بود.

شهرام محمودی با کسب ۱۸ امتیاز بهترین بازیکن این میدان بود.

مسابقه اول این دو تیم که روز گذشته انجام شد با اختلاف کم، ۲کلیک -۳ به نفع برزیل به پایان رسید.

این چهارمین بازی تیم ایران در دومین حضورش در لیگ جهانی والیبال بود.

مسابقه بعدی ایران در تهران و مقابل برزیل خواهد بود.

 جندی شاپور البرزخرداد 93

منابع :

متن:BBC NEWS

 عکس:FIVB 
ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:برد بر برزیل ,تیم ملی والیبال ایران , لیگ جهانی والیبال 2014,نایب قهرمان المپیک لندن ۲۰۱۲,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ماریا شاراپووا موفق شد برای سومین بار متوالی، جواز صعود به فینال مسابقات آزاد تنیس فرانسه را کسب کند.

تنیس باز روس در یک نبرد سخت و نفس گیر اگوئین بوشارد کانادایی را در سه ست شکست داد.

شاراپووا در ست اول هنگام سرویس ضعیف عمل کرد و با یک برک ۴به ۶ شکست خورد، اما در دو ست بعد تمرکز و تسلط همیشگی خود را باز یافت و ۷-۵ ، ۶-۲ به پیروزی رسید تا شنبه نهمین فینال مسابقات گراند اسلم زندگی حرفه ایش را تجربه کند.

 2014 euronews

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ماریا شاراپووا,فینال مسابقات آزاد تنیس فرانسه , اگوئین بوشارد,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تعداد این جانور زیبا در آمریکای شمالی شدیدا رو به کاهش بود ولی در طی 40 سال گذشته و در پی تدابیر شدید دولتی نسل این حیوان رو به احیا می باشد.این حیوان نیز در تعامل و برخورد بین جمعیت رو به افزایش انسانها و از بین رفتن مناطق بکر و زیستگاههای خود در تلاش برای بقاست . مشکلی که امروزه جامعه ایرانی نیز با آن دست به گریبان است.

شیر و ببر ایرانی را از دست دادیم و اکنون منتظر و ثانیه شمار از دست دادن یوزپلنگ و پلنگ ایرانی هستیم .این تصاویرمرتبط با پارک حفاظت شده ای در وایومینگ(Teton National Forest) امریکا می باشد.

 

جندی شاپور .البرزخرداد 93

 

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:پوما (شیر کوهی),یوزپلنگ و پلنگ ایرانی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

گیاهان به یکدیگر و به محیط پیام می فرستند. اما گفتگو و ارتباط میان آنها به زبانی است که هنوز برای ما شناخته شده نیست. در فلورانس ایتالیا در یکی از پروژه های اتحادیه اروپا، فعالیت الکتریکی گیاهان با روشی جدید تجزیه و تحلیل می شود.

استفانو منکوزا، متخصص زیست شناسی گیاهی می گوید: «گیاهان نسبت به میدان جاذبه زمین، میدان های الکتریکی، تغییرات مکانی، غلظت مواد شیمیایی حساس هستند. اینک این میزان عظیم اطلاعات را که گیاهان درمی یابند و به کار می برند، در اختیار داریم. تنها باید راهی پیدا کنیم که از این اطلاعات رمز بگشاییم و آن را قابل فهم کنیم.»

کار در شرایط خاص با تحلیل دیجیتال گیاهانی که به اینترنت وصل هستند، آغاز می شود، یعنی گیاهی مصنوعی که از افزودن قطعات الکترومکانیکی به قطعات گیاه معمولی ساخته شده است.

آندرا ویتالتی، متخصص علوم کامپیوتر و مسئول هماهنگ کننده پروژه «آزمایشگاههای بدون سیم» می گوید: «سیگنال هایی را که گیاهان تولید می کنند، مشاهده می کنیم و می توانیم عوامل محرک این سیگنالها را با کیفیت خوب بازسازی کنیم. بعد از این که توانستیم سیگنالها را بدون اشتباه بخوانیم و احیانا تقویت کنیم، آن را به ارقام تبدیل می کنیم. به عبارت دیگر، سیگنال آنالوگ را که در زمان تغییر می کند، تبدیل به داده های رقمی می کنیم.»

چالش اصلی در اینجا این است که همزمان با ضبط واکنشهای گیاه به صورت مجموعه داده هایی که بعدا بتوان آن را به صورت مرجع به کار برد، علت این تحریک ها را نیز پیدا کنیم.

استفانو مانکوز می افزاید: «این داده ها واقعاً شبیه به واژه نامه است که در آن هر پارامتر محیطی همخوان با پیام الکتریکی مشخصی است. اگر بتوانیم رمز این واژه نامه را پیدا کنیم مثل این است که سنگ روزتا (مورد استفاده در مصر باستان) را برای رازگشایی از زبان گیاهان پیدا کرده باشیم. در آن صورت خواهیم دانست که گیاهان چه چیزهایی را حس می کنند. »

شبکه ای دیجیتال و الگوریتمی قدرتمند هر درخت را تبدیل به نگهبانی می کند که می تواند از وضعیت محیط خبر دهد.

 

ماریو پائولی، متخصص علوم کامپیوتر در «آزمایشگاههای بدون سیم» است و می گوید:«هدف نهایی این است که از چندین گیاه داده بگیریم و این داده ها را در گره های شبکه تفسیر کنیم و جزئیاتش را بیرون بکشیم.»

الیزا مازی، متخصصص علوم زراعت می گوید: «از یک درخت می توانیم همزمان اطلاعات مربوط به چند پارامتر محیط را به دست بیاوریم. در حالی که اگر بخواهیم از حسگرهای معمولی استفاده کنیم باید برای هر پارامتری که بخواهیم تحلیل کنیم یک حسگر مخصوص به کار ببریم که البته خیلی پرهزینه است.»

می توان در زمان حقیقی مقدار اوزون موجود در هوا یا مقدار مواد شیمیایی در خاک زراعتی را سنجید. با رمزگشایی از زبان گیاهان می توانیم محیط زیست سالمتری داشته باشیم.

European Commission 2014 / euronews 2014

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:فعالیت الکتریکی گیاهان ,پروژه «آزمایشگاههای بدون سیم»,سیگنال ها,سنگ روزتا,اوزون,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

الیزابت گرین یکی از هنرمندان عصر طلایی تصویر گری در آمریکاست.او متولد 1781(مرگ در 1954) می باشد او برای سالیان متمادی تصویر گر کتاب کودکان بود و سالها برای مجله هارپرز کار کرد. او پرورده آکادمی هنر های زیبای پنسیلوانیا بود. در اواخر قرن 19 و سالهای آغازین قرن بیستم اهمیت آثار او بعنوان یک هنرمند زن دارای اهمیت است .این دوران ،دوران تغییر نگرش های مردسالارانه حاکم بر جامعه آمریکایی می باشد .جایی که اهمیت کاری زنان کمتر از مردان بود.در حالیکه در آن زمان بیش از 88 درصد مشترکان بیش از 11000  مجله آمریکایی را زنان تشکیل می دادند .

زنان با اشتغال در این مجلات به عنوان تصویر گر توان ارائه نگرش خود را داشته و جهان را از دید خود تصویر می نمودند.این هنرمندان به نمایندگی از زن مدرن ،طلایه داران این عصر بودند.الیزابت قبل از 18 سالگی موفق به چاپ اولین اثر خود گردید.

این اثر از قلم و جوهر برای مجله  St. Nicholas خلق گردید .بعد از آن برای  Woman's Home Companion و سپس  Saturday Evening Post آثاری خلق نمود و در سال 1911 موفق به کسب قراردادی منحصر به فرد  با مجله Harper's Monthly شد. او همچنین یک تصویر کتاب پر مشغله بود.او در همین سال با شوهر خود Huger Elliott که یک پروفسور در آرشیتکت بود آشنا و ازدواج نمود.او در سال 1954 درگذشت و در سال  1994 بعنوان یکی از اعضای  تالار مشاهیر تصویر گری آمریکا شناخته شد.

جندی شاپور البرز خرداد 93

برخی از آثار این هنرمند در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:هنر,نقاشی,تصویرگری,الیزابت گرین ,آثار هنرمندان,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

این هرم راهنمای تصویری آسان برای غذا خوردن به منظور تقویت عملکردبدنی ، سلامتی مطلوب  و البته حفظ تناسب اندام است . بله تمام چیزی که می بایست رعایت کرد این نسبت غذایی است ولی جای مشکل آن دانستن نیست بلکه عمل کردن است.

 

جندی شاپور البرز خرداد 93

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:حفظ تناسب اندام,هرم راهنمای تصویری آسان برای غذا خوردن,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

یک زن زیبا و جوان با قلبی پاک در قلمرو پادشاهی جنگل زندگی می کند که ناگاه این سرزمین مورد حمله قرار می گیرد .او بعنوان یک محافظ در مقابل مهاجمان برمی خیزد.اما یک خیانت وحشتناک قلب او را به سختی سنگ م کند و تبدیل به موجودی انتقام جو می گردد.او در نبردی حماسی با جانشین پادشاه مهاجم فرزند دختر تازه متولد شده او را نفرین می کند، دختری که کلید صلح در دستان اوست....

هنرپیشگان :

Angelina Jolie , Elle Fanning , Sharlto Copley , Lesley Manville , Imelda Staunton , Juno Temple , Sam Riley , Brenton Thwaites

کارگردان:                                      

Robert Stromberg          

در حال حاضر این فیلم  به همراه فیلم های A Million Ways to Die in the West ،X-Men: Days of Future،Godzilla وMillion Dollar Armدر حال اکران در سینماهای جهان است.  

جندی شاپور البرز خرداد 93

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:باکس آفیس :Maleficent 2014,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین ساعات روز گذشته، سه‌شنبه ۱۳ خرداد (۳ ژوئن) وارد برزیل شد. کاروان تیم ملی در فرودگاه سائوپائولو مورد استقبال مسئولان فیفا و محمد قانع‌زاده، سفیر ایران در برزیل قرار گرفت.

تیم ایران ساعت پنج و بیست دقیقه بامداد روز گذشته تهران را به مقصد دوبی ترک کرد. بعد از یک ساعت و پنجاه دقیقه ورزشکاران ایرانی به فرودگاه امارات رسیدند.

ساعت هشت و سی دقیقه صبح تیم ملی ایران فرودگاه دوبی را به مقصد سائوپائولو ترک کردند.

بعد از یک مسافرت هوایی پانزده ساعته، هواپیمای حامل کاروان ایران، ساعت چهار و ده دقیقه عصر به وقت محلی وارد برزیل شد.

پیراهن تیم ملی فوتبال ایران در فرودگاه توسط تمامی بازیکنان، برای نگهداری در موزه فیفا، امضا شد.

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ایران در فرودگاه به خبرنگاران گفت: "از آنجایی که ما باید از آن سوی جهان سفر می کردیم زودتر آمدیم که بتوانیم آمادگی‌های لازم را کسب کنیم؛ توانستیم وارد رقابت با بهترین تیم‌های جهان بشویم. از ۹۰ دقیقه زمانی که برای بازی مقابل این تیم‌ها داریم، بهترین استفاده را خواهیم کرد."

پس از ورود کاروان ایران به هتل محل اقامت، شهردار سائوپائولو و همسرش برای ملاقات تیم ایران به هتل رفتند و با اعضای تیم ملی عکس یادگاری گرفتند.

تماشای بازی دوستانه نیجریه و یونان از اولین برنامه‌های ورزشکاران ایرانی در برزیل بود. بازی دو تیم نیجریه و یونان که در فیلادلفیای آمریکا برگزار شد با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید.

تیم نیجریه اولین حریف ایران در جام جهانی برزیل خواهد بود، دو تیم روز دوشنبه ۲۶ خرداد (۱۶ ژوئن) مقابل هم قرار خواهند گرفت.

تیم ایران دومین شرکت کننده در جام جهانی است که وارد برزیل شد. پیش از ایران، تیم ملی استرالیا وارد سائوپائولو شده بود.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تیم ملی فوتبال ایران,سائوپائولو,جام جهانی برزیل,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

در مراسم فرش قرمز فیلم ملفیسنت (شیطان صفت) در لس آنجلس، مردی خود را به برد پیت رساند و با مشت به صورتش کوبید.

بر اساس گزارش‌ها، ویتالی سدیوک، خبرنگار اوکراینی، که به ایجاد مزاحمت برای چهره های مشهور شهرت دارد، با پریدن از روی میله های حفاظ، برد پیت را بغل کرد و سپس با مشت به صورتش کوبید.

این مرد ۲۷ ساله را محافظان به زحمت روی زمین خواباندند و سپس پلیس به او دستبند زد و او را برد. برد پیت، که در آن زمان در حال امضا دادن به هوادارانش بود، آسیب جدی ندید.

فیلم ملفیسنت بازسازی امروزی دیسنی از افسانه زیبای خفته است که آنجلینا جولی، شریک زندگی برد پیت، در آن بازی کرده است. 

یک سخنگوی پلیس گفت که آقای سدیوک از روز چهارشنبه در بازداشت پلیس به سر می برد. برای او قرار وثیقه ۲۰ هزاردلاری صادر شده است.

آقای سدیوک سابقه ایجاد مزاحمت برای ستاره ها و شخصیت های مشهور روی فرش قرمز را دارد.

هفته گذشته او با خزیدن زیر دامن امریکا فررا، بازیگر فیلم آگلی بتی (بتی زشت) در جشنواره فیلم کن، خبرساز شد.

او در ماه ژانویه در مراسم جایزه انجمن بازیگران فیلم در برابر بردلی کوپر زانو زد و پاهای او را بغل گرفت. در ماه فوریه نیز او این کار را با لئوناردو دی کاپریو در جشنواره فیلم سانتا باربارا کرد.

همچنین در سال گذشته، آقای سدیوک در طول مراسم گرمی روی صحنه رفت و به دنبال جنیفر لوپز و پیت بال دوید تا پیش از رسیدن ادل به صحنه، جایزه او را دریافت کند.

او متهم به اخلال در مراسم گرمی شد ولی به زندان نیفتاد.

در سال ۲۰۱۲ آقای سدیوک در مراسم فرش قرمز فیلم مردان سیاه پوش در مسکو، خواست لب های ویل اسمیت را ببوسد، که از او سیلی خورد.

BBC NEWS

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:آنجلینا جولی,برد پیت ,برد پیت روی فرش قرمز مشت خورد,ویتالی سدیوک,مزاحمت برای چهره های مشهور ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ویروس کشنده کرونا در ایران برای اولین بار قربانی گرفت. این خبر پس از آن اعلام شد که گزارش‌هایی مبنی بر مشاهده ابتلا به این ویروس در ایران منتشر شده بود.

بنا به گزارش خبرگزاری‌های داخلی٬ دکتر محمد مهدی گویا٬رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت٬ پنج‌شنبه (۸ خرداد/ ۲۹ مه) از درگذشت یک زن ۵۳ ساله در کرمان٬ شهری در جنوب شرق ایران٬ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داد.

دکتر گویا در این‌باره گفت که "همانطور که پیش‌بینی می‌شد علیرغم همه تلاش‌های بعمل آمده متاسفانه بیمار فوت شد."

او در توضیح این موضوع گفت که بیمار فوت‌شده با وضعیت عمومی بسیار بدی به بیمارستان مراجعه کرده بوده است. دکتر گویا گفت: «این بیمار مبتلا به فشارخون بالا بوده که هنگام مراجعه به مرکز درمانی مشکلات شدید تنفسی داشته و سیستم ایمنی این بیمار به علت داشتن بیماری‌های مزمن در کنار این بیماری، نتوانست با این ویروس مبارزه کند.»

ویروس کرونا ابتدا تنها در کشورهای خاورمیانه شایع بود و از همین رو نام آن "سندرم تنفسی خاورمیانه" (Middle East Respiratory Syndrome) یا مخفف آن: مِرس است.

راه‌های پیشگیری

 

روز پنج‌شنبه مسؤل گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: «حجاجی که از عربستان بازمی‌گردند تا ۱۴ روز پس از بازگشت باید مراقب علائم تنفسی خود باشند و در صورت مشاهده هر گونه علامت مانند عطسه، سرفه، آبریزش و تب باید به پزشک مراجعه کنند.»

رضا فدایی خواستار آن شد تا افراد با مشاهده علائمی مانند عطسه، سرفه، آبریزش و تب در منزل استراحت و از حضور غیر ضروری در مکان‌های پر تردد خودداری کنند.

وی با بیان اینکه در صورت ضرورت در جمع‌های متراکم بیمار باید از ماسک استفاده کند، گفت که بیماران باید در زمان عطسه و سرفه دهان خود را با دستمال بپوشانند.

دکتر نوذر نخعی٬ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان، نیز در گفت‌وگو با ایسنا "شست و شوی مرتب دست‌ها با آب و صابون" را به منظور پیشگیری از انتقال کرونا موثر دانست.

وی روز چهارشنبه با توصیه اینکه افراد هنگام سرفه وعطسه کردن حتما از دستمال استفاده کنند، گفت که در موارد اضطراری یا عطسه ناگهانی در صورت نداشتن دستمال، حداقل از گرفتن آستین مقابل آرنج استفاده کنند.

وی گفت: «دفع صحیح دستمال استفاده شده و شستشوی دست‌ها با آب و صابون از سایر نکات مهم جهت پیشگیری از انتقال این بیماری است.»

دکتر نخعی با اشاره به افرادی که از سفر حج برمی‌گردند گفت که به بستگان و آشنایان آن‌ها توصیه می‌شود که در مراسم استقبال با حداقل تعداد حضور یابند، بویژه کسانی که دچار بیماری زمینه‌ای از جمله دیابت و پرفشاری خون هستند.

dw

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ویروس کرونا در ایران,ثبت نخستین مورد مرگ,سندرم تنفسی خاورمیانه,مِرس,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

یکی از شگفت‌انگیزترین نتایج تاریخ جام جهانی شکست انگلستان از آمریکا در جام جهانی ۱۹۵۰ است. آمریکا این بازی را با تک‌گل جو گیجینز اهل هائیتی به پایان برد. او بعد از اینکه در قامت یک قهرمان به هائیتی برگشت، ناپدید شد و سپس به‌قتل رسید. گفته می‌شود شاید قاتل او خود رئیس جمهوری هائیتی باشد.

جو گیجینز روز ۲۹ ژوئن ۱۹۵۰ (۸ تیر ۱۳۲۹) برای خود نامی دست و پا کرد. لسلی، پسر ارشد او، می‌گوید: "ظاهرا پدر من ناگهان از راه می‌رسد و با سر ضربه‌ای به توپ می‌زند که جهت حرکت آن را عوض می‌کند. در نتیجه، دروازه‌بان انگلستان به یک طرف می‌پرد و توپ به طرف دیگر دروازه می‌رود."

۱۵ هزار تماشاگر حاضر در استادیوم بلو هوریزنته برزیل از شادی سر از پا نمی‌شناختند. تا چند دقیقه پیش از آن، آنها کوچکترین شانسی برای برد آمریکا مقابل انگلستان قائل نبودند. حتی مربی تیم آمریکا هم تیمش را بره‌ای خوانده بود که آماده سلاخی شدن است.

بازیکنان انگلستان فوتبالیست حرفه‌ای بودند، اما آمریکایی‌ها به‌صورت پاره‌وقت فوتبال بازی می‌کردند؛ یکی از آنها معلم بود، یکی برای امرار معاش نعش‌کشی می‌کرد، و گیجینز دانشجوی حسابداری بود.

او در سال ۱۹۲۴ در پورتوپرنس، پایتخت هائیتی، در خانواده‌ای نسبتا مرفه به‌دنیا آمد. از بچگی عاشق فوتبال بود و در ۱۴ سالگی به تیم اتوال هائیسین (ستاره هائیتی) پیوست.

او به‌خاطر مهارتش در گلزنی با سر مشهور شد. اما والدینش معتقد بودند که فوتبال برایش نان و آب نمی‌شود، و به‌همین خاطر هم در سال ۱۹۴۷ او را به دانشگاه کلمبیای نیویورک فرستادند. او موقعی که در نیویورک بود، در یک رستوران ظرفشویی می‌کرد. یکی از انگیزه‌ای پرداختنش به این کار پول درآوردن بود، اما دلیل اصلی‌اش این بود صاحب رستوران مالک باشگاه فوتبال بروک‌هتن هم بود.

گیجینز ستاره خط حمله تیم بود و خیلی زود توجه مربیان تیم ملی آمریکا را به‌خود جلب کرد. لسلی می‌گوید: "در آن روزها مادامی که حاضر بودید کاغذی را امضا کنید و بگویید شهروند آمریکا خواهید شد، می‌توانستید در تیم ملی کشور بازی کنید." گیجینز در تیم اعزامی به جام جهانی برزیل حضور داشت و در آنجا با تیم آمریکا مقابل انگلستان قرار گرفت.

وقتی یکی از هم‌تیمی‌هایش توپ را به‌سوی دروازه شوت کرد، گیجینز آماده بود که کار را تمام کند. از این گل تصویری در دست نیست، چون بیشتر دوربین‌ها در سمت دیگر زمین بودند، چرا که انتظار این بود که اتفاقات مهم در سوی دیگر بیفتد. در هائیتی خانواده جو تا موقعی که از رادیو شنیدند او گل زده است، حتی نمی‌دانستند که عضو تیم است.

اما شکوه و افتخار پیروزی دیری نپایید. آمریکا بازی بعدی‌اش را باخت و از دور مسابقات حذف شد. گیجینز نهایتا تصمیم گرفت تابعیت آمریکا را نپذیرد و برای ادامه فوتبالش به فرانسه رفت. او دو فصل نسبتا ناموفق را در این کشور سپری کرد و در سال ۱۹۵۴ به هائیتی برگشت.

لسلی می‌گوید: "در هائیتی همه مشغول جشن و پایکوبی بودند. ظاهرا بازیکنان همه تیم‌ها برای استقبال از او در فرودگاه جمع شده بودند. مثل روزهای تعطیل رسمی بوده است."

کمی بعد مصدومیت باعث شد گیجینز فوتبال بازی کردن را کنار بگذارد، اما او در جامه مربیگری هم موفق بود و به جذب جوانان به فوتبال کمک کرد. او در کنار مربیگری یک شرکت خشک‌شویی زنجیره‌ای هم داشت. او با لیلین دفی ازدواج کرد و آنها صاحب سه فرزند شدند.

لسلی می‌گوید: "چیزی که خیلی فکرم را به‌خود مشغول کرده، این است که هیچوقت پول زیادی در جیب نداشت، چون همه پول‌هایش را به افراد نیازمند می‌داد ... او عاشق خانواده‌اش بود و واقعا می‌خواست به هائیتی کمک کند. به‌یاد دارم که بازی‌هایش را تماشا می‌کردم و قبل از شروع مسابقات کمی با او بازی می‌کردم ... یادم می‌آید که با هم درخت می‌کاشتیم. او عاشق کاشتن همه‌جور درخت میوه در حیاط خانه بود."

اما آن سال‌ها هائیتی دچار بحران‌های سیاسی شدیدی بود. در ۱۹۵۷، فرانسوا "پاپا دوک" دووالیه به ریاست جمهوری انتخاب شد. او با استفاده از زور به تحکیم قدرتش پرداخت و برای هدف قرار دادن رقبایش یک سازمان شبه‌نظامی بنام تون‌تون ماکوت درست کرد.

این اصطلاح در زبان خودمانی هائیتی به‌معنای لولو خورخوره است. برآورد می‌شود که حدود ۳۰ هزار نفر طی دوران ۱۴ ساله حکومت دووالیه کشته شدند. او مخالفانش را با بی‌رحمی سرکوب می‌کرد.

دووالیه در سال ۱۹۶۴ با تکیه بر ترس حاکم بر جامعه خود را رئیس جمهوری مادام‌العمر اعلام کرد. گیجینز فعالیت سیاسی نداشت، اما بعضی دیگر از اعضای خانواده‌اش برای ایجاد تغییر در اوضاع تلاش می‌کردند. ژان و فردی، دو نفر از برادرانش، به کشور همسایه، جمهوری دومینیکن، رفته بودند تا در طرحی برای سرنگونی دووالیه شرکت کنند.

BBC NEWS

بقیه در ادامه نوشتار

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:جو گیجینز,دووالیه ,شگفت‌انگیزترین نتایج تاریخ جام جهانی ,جام جهانی ۱۹۵۰ برزیل,هائیتی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

شصت‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم کن شامگاه شنبه ۲۴ مه ۲۰۱۴ به کار خود پایان داد. جایزه نخل طلایی جشنواره کن به فیلم ترکی "خواب زمستانی" به کارگرانی "نوری بیلگه جیلان" تعلق گرفت. داستان فیلم "خواب زمستانی" درباره یک هتلدار بی‌رحم و مستبد در یک روستای ترکیه واقع در آناتولی (شرق ترکیه) است. جیلان جایزه خودرا به جوانان ترکیه که در اعتراض‌های سال گذشته این کشور جان خود را از دست داده‌اند، تقدیم کرد.

dw

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:شصت‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم کن,جایزه نخل طلایی جشنواره کن,خواب زمستانی,نوری بیلگه جیلان,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀


روز ۲۰ ماه مه ۲۰۱۴ مصادف بود با تولد ۷۰ سالگی جو کوکر، چهره‌ی پرسابقه عالم پاپ و راک که در طول پنج دهه فعالیت هنری خود فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته است. حضور کوکر در فستیوال اسطوره‌ای وودستاک سبب شد که این خواننده بریتانیایی در صحنه موسیقی پاپ و راک آمریکا نیز مطرح شود و به شهرت برسد. استعداد فوق‌العاده جو کوکر در اجرای تازه‌ی ترانه‌های قدیمی نهفته است.

dw

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:جو کوکر,پاپ و راک ,فستیوال وودستاک,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

گیل بلن، مجری هلندی رکوردی تازه در عرصه‌ی مجری‌گری برنامه‌های رادیویی به نام خود ثبت کرده است. او ساعت ۶ صبح روز دوشنبه، ۱۲ مه مجری‌گری برنامه ‌و پخش موسیقی را شروع کرد و تا ظهر روز سه‌شنبه، ۲۰ مه با وقفه‌هایی جزیی به این کار ادامه داد. او در این مدت اجازه داشت که دو بار در روز به مدت ۱۵ دقیقه چرت بزند و هر دو روز یک بار نیز فقط ۳ ساعت بخوابد. پزشکان در این مدت مراقب این مجری ۳۶ ساله بودند.

dw

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:رکورد مجری‌گری,گیل بلن,مجری هلندی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

بیش از ۹۹ درصد از موجودات زنده میکروسکپی دریاها هنوز بطور علمی مورد مطالعه قرار نگرفته اند و این امکان وجود دارد که بسیاری از آنها برای درمان سرطان و دیگر بیماری های انسانی مفید باشند.

بسیاری از باکتریهای دریایی، آنتی بیوتیکهایی تولید می کنند که می تواند به عنوان داروهای جدید مورد استفاده قرار بگیرد. تنوع این دست از باکتریها آنقدر زیاد است که حتی تخمین میزان آنها نیز تاکنون امکان پذیر نبوده است.

یوهانِس ایمهاف، متخصص میکروبیولوژی دریایی از مرکز تحقیقات اقیانوسی کیل در آلمان می گوید: «در اقیانوسها تنوع بسیار بالایی از میکروارگانیسمها وجود دارد و ما تنها با بخش کوچکی از آنها آشناییم.»

دانشمندانِ فعال در یک پروژه تحقیقاتی اروپایی، مشغول جمع آوری نمونه هایی از این میکروارگانیسمها در دریاهای کم عمقِ سراسر جهان هستند. جلبکها و اسفنجها از حاملان اصلی بسیاری از این میکروارگانیسمها هستند و بوسیله آنها در مقابل تهدیدات زیست محیطی محافظت می شوند.

یوهانس ایمهاف می گوید: «بیش از ۴۰ درصد از یک توده اسفنج را باکتریها و قارچها تشکیل می دهند و به همین دلیل می توان از آنها در آزمایشگاه برای تولید مواد فعال زیستی استفاده کرد.»

در آزمایشگاههای شیمی، دانشمندان نمونه هایی از قارچها را انتخاب کرده و آنها را رشد می دهند. این قارچها بطور طبیعی شروع به تولید ترکیبات بیوشیمی می کنند که ممکن است باعث مرگ بعضی از سلولها از جمله سلولهای سرطانی شوند.

آنتیه لابِس، پژوهشگر میکروبیولوژی می گوید: «ما باید در داخل آزمایشگاه برای این میکروارگانیسمها، دوباره شرایطی طبیعی بوجود آوریم تا بتوانند ترکیباتی را تولید کنند که به آن نیاز داریم. باید برای آنها محیطی با درجه حرارت مناسب، مواد غذایی لازم، یک محیط اسیدی یا قلیایی مناسب، و در مجموع یک محیط زیست مطلوب بوجود آوریم.»

به کمک دستگاه طیف سنج، می توان بر روی ترکیبات جدید این میکروارگانیسمها که تاکنون مورد مطالعه قرار نگرفته، تمرکز کرد و اگر این ترکیبات دارای خواص فعال زیستی باشند، می توان از آنها در علم پزشکی استفاده کرد.

یان اوستوال بسلو، داروساز می گوید: «قارچها می توانند برای سلامتی مفید باشند. پنی سیلین یک نمونه کاملا شناخته شده از این قارچهاست و در میان قارچهای دریایی گونه هایی نیز وجود دارد که می توانند علیه سرطان فعال شوند.»

برای آزمایش ویژگیهای زیست فعال این قارچها، ترکیبات جدا شده از آنها را با سلول های سرطانی زنده و یک مایع آزمایشگاهی به عنوان شاخص، مخلوط می کنند. در این آزمایش، در صورت مرگ سلولهای سرطانی، رنگ مایع تغییر می کند.

آرلت ارهارت، دستیار فنی در تحقیقات میکروبیولوژی می گوید: «اگر این مخلوط ایجاد شده بتواند سلولهای سرطانی را در این لوله آزمایش بکشد، آنگاه رنگ مخلوط از آبی به صورتی تغییر خواهد کرد و به این ترتیب ما می توانیم ترکیبات ضد سرطانی را پیدا کنیم.»

تاکنون، محققان صدها گونه جدید قارچی را آزمایش کرده اند و هزاران ترکیب جدید تهیه کرده اند و در نهایت، نمونه های بدست آمده را برای انجام آزمایش های پزشکی بر روی انسانها در آینده، تا جای امکان محدود کرده اند.

یوهان ایمهاف، متخصص میکروبیولژی دریایی می گوید: «تا چند دهه گذشته بیماری های سرطانی یک تهدید بزرگ برای نوع بشر محسوب می شد اما امروز روشهای زیادی برای درمان سرطانها وجود دارد. ما می توانیم بعضی از سرطانها را با روشهای پزشکی اثبات شده ای درمان کنیم. ما به دنبال بهبود این روشها هستیم و فکر می کنم طی ۱۰ تا ۲۰ سال آینده پیشرفتهای زیادی در این زمینه داشته باشیم.»

euronews 2014

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:موجودات زنده میکروسکپی,سلولهای سرطانی,میکروبیولژی دریایی ,سلامتی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

جشنواره کن امسال حواشی خاصی برای ما ایرانی ها داشته است که همچنان با واکنش‌هایی مواجه است، سیدمحمد بهشتی امروز در روزنامه اعتماد در این باره ابراز نظر کرده است.

سیدمحمد بهشتی - رییس اسبق سازمان میراث فرهنگی - در یادداشت امروز خود در اعتماد می‌نویسد: جشنواره فیلم کن شنبه شب به کار خود پایان داد. دو مسافر از تهران در قامت داور از فرودگاه امام تهران راهی کن شدند. هر دو این داوران در اوج متانت و فرهیختگی کار خود را در این جشنواره به پایان رساندند و اکنون خود را برای بازگشت به کشورشان آماده می کنند. اگرچه ایران پیش از این هم در این جشنواره و جشنواره های مشابه داورانی داشت، اما این اتفاق برای لیلاحاتمی برای نخستین بار رخ می داد که به عنوان داور در جشنواره فیلم کن حضور یابد.

از زمانی که شخصا جزو مدیران سینمایی کشور بعد از انقلاب بودم، سال ها می گذرد. بحث ارزش های ایران اسلامی و تفاوت های فرهنگی ما با کشورهای دیگر بحث جدیدی نیست و شاید امروز به داغی گذشته هم نباشد. پس اتفاقی که امروز بهانه یی برای حاشیه سازی شده است برای ما چندان جدید نیست.

خانم حاتمی در این جشنواره رفتاری نکرده است که کسی احساس کند به ارزش های ما توهین شده است. انتشار توضیحات خانم حاتمی درباره این اتفاق به وضوح نشان می داد که ایشان ابتکار عملی نداشته و صرفا رفتار انفعالی در یک موقعیت انجام داده است. از روزی که ایشان به عنوان داور انتخاب شده اند تا امروز این حضور مایه افتخار است و کاش فرصتی دست نمی داد که این حضور چنین به حاشیه آلوده شود. ما همیشه می توانیم از فرصت این حضور استفاده کنیم و اگر هم اتفاقی رخ می دهد که به ذائقه برخی از ما خوش نمی آید، اگر مدعی ارزش ها هستیم اتفاقا نباید مساله را بزرگ کنیم و به حاشیه های آن دامن بزنیم. خانم حاتمی الگوی بسیار خوبی برای اهالی سینما و جوانان ماست و باید قدردان او باشیم. لیلاحاتمی در متنی که منتشر کرد توضیح داد که از نخستین مکاتبات و دیدارهایی که با اعضای این جشنواره داشته شرایط خود را برای این حضور توضیح داده است. اتفاقی که در کن افتاد، در کل اتفاق پیچیده و عجیبی نبود. اتفاق عجیب واکنش کسانی بود که همیشه آماده هستند تا برمبنای منافع خود اتفاقی را در حد یک اعلام جنگ بزرگ کنند. در حیرتم که چطور وقتی رییس جمهور سابق کشورمان مادر هوگو چاوز را در آغوش کشید، کسی بر او خرده نگرفت، گریبان ندرید و از بر باد رفتن ارزش های ایرانی و اسلامی گلایه یی نکرد. قطعا مسوولیت نمایندگی رییس جمهور یک کشور در کشوری دیگر بیش از مسوولیتی است که از یک بازیگر در یک جشنواره انتظار داریم. همین گروه در آن مقطع تریبون های زیادی در اختیار داشتند، اما هیچ یک فریاد وامصیبتا سر ندادند که چرا رییس جمهور ما چنین رفتاری از خود بروز داده است. این سکوت را مقایسه کنید با واکنش هایی که علیه لیلاحاتمی اتفاق افتاد. ببینید با چه ادبیات و لحنی درباره ژاکوب و حاتمی صحبت شده است. به عکس قول سعدی که می گوید: دوچیز طره عقل است دم فروبستن به وقت گفتن و گفتن به وقت خاموشی، دقیقا آنجایی که باید اعتراض کنند، سکوت می کنند و چشم می بندند و آنجایی که باید خاموش شوند، گریبان می درند. حکایت عجیبی است! جامعه سینمایی ما و به خصوص زنان این سینما با جشنواره های خارجی بیگانه نیستند. همه محدودیت ها و خط قرمزها را می شناسند و از بلوغ بالایی برخوردارند. ما نمی توانیم به بهانه های مختلف فرصت حضور سینمای ایران را در جشنواره های مهم از دست دهیم و سینماگران ما هم خود می دانند که چه مسوولیت سنگینی را در این راستا برعهده دارند. به زعم من تاکنون چنین بوده و مساله اخیر هم صرفا از به خطر افتادن منافع عده یی خاص نشات گرفته و نه از رفتار لیلاحاتمی که در نهایت شایستگی در این جشنواره حضور یافت.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:جشنواره کن,خانم حاتمی,لیلاحاتمی,سیدمحمد بهشتی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

دانشجویان و استادان دانشگاه آزاد قزوین خود را برای سفر به آمریکا و شرکت در مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی که سال ۲۰۱۴ در آمریکا برگزار می‌شود آماده می‌کنند. حضور تیم ایران در مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی در آمریکا در بسیاری از رسانه‌های بین‌المللی از جمله خبرگزاری آسوشیتدپرس، روزنامه واشنگتن‌پست و سایت یاهو بازتاب داشته است.در همین زمینه حسن بهرامی سرپرست تيم "هاوین ۲" در تهران به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «در ابتدا وقتی می‌خواستیم در این مسابقات شرکت کنیم می‌دانستیم که ایران تحریم است. می‌دانستیم که به دلیل تحریم‌ها احتمالا اعزام بچه‌ها و انتقال خودرو به آمریکا مشکلاتی خواهد داشت.»

حسن بهرامی: «مسئولان مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی در آمریکا نامه‌ای به وزارت خزانه‌داری آمریکا نوشتند. وزارت خزانه‌داری آمریکا هم در پاسخ نوشت که مسابقات علمی و ورزشی جزو تحریم‌ها نیست و تیم ایران می‌تواند در این مسابقات شرکت کند.»پیش از این و در سال ۲۰۱۱ دانشجویان دانشگاه آزاد قزوین با خوروی خورشیدی "هاوین ۱" برای اولین‌بار در مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی که در استرالیا برگزار شد شرکت ‌کردند و موفق شدند بین ۴۴ تیم از کشورهای مختلف رتبه ۱۷ را کسب کنند و به عنوان تیم شگفتی‌ساز این مسابقات شناخته شوند.تمام تیم‌هایی که در سال ۲۰۱۱ در استرالیا در مسابقات جهانی خوروهای خورشیدی شرکت کرده بودند حداقل سابقه ساخت بیش از پنج خودرو خورشیدی را در کارنامه خود داشتند.با این حال تیم دانشگاه آزاد قزوین برای اولین‌بار با خودروی خورشیدی "هاوین ۱" در این مسابقات شرکت کرد و در رتبه ۱۷ قرار گرفت.حسن بهرامی: « تیم‌های رده اول مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی معمولا از سوی اسپانسرهای قدرتمندی حمایت می‌شوند.» بهرامی افزود: «به عنوان نمونه تیم هلند که در مسابقات جهانی استرالیا دوم شد اسپانسر قدرتمندی به نام KLM دارد که از بزرگ‌ترین شرکت‌های هواپیمایی دنیاست. همین شرکت بزرگ هواپیمایی ساخت بدنه خودروی خورشیدی تیم هلند در مسابقات جهانی را بر عهده گرفته بود.»اعضای تیم "هاوین ۲" ساخت دانشگاه آزاد قزوین اما اسپانسرهای قدرتمندی هم‌چون تیم میشیگان یا تیم هلند ندارند و این خودرو به صورت دستی توسط محققان دانشگاه ازاد قزوین ساخته شده است.

تحریم‌ها علیه ایران از دیگر مشکلات دانشجویان دانشگاه قزوین است. حسن بهرامی در همین زمینه می‌گوید: «ما برای جذب اسپانسر‌های خارجی با شرکت‌هایی مانند شرکت سامپور آمریکا و شرکت ژاپنی شارپ که در زمینه سلول‌های خورشیدی و همچنین شرکت استیل که درخصوص قطعات‌سازی فعالیت می‌کنند مذاکره کردیم. تمامی این شرکت‌ها تحریم را دلیل اصلی عدم تمایل‌شان برای انجام چنین کاری عنوان کردند.»حالا اما دانشجویان دانشگاه آزاد قزوین که تجربه حضور در مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی در استرالیا را دارند با خودروی "هاوین ۲" در مسابقات جهانی امسال که خرداد سال ۱۳۹۳ در آمریکا برگزار شود، شرکت می‌کنند.بدنه خودروی هاوین از الیاف کربنی ساخته شده است.حجم "هاوین ۲" از "هاوین ۱" بیشتراست ولی وزن آن نسبت به "هاوین ۱" کمتر است.هاوین ۲" با هدف بهینه کردن "هاوین ۱" ساخته شده‌ است و تمام سیستم‌های مورد استفاده در آن از نظر وزن و کیفیت عملکرد بهتری دارند.حداکثر سرعت خودروی خورشیدی "هاوین ۲" ۱۵۰ کیلومتر در ساعت است."هاوین ۲" این توان را دارد که در تمام طول روز حرکت کند، زیرا می‌تواند همزمان در حرکت با استفاده از نور خورشید انرژی تولید و دخیره کند.

2014 Deutsche Welle

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:خودروی خورشیدی ساخت ایران ,مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی,تحریم‌ها علیه ایران,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

بارها شنیده ایم که هوا سرد شده و درد مفاصل من دوباره شروع شده .آیا این جمله از نظر علمی مورد پذیرش است ؟

بر اساس تحقیقات علمی در حدود 42 درصد از افراد دارای درد مفاصل و مبتلا به آرتریت(arthritis)، آب و هوای سرد را در تشدید ورم مفاصل و تشدیددرد مقصر می دانند.اما شواهد علمی متناقض می باشد .برخی شواهد علمی ازارتباطی قوی بین سرمای کوتاه مدت و سریع روزانه و  تشدید اینگونه دردها حکایت دارد.تحقیقات دانشگاه تافتز(Tufts ) نشان می دهد تغییرات آب و هوایی و به تبع آن تغییرات در فشار، در درد زانو تاثیر مستقیم دارد ،همچنین تغییرات در دماهای سردتر با ایجاد تغییر در ضخامت مایع مفصلی در مبتلایان به آرتریت باعث تغییراتی دردناک می گردد.

اما خارج از این مسئله که آیا هوا بر روی این دردها تاثیر مستقیم دارد سه موضوع می تواند در کاهش این دردها تاثیر مستقیم داشته باشد:

1-سالم خوردن:

امگا 3 ،ویتامین K وویتامین Cاز تشدید و ایجاد این التهابها جلوگیری مینماید .امگا 3 بوفور در ماهی قزل آلا و آجیل موجود است.ویتامین K در خوراکیهایی مانند کلم ،کلم پیچ و اسفناج موجود است و خاصیت کاهش دهندگی این گونه درد ها را نیز دارا می باشند.پرتقال ،فلفل قرمز شیرین و گوجه فرنگی و غذاهای غنی از ویتامین C نیز باعث جلوگیری و کاهش از بین رفتن غضروف و در نتیجه کاهش دردهای ناشی از آن می گردند.همچنین کاهش مصرف غذاهای حاوی اسید های چرب  امگا 6  که باعث افزایش تورم می گردند (مانند روغن ذرت) می تواند تاثیر گذار باشد.راه دیگر جایگزینی غلات فیبر دار با غلات تصفیه شده فاقد فیبر است.

2-استفاده از مکمل های خوراکی:

سولفات گلوکزامین و کندرویتین می تواند به روانکاری مفاصل و کاهش درد کمک نماید.بر اساس تحقیقات موسسه ملی بهداشت نشان می دهد که  مصرف روزانه 1500 میلی گرم گلوکزامین و 1200 میلی گرم کندرویتین ممکن است علائم کاهش درد در افراد مبتلا به درد مفاصل را در پی داشته باشد.

مصرف حدود 1000میلی گرم ویتامین D3بصورت روزانه نیز یکی از عوامل کاهنده خواهد بود.

اما نکته مهم مشورت با پزشک در راستای عدم تداخل دارویی در ارتباط با مصرف مکملها و ویتامین ها است.

3- حرکت داشتن:

خبر بد برای آدم های تنبل ! بله کم تحرکی و عدم ورزش نه تنها به بهبود مفاصل کمک نمی نماید بلکه باعث کاهش روانکاری بین مفاصل و تشدید درد می گردد. شاید به همین دلیل و میل به کاهش تحرک در روز های سرد سال ،شاهد افزایش درد در چنین روزهایی می باشیم.هوا خیلی سرد است خیلی خوب تمرینات را به داخل خانه بیاورید و فراموش نکنید که نوع تمرینات باید تحت کنترل پزشک بوده و در انجام تمرینات زیاده روی نکنید تا نتیجه عکس نگیرید.

به امید سلامتی همه ایرانیان عزیز

جندی شاپور البرز.خرداد 93

2014Sharecare

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: درد مفاصل,آرتریت,تغییرات آب و هوایی,D3,ویتامین K,امگا 3 ,ویتامین C,اسید های چرب امگا 6,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , scientific.alborz.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com